В Україні відновлять виробництво пального
Дефіцит пального в Україні продовжується і ,як прогнозують урядовці та експерти, буде тривати до кінця війни. Ворог намагається знищити всі наші запаси нафтопродуктів і перешкоджає їх постачанню. Санкції відносно російської нафти підштовхують до росту світових цін на паливо. В США взагалі зафіксували найвищу ціну на бензин за всю історію - 5 доларів за галон (це близько 4 літрів).
Держава нині не регулює цінники на АЗС, цим займається ринок попиту та пропозицій. Проте дефіцит все одно існує. В уряді шукають додаткові шляхи імпорту та намагаються збільшити власне виробництво за рахунок вцілілих міні переробних заводів.
Ранкові черги на АЗС, які тягнуться на сотні метрів та заправка по талонам – сьогоденні реалії українських водіїв. Коли пального в резервуарах критично мало продаж за готівку припиняють, тому паливний дефіцит триває.
З початком повномасштабної війни Україна втратила власне виробництво бензину та дизелю і тепер майже все імпортують з Європи. Кількість бензовозів, які перетинають кордон зросла у 20 разів. Окрім автотранспорту та залізниці, доставляти пальне допомагають річкові танкери по Дунаю.
Імпорт пального до України зростає: у травні бензину завезли у майже 1,5 рази більше, ніж у квітні, а дизелю - на 82%. Проте не все так добре як здається. «Європейці будуть забезпечувати в першу чергу власний попит, а нам доводиться буквально вигризати кожен бензовоз», - переконує експерт з ринку нафтопродуктів Сергій Куюн.
Директор центру досліджень енергетики Олександр Харченко запевняє, що ми маємо звикнути, що дешевого палива більше не буде, і в Україні відтепер ціна – європейська (орієнтир - 1,5 євро за літр).