УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Як прибрати скрип у салоні: причини та усунення проблем

В статті:

Скриплячий, як старий віз, автомобіль — це як мінімум неприємно. Нав'язливий скрип викликає роздратування, часом навіть сказ, та й перед пасажирами, звичайно, ніяково. Тим часом упоратися зі скрипами буває дуже непросто. Причин появи скрипучих звуків - безліч. Головна складність полягає у локалізації джерела та визначенні винуватця.

"Цвіркуни" в салоні

З "цвіркунами" стикаються щонайменше три чверті водіїв. Звуки зазвичай негучні і зазвичай не є вказівкою на серйозну проблему.

У більшості випадків скриплять або деренчать пластикові деталі, які труться або б'ються інші деталі з пластику, металу, скла.

Джерелом неприємних звуків може бути оббивка салону, кріплення сидінь і спинок, що злетіли з кріплень дроту, консоль управління, дверні карти, замки та багато іншого. Проблема виникає або посилюється взимку, коли холодний пластик втрачає пружність. Пошук конкретної причини може забрати чимало часу і не завжди призводить до успіху.

Для початку слід перевірити прості та очевидні речі та закріпити все, що з часом розбовталося, затягнути гвинти та шурупи. Для закріплення рухомих елементів та зменшення зазорів можна використовувати двосторонній скотч, стрічку-антискрип, липучку або її різновид – застібку-грибок, здатну витримувати значні навантаження.

Приладова панель

Це дуже часто джерело скрипів в салоні. Панель потрібно розібрати та проклеїти антискрипом. Також слід вчинити з бардачком, попільничкою та іншими навісними елементами. Антискрип випускається різного кольору, тому його можна підібрати відповідно до обробки салону. Вібрацію деяких елементів, наприклад, кришки бардачка можна зменшити за допомогою гумового ущільнювача для домашніх вікон.

Двері

Скрип у дверях часто виникає через тертя оббивки салону та кріпильний кліпс про метал або дверну карту. Тут також можна використовувати стрічку-антискрип. Розбовтаність кліпс усувається за допомогою гумових шайб.

Дратівливі звуки нерідко походять від замків. У цьому випадку допоможе будь-яке силіконове мастило в аерозольній упаковці або всім добре знайомий WD-40.

Також слід просиликонити ущільнювачі дверей. Не забудьте прикрити папір скло, щоб на нього не потрапив силікон.

Бренчати може механізм склопідйомника. Його теж слід змастити та підтягнути болти кріплення. Не зайвим буде обробити і петлі дверей.

Якщо скрипить гумовий віконний ущільнювач, швидше за все, під нього потрапив бруд. Ретельно протріть його за допомогою паперової серветки.

Гірше, коли "цвіркун" ховається десь усередині. Тоді доведеться знімати оббивку, дверні карти та інші елементи та встановлювати віброізоляцію. Таку роботу краще робити в теплу пору року, тому що на холоді пластик стає більш твердим і крихким, а значить підвищується ризик його зламати.

Крісла

Щоб усунути скрип у сидінні водія, потрібно його зняти і змастити силіконовим мастилом всі місця можливого тертя. У разі наявності в машині подушок безпеки перед розбиранням крісла вимкніть акумулятор.

Особливу увагу зверніть на ділянки, де є потертість та здерта фарба. Під час обробки механізму підйому сидіння піднімайте та опускайте мікроліфт, щоб мастило проникло у приховані місця.

Нерідко джерелом скрипу стає кріплення замку ременя безпеки, який знаходиться праворуч від крісла водія. Причому багато хто спочатку думає, що скрипить саме сидіння.

Перевірити можна, притримавши замок рукою під час руху. Якщо річ у ньому, скрип повинен припинитися. Для усунення проблеми потрібно зрушити крісло максимально вперед або назад, щоб легше було підібратися до кріплення, і побризкати мастилом місце з'єднання пластини, на якій встановлений замок, з основою крісла.

Нерідко буває, що сидіння скрипить у якомусь одному положенні і невеликий зсув вперед-назад/вгору-вниз вирішує проблему.

Двірники, що верещать

Якщо стали пищати двірники, насамперед переконайтеся, що кріплення надійно заклацані, а щітки щільно прилягають до скла.

Перевірте, чи чисте скло, чи не прилипла до гумок бруд, який при терті по склу може видавати вереск.

Якщо з цим все гаразд, а двірники продовжують рипіти на вологому склі, значить настав час вирушити їм на заслужений відпочинок і поступитися місцем новим. Скрип щіток під час руху сухою поверхнею — явище цілком нормальне.

Причиною може бути саме лобове скло. Якщо є мікротріщини, у них накопичується бруд, при терті про яку скриплять щітки.

Найбільш клопітким варіантом є скрипливий привід двірників. Тоді доведеться діставатися механізму, чистити і змащувати. Найчастіше цієї процедури виявляється достатньо.

Скриплячі гальма

Іноді гальма скриплять так, що їх чути за кілька сотень метрів. Ефективність гальмування у своїй, зазвичай, не страждає, але дратують такі звуки дуже.

Гальмівні колодки мають індикатори зношування, іменовані в народі "скрипунами". Коли колодка стирається до певного рівня, спеціальна металева пластина починає тертися про гальмівний диск, що викликає різкий скрип або вереск. Якщо колодки встановлені давно, можливо, вони вичерпали свій ресурс та їх час міняти. Якщо "скрипуни" виявляють себе невдовзі після встановлення, виною може бути неправильний монтаж.

Перші кілька днів рипіти можуть і нові колодки. Якщо ж неприємний звук не пропадає, можливо, ви купили неякісні колодки або фрикційне покриття не сумісне з гальмівним диском. У цьому випадку колодки необхідно замінити. Не заощаджуйте на безпеці, купуйте колодки нормальної якості і бажано того ж виробника, який виготовив диск - це забезпечить сумісність покриттів.

Для виключення свисту в гальмівних колодках часто роблять прорізи, які ділять фрикційну накладку на частини. Проріз може бути одинарним або подвійним.

Якщо на купленій колодці проріз відсутній, її можна зробити самостійно. Пропилювати потрібно фрикційну накладку. Ширина пропила близько 2 мм, глибина – приблизно 4 мм.

Деформований гальмівний диск також може примушувати колодки верещати. Вихід у цій ситуації – проточка або заміна диска.

Вереск гальм може бути викликаний зношеністю деталей гальмівного механізму (поршнів, супорта) і виявлятися не тільки під час гальмування.

Іноді для вирішення проблеми достатньо перебрати та змастити механізм, а зношені деталі за потреби замінити.

Причиною скрипу може бути і банальний бруд або пісок, що потрапили на колодки. У цьому випадку позбавитися проблеми допоможе чистка гальмівних механізмів.

Скриплячі звуки в підвісці

Сторонні звуки у підвісці завжди дуже турбують автолюбителів. Часто вони свідчать про появу серйозної проблеми. Хоча буває, що причина не в технічному стані автомобіля, а у поганій дорозі. Через нерівності дорожнього покриття розбалансується передня підвіска, що викликає нехарактерний шум. Особливо це помітно при їзді з помірною швидкістю та у поворотах. Якщо на рівній дорозі такий шум не спостерігається, значить турбуватися нема про що.

Якщо в підвісці виникає скрип, винуватцем найчастіше виявляється одна з шарнірних з'єднань. Це можуть бути шарові опори, сайлент-блоки важелів, наконечники кермової тяги, втулки амортизаторів. Насамперед слід звернути увагу на деталі, що мають зовнішні ознаки пошкоджень, хоча шуміти можуть і цілком благополучні на вигляд елементи.

Причина зазвичай криється у втраті мастила, вона висихає або вимивається при пошкодженні пильовика. Свою лепту вносить і пісок, що потрапляє в шарнір. Якщо справа не дійшла до пошкоджень, то ретельне очищення та мастило продовжать життя таким деталям.

Скрегіт нерідко походить від пошкодженої пружини амортизатора, яка своїм обламаним кінцем треться об опору. Така пружина потребує заміни.

Свистіти і скреготіти здатний і ступичний підшипник, що зносився. Щоб уникнути серйозної аварії, цю деталь краще замінити якнайшвидше.

Висновок

Очевидно, що описати всі можливі причини виникнення скрипучих звуків в автомобілі просто неможливо. Багато ситуацій дуже нестандартні і навіть унікальні. У таких випадках краще звертатися до фахівців або шукати відповіді на тематичні форуми в інтернеті. І звичайно, власна кмітливість та вмілі руки ніколи не бувають зайвими, коли справа стосується ремонту та догляду за автомобілем.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69