УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Чому в салоні з'являється запах бензину

В статті:

Як пахне бензин, знають усі. І хоча деякі люди знаходять його запах досить приємним, слід однозначно визнати, що він дуже шкідливий для здоров'я. Фактично це одна з найнебезпечніших отрут, з якими людині доводиться мати справу в повсякденному житті. Вдихання парів автомобільного палива спричиняє головний біль, запаморочення, наркотичне сп'яніння, нудоту, відчуття різкої втоми. Через часту дію невеликих доз токсичних речовин, що містяться в бензинових випарах, може розвинутися хронічне отруєння, при якому уражається центральна нервова система, печінка, репродуктивна система, мозок. Великі дози здатні призводити до гострого отруєння, яке проявляється утрудненим диханням, судомами, галюцинаціями, непритомністю, а іноді навіть закінчується летальним кінцем. Залежно від концентрації парів бензину у повітрі симптоми отруєння можуть з'явитися вже за кілька хвилин. Окрім безпосередньої небезпеки для здоров'я, отруєння водія може призвести до втрати керування транспортним засобом з усіма наслідками. Тому присутність у салоні машини бензинового запаху в жодному разі не можна ігнорувати.

У нормальних умовах у салоні не повинно пахнути бензином чи соляркою. Проте запах іноді з'являється. Звідки він береться і як із ним боротися, спробуємо розібратися у цій статті.

Витік бензину в моторному відсіку

Під капотом все на увазі, тому уважний огляд швидше за все дозволить визначити, чи знаходиться джерело проблеми тут, чи його слід шукати в іншому місці.

Пальне може підтікати у місцях приєднання трубок та фільтрів паливної системи. Самі гумові трубки схильні до старіння і руйнівного впливу мастила, на них з'являються тріщини, з яких просочується бензин. Його пари накопичуються в підкапотному просторі і потім проникають у салон завдяки системі вентиляції.

Якщо паливні пари виходять десь у моторному відсіку, то "аромат" у машині зберігатиметься незалежно від кількості бензину в баку.

Це найбільш небезпечне джерело запаху, оскільки тут є чимало електричних дротів. Найменше іскріння через поганий контакт може спричинити займання та пожежу, здатну за лічені хвилини повністю знищити автомобіль. Тому при появі запаху бензину в салоні слід насамперед заглянути саме під капот.

Перевірте герметичність підключення шлангів системи живлення, при необхідності підтягніть хомути. Замініть шланги, що мають тріщини або здуття. Вулканізуючі стрічки або інші подібні методи ремонту гумових трубок, швидше за все, дадуть лише короткочасний ефект. Пам'ятайте про безпеку та не заощаджуйте на дрібницях.

Слід також перевірити свічки запалювання. Несправна або нещільно вкручена свічка може пропускати пари бензину, які швидко затягне в салон.

Розгерметизація паливної магістралі

З міркувань безпеки двигун і паливний бак в машині рознесені на деяку відстань один від одного. Пальне в двигун надходить по паливопроводу, розташованому в днищі кузова. У ньому може виникнути текти. Оскільки поряд немає електропроводів, то пожежа в цьому випадку є малоймовірною. Проте, повністю виключити випадкову іскру не можна і тут.

Паливний фільтр

Порушення герметичності системи подачі палива може бути спровоковано забитим фільтром палива. Насосу, що прокачує бензин, доводиться працювати на підвищеній потужності, що призводить до зростання тиску в системі живлення і збільшення ймовірності протікання. Якщо бензонасос гуде гучніше звичайного, перевірте та замініть паливний фільтр. Якщо його якість не викликає сумнівів, але засмічився він дуже швидко, варто змінити і місце заправки. На засмічення паливного фільтра також опосередковано вказують втрата потужності та перебої у роботі двигуна, особливо під час розгону.

Сюрпризи паливного бака

У бензобаку зосереджено основний обсяг палива, тому логічно припустити, що потенційно саме він є головним джерелом бензинового запаху. І для такого припущення є підстави. Конкретних причин тут може бути кілька.

Горловина

Заливна горловина прикріплена до бака за допомогою болтового з'єднання або зварюванням. Герметичність зварного шва може з часом порушитись через вібрацію або з інших причин. Болтове з'єднання зазвичай служить довше, але його прокладка теж не вічна і рано чи пізно може текти.

Кришка заливної горловини

У справному стані кришка перешкоджає витіканню палива з бака та проникненню парів бензину у зовнішнє середовище. Якщо вона має тріщину або нещільно закручена або зношена прокладка, пальне та його пари будуть просочуватися крізь щілини. Так як зазвичай кришка прикрита лючком, то запах буде не так вивітрюватися назовні, скільки затягуватися в салон.

Якщо прокладка розтріскалася або деформувалася, необхідно замінити кришку.

У старих автомобілях у кришці може бути випускний клапан. Через нього видаляються пари бензину при надмірному тиску в баку. Якщо клапан заклинить у відкритому стані, випари також виходитимуть назовні. У більш сучасних моделях, оснащених системою уловлювання парів пального, кришка зазвичай має лише впускний клапан. Він пропускає повітря ззовні для компенсації падіння тиску в баку з витрачанням палива.

Корпус бака

Безпосередньо сам корпус паливного бака може бути джерелом проблеми. Через механічний вплив, наприклад, удару, в ньому може утворитися тріщина, через яку просочуватиметься бензин. Дефект бензобака, особливо у старих автомобілях, може виникнути і внаслідок корозії.

Спосіб кріплення бака може стати причиною його пошкодження. Зазвичай він підвішений до кузова знизу і щільно притискається до нього металевими смугами. Ті, у свою чергу, прикручені до шасі болтами. Така конструкція, доповнена прокладками, надійно утримує паливний бак і дозволяє йому бовтатися. Однак з тих чи інших причин прокладки або самі сталеві смуги можуть пошкодитися, бак набуде деякої рухливості і потроху тертиметься об кузов. Велика вага та постійні вібрації прискорять процес, і через деякий час тертя призведе до утворення дірки.

Дірявий бак доведеться замінити. Але звичайно, як завжди, найкращий ремонт – це профілактика. Періодичний огляд стану паливного бака та перевірка надійності його кріплення дозволять уникнути зайвого клопоту та грошових витрат.

Паливна помпа

У сучасних автомобілях зазвичай використовується бензонасос занурювального типу. Паливний модуль з насосом і датчиком рівня палива розташовується всередині бензобака та закріплений у фланцевому отворі у його верхній частині. Герметичність тут забезпечує гумова прокладка, яка згодом може стати непридатною і стати причиною витоку бензинових випарів. Герметичність може порушитись і внаслідок неправильної установки прокладки. Пошкоджену прокладку необхідно замінити.

На паливному модулі зверху є штуцери. Через них здійснюється подача пального в паливну магістраль, яке надлишок повертається в бак. Можливе місце витоку - з'єднання патрубків зі штуцерами. Оскільки штуцери виготовлені із пластмаси, не можна виключити ймовірність їх пошкодження. Вразливі та гумові трубки, що з'єднують бензонасос із паливною магістраллю.

Підтікати може і сам паливний насос. У ньому можливими джерелами проблеми можуть бути зношені прокладки та пошкоджена мембрана. Їх можна замінити самостійно за допомогою відповідного ремкомплекту.

Розгерметизація бензонасоса найбільше проявляється безпосередньо після заправки, особливо якщо залитий повний бак. У міру витрачання палива двигуном тиск пари в баку падає, а запах стає слабшим.

Система вентилювання паливного бака

Неполадки в системі уловлювання паливної пари - ще одне можливе джерело неприємного запаху в салоні автомобіля. Ця система служить кільком цілям - знижує шкідливі викиди в атмосферу, зменшує витрату палива і вентилює паливний бак, запобігаючи небезпечному підвищенню тиску в ньому через скупчення парів пального.

салон.jpg

Коли тиск у баку (6) зростає, пари через механічний зворотний клапан (8) надходять до адсорберу (4). Він є ємністю, що містить спеціальну речовину - адсорбент, здатне утримувати і накопичувати паливні пари. Як адсорбент найчастіше служить активоване вугілля. У системі є електромагнітний продувний клапан (3), керований ЕБУ за спеціальним алгоритмом. У процесі роботи двигуна клапан періодично відкривається по команді блоку управління, дозволяючи парам, що скупчилися в адсорбері, пройти у впускний колектор (1). Там вони поєднуються з основною порцією палива і згодом спалюються в циліндрах двигуна.

Адсорбер - такий самий витратний елемент, як і фільтри, свічки, мастило та інше. Згодом адсорбент втрачає свої робочі властивості, забруднюється та перестає виконувати свої функції. Хоча адсорбер підлягає періодичній заміні, багато хто просто ігнорує його або просто не знає про його існування.

Ще одним уразливим елементом системи є продувний клапан, який нерідко виходить з ладу.

адсорбер.jpg

Справність клапана можна перевірити самостійно. Знімається він дуже просто, для цього потрібно зняти дві трубки, що підходять до нього, і від'єднати колодку з проводами.

У нормальному стані клапан повинен бути закритим і не пропускати повітря. Перевірити це можна продуванням, наприклад, за допомогою груші. При подачі напруги від АКБ на контакти роз'єму клапан має відкритися. Якщо електромагнітний клапан не працює добре, його потрібно замінити.

Несправна система вентилювання паливного бака не тільки сприяє появі бензинового запаху в салоні, але й здатна спричинити порушення нормальної роботи двигуна.

Причини запаху бензину в салоні не пов'язані з технічною несправністю

Запах у салоні не завжди свідчить про наявність несправності, і причина його появи може бути цілком банальною.

При щільному русі міськими вулицями вихлопні гази інших автомобілів можуть проникати через щілини у дверних ущільненнях або через відкриті вікна.

На високій швидкості можуть виникати повітряні завихрення, і тоді власний вихлоп може засмоктуватися в салон завдяки повітрозабірнику системи кондиціювання або тим самим відкритим вікнам.

Якщо ви везете із собою запасну каністру з пальним, перевірте герметичність її пробки. Не заповнюйте каністру під зав'язку, особливо в теплу пору року, залишайте зверху кілька сантиметрів вільного простору, щоб пари палива не виходили під тиском.

Пахнути може просочена бензином ганчір'я в багажнику, килимки, чохли та інші речі, якщо на них було пролито паливо. Не варто ставитись до цього легковажно – невелика іскра чи сигаретний попіл можуть призвести до пожежі.

Як нейтралізувати запах

Якщо запах зненацька з'явився по ходу руху, потрібно якнайшвидше зупинитися, провітрити салон визначити джерело запаху і усунути неполадки.

Після цього можна братися до нейтралізації запаху. Можна скористатися кількома способами.

Провітрювання

Можна відчинити всі дверцята і дати запаху піти самостійно. Окремі просочені бензином речі можна просто винести із машини. Проблема даного способу полягає в тому, що для повного вивітрювання знадобиться щонайменше добу. Якщо у вас немає обладнаного вентиляцією гаража, такий спосіб вам не підійде.

Хімчистка салону

Це найрадикальніший і ефективніший спосіб позбутися неприємних запахів, а заодно і привести салон вашого авто в порядок. Професійна хімчистка обійдеться недешево, тому до неї варто вдатися, якщо вашій машині потрібне серйозне прибирання. А якщо йдеться лише про усунення запахів, можна спершу спробувати дешевші народні методи.

Використання поглинаючих засобів

Вбирати запах автомобільного палива здатні різні речовини. Найдоступніші з них — мелена кава та активоване вугілля. Їх потрібно помістити в салон машини, а краще розсипати у проблемних місцях та залишити на кілька діб, після чого видалити за допомогою пилососу.

Хороший ефект також дає застосування харчової соди. Але її не можна залишати більше ніж на добу.

Непоганим помічником може стати оцет. Суміш оцту і води в пропорції 1:2 можна обробити килимки, підлогу і деякі інші місця. Провітрювання після застосування оцту займе кілька годин.

Ароматизатори

Застосування ароматичного масла виправдане у житлових приміщеннях. Але воно аж ніяк не усуває запах бензину, а лише маскує його, а тому застосовувати його з цією метою в салоні автомобіля безглуздо. А щодо аерозолів, то вони і зовсім шкідливі самі по собі.

Висновок

Пошук джерела запаху бензину можна провести самостійно. У багатьох випадках усунути несправність можна, не вдаючись до послуг автосервісу. Якщо ж у гаражних умовах вирішити проблему не вдається, то доведеться звернутися до фахівців.

Тягнути з цим не варто. Окрім шкоди для здоров'я та небезпеки виникнення пожежі, про що вже говорилося вище, слід враховувати ще один фактор. Пари бензину, потрапляючи в салон машини, вбираються в оздоблювальні матеріали та псують їх. Якщо нічого не робити, через якийсь час інтер'єр салону набуде досить непривабливого вигляду. Щоб повернути колишній блиск, може знадобитися заміна внутрішньої обшивки, а отже доведеться додатково розщедритися.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69