Моторна олива
Фільтр
Найкраще прислухатися до рекомендацій виробника і підібрати моторне масло ґрунтуючись на його вимогах. Також, мастило підбирають за в'язкістю (всесезонне або зимове/літнє) і типом основи (синтетика, мінеральне).
У машині з великим пробігом краще використовувати синтетичні та напівсинтетичні оливи. Якщо це старі зношені мотори, то потрібно заливати мінеральну оливу або гідрокрекінг, який розроблено якраз для таких цілей.
Буква W означає "Winter", і якщо ви побачите таку літеру на моторному маслі, це означає, що перед вами зимове або всесезонне мастило. Це позначення належить до класифікації SAE, яка демонструє сезонність використання оливи.
Моторна олива - це технічна рідина, виготовлена з базових мастил, пакету присадок і призначена для змащування рухомих деталей в двигунах внутрішнього згоряння.
Мотор автомобіля піддається серйозним суворим умовам, таким як перепади температури, високий тиск, теплове тертя, накопичення шламу та ін. Моторне мастило мінімізує всі вище описані процеси, чим дозволяє працювати двигуну набагато ефективніше.
Види та типи моторних олив
За хімічним складом оливи прийнято ділити на мінеральні, напівсинтетичні, синтетичні та гідрокрекінг.
Мінеральна моторна олива - це найнатуральніший тип олив, який отримують із сирої нафти в результаті її перегонки та дистиляції. Має високу випаровуваність, низьку стійкість до окислення та нестабільні в'язкі властивості. Загалом, поступається по всім характеристикам іншим видам мастил. Тому його рекомендують використовувати на старих авто.
Напівсинтетика складається на 50%-60% із мінеральної оливи та на 40%-50% із синтетичної. Головні переваги напівсинтетики - це нижча ціна в порівнянні з синтетичними мастилами, і найкращі технічні характеристики в порівнянні з мінералкою.
Синтетика відрізняється стабільним показником в'язкості в широкому діапазоні температур, може тривалий період працювати у важких експлуатаційних умовах, а також зберігає стійкість до старіння та окислення.
Гідрорекінг - це мастило з іншою комбінацією присадок і краще підходить для двигунів з великим пробігом. Цей продукт призначений для старих проблемних моторів.
Класифікація та допуски моторних олив
Існує багато різних класифікацій олив, основні з них – SAE, API та ACEA (усі вказані на каністрі). Але обираючи, треба орієнтуватися на класифікацію SAE.
Класифікація SAE. Розроблена Американським товариством автомобільних інженерів. SAE регламентує в'язко-температурні властивості рідини.
*В'язкість моторного масла - це показник його текучості або густоти, вказує на здатність мастила протікати всередині двигуна і залишатися на робочих елементах за різних екстремальних температур.
10W-30, 0W-20, 15W-40 – позначення по SAE, які можна побачити на каністрі моторного мастила. Число перед літерою W – це зимовий параметр, і чим менше число, тим ширший робочий температурний діапазон рідини. Просто запам'ятайте цифру -35 та додайте до неї число перед літерою.
ПРИКЛАД. Моторна олива з позначенням 15W-40:
- -35 + 15 = -20 - це температура навколишнього середовища взимку, при якій олива ще не втрачає своїх властивостей і чудово виконує свої функції.
- Число без знаку W – це літній показник густоти мастила при нагріванні. Великий параметр вказує на стійкість рідини до високих температур (максимальне число може бути 60).
Класифікація API. Запропонована Американським інститутом нафти.
SJ/CF, API SF/CC, API CE, API CE/CF-4, API SJ/CF-4 EC 1 – позначення API, які можна побачити на каністрі моторного масла.
Розшифрування маркування:
- Перша буква може бути S, C, EC – відповідно для бензинових, дизельних, енергозберігаючих двигунів.
- Друга буква вказує на продуктивність оливи(для бензинових від A до J, для дизелів від A до F). Чим далі ця літера стоїть в алфавіті, тим вища якість мастильного матеріалу.
- Також часто зустрічається подвійне літерне позначення, наприклад, SF/CC. Це універсальна олива, яка підходить і для бензинового, і для дизельного двигуна. У такому випадку, другі літери вказують для якого типу ДВЗ це масло у пріоритеті: CD/SG – це більш дизельне масло, якщо SG/CD – більше підходить для бензинового ДВЗ.
- Бувають варіанти маркування з цифрами, наприклад, CE/CF-4. Числовий показник означає, для якого двигуна призначена олива, 4 – для чотиритактного, 2 – для двотактного.
- І ще один приклад маркування з цифрами-SJ/CF-4 EC 1, де число – це відсоток економії пального. Отже, цифра 1 – не менше 1,5% економії; цифра 2 – не менше 2,5%; цифра 3 – щонайменше 3%.
Класифікація ACEA. Стандарт Європейської асоціації автовиробників.
А1/В1, A3/В3, А5/В5, С1, С3 – позначення ACEA, які можна побачити на каністрі моторного мастила.
Розшифрування маркування:
- А/В – відповідно бензинові/дизельні двигуни.
- C – бензинові та дизельні двигуни із системами очищення вихлопних газів.
- E – для важко навантажених дизельних двигунів (вантажні машини).
- Чим вище число, яке стоїть після літери, тим вищі вимоги, яким відповідає олива.
Де купити моторне масло?
В інтернет-магазині KITAEC ви зможете підібрати та купити якісне моторне мастило. Для пошуку на сайті використовуйте фільтри за необхідними параметрами товару. Щоб уточнити технічні характеристики рідин, актуальну вартість, а також способи та терміни доставки – зв'яжіться з менеджерами. Наші досвідчені фахівці проконсультують вас з усіх питань.
Якщо ви хочете купити моторне масло для авто і бути впевненим у тому, що воно дійсно якісне та відповідає всім заявленим параметрам – звертайтесь до нашого інтернет-магазину!