УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Чому хочуть скасувати безкоштовне розмитнення автомобілів?

     Законопроєкт про повернення ПДВ, мита та акцизу на транспорт можуть ухвалити вже найближчим часом. Спочатку його мають розглянуть на профільному комітеті, після чого направлять в парламент для голосування. Проте, у кожного нардепа свої аргументи і не має єдиної позиції щодо його ухвалення чи відхилення.

     Також зареєстрований альтернативний законопроєкт, де всі дані пільги залишаються для учасників бойових дій. Для решти на період воєнного стану пропонують ставку ПДВ 7% (замість 20%) та мита 5% (замість 10%), залишають незмінним лише акцизний податок. А саме він суттєво збільшує вартість розмитнення автівки з-за кордону.

Основні аргументи за скасування “нульового” розмитнення

     Спочатку заявляли про черги на кордоні, які з’явилися через глобальну зміну транспортних потоків. На сьогодні черги з оформлення автомобілів зникли через задоволення відкладеного попиту, та разом із ними зник й цей аргумент.

     Ще одна причина - масове ввезення дорогих та елітних автомобілів зі звільненням від оподаткування, хоч законодавство жодним чином не обмежувало імпорт таких авто. Проте статистика спростувала і цей аргумент: більшість завезених з-за кордону машин - це 14-річні автомобілі вартістю $2-5 тисяч євро.

     Так як в Україні по суті відсутній національний виробник автомобілів, імпорт авто з-за кордону не шкодить внутрішньому виробнику. За скасування “нульового” розмитнення сьогодні залишилося два аргументи:

  1. Начебто бюджет втрачає багато коштів через несплату податків. Проте українці б не привезли стільки автомобілів саме таких марок, моделей і характеристик, якби “нульового” розмитнення не було. Тому рахувати ці втрати лінійно зовсім неправильно (тобто вважати потенційними втратами усі митні платежі, від яких українці були звільнені).
  2. Тиск на валютний курс та негативний платіжний баланс. Українці масово купують та вивозять валюту за кордон для купівлі машин. Проте за два місяці війни з України вивезли понад 3 мільярди євро, а на автомобілі витратили максимум 0,6 млрд євро. Більшість ввезених автомобілів були придбані за валюту, яка уже давно була обміняна українцями.
УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69