УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Пружини підвіски та все, що потрібно про них знати

В статті:

     Пружини підвіски - конструктивно дуже простий елемент, який і довго прослужить, і недорого коштує, і замінюється відносно рідко. Але все ж таки уваги до себе вимагає, а його поломка і зовсім призведе до сумних наслідків.

Функції пружин у підвісці автомобіля

     Головна функція пружини підвіски – це прийом енергії від шасі та забезпечення пружності ходової під час руху. Пружина не лише утримує вагу авто та забезпечує номінальну висоту дорожнього просвіту у процесах руху чи спокою. Також, саме вона визначає як поводитиметься автомобіль, наїхавши на перешкоду. Пружини спроектували так, щоб при перевезенні вантажу чи групи людей, кузов не дуже просідав.

     По суті, всі елементи підвіски – важелі, тяги та стабілізатори, кульові опори та сайлентблоки існують лише для того, щоб пружина виконувала свою роботу – компенсувала нерівності дороги, щоб шина завжди залишалася в контакті з дорогою.

     Амортизатори гасять коливальні рухи - щоб після проїзду всіх нерівностей машина не продовжувала ще довго гойдатися. Наповнення в амортизаторах поглинає енергію та перетворює її на тепло. Тому навіть найкращі амортизатори ніяк забезпечать адекватне відпрацювання нерівностей підвіскою, якщо пружини не пружинять так, як потрібно.

Характеристики

     На автомобілі ставлять різні пружини, які відрізняються за рядом критеріїв, і навіть для однієї моделі автомобіля можуть пропонуватися зовсім різні види пружин.

     Головний параметр – це жорсткість. Чим жорсткіша пружина, тим більше сили потрібно прикласти для її стиснення. На жорсткість впливають інші параметри, серед яких зовнішній діаметр і висота, форма, крок витка, діаметр дроту, кількість витків і характеристики матеріалу.

     *Жорсткість ще залежить від діаметра дроту, з якого виготовлена пружина, і чим товстіший дріт, тим жорсткіша пружина.

     Висота пружини - це її довжина в розтисненому стані, і чим більша довжина, тим більша жорсткість.

     Крок витка (відстань між ними) може бути однаковим або змінним в одній і тій же пружині. Короткі витки добре гасять дрібні нерівності, а довші зберігають жорсткість підвіски та керованість.

Форма пружин:

  • Циліндрична. Однаковий діаметр витків, які у повністю стислому стані доторкаються.
  • Конічна. Змінний крок витків, які не дотикаються один до одного при стисканні, відповідно у такої пружини більший робочий хід.
  • Бочкоподібна. Також зі змінним кроком витка, ближче до центру розташовані найширші. Добре адаптуються до навантажень, оскільки нерівномірно змінюють жорсткість.

Вороги пружин

     Найголовніший фактор, який скорочує термін служби цієї деталі – корозія. Якщо ви побачили іржу – огляньте все або навіть приготуйтеся до заміни. Найчастіше вона з'являється біля основ пружини. Слідкуйте, щоб не пошкодилося ЛКП пружин, що часто трапляється після ремонтних робіт на СТО.

     Зношений амортизатор та поїздки на перевантаженому автомобілі, також не обіцяють нічого доброго. У першому випадку пружина занадто часто стискатиметься/розтискатиметься, оскільки амортизатор працює не правильно, і в результаті втратить свої властивості. У другому - пружина просідає і на нерівних дорогах колеса зачіпатимуть за арки і можуть луснути.

Коли міняти пружини?

     Єдиного універсального інтервалу заміни пружин немає. Цей показник дуже залежить від конкретної моделі авто та умов експлуатації. У цьому питанні треба дивитися на такі моменти:

  • Кліренс зменшився. Якщо автомобіль все частіше зачіпає нерівності на дорозі, відчинені двері чіпляють за бордюри (а раніше такого не було), значить прийшов час міняти пружини. Буває ламається одна пружина та автомобіль просідає на одне колесо – тут краще звернутися до майстрів.
  • Пробої у підвісці. Якщо ви дуже часто чуєте жорсткі удари по кузову з боку ходової частини – пружини, швидше за все, зносилися та втратили жорсткість.
  • Підвіска видає нехарактерні звуки. Зламана пружина стукатиме під час поїздок по нерівностях або навіть при обертанні керма на місці. Краще відразу її замінити, інакше вона може луснути у районі опорного майданчика (а це помітити без підіймального обладнання дуже важко). Також, зламана пружина дряпатиме кузов автомобіля, що в свою чергу спричинить його корозію.

Вибір пружин

     Найправильніший і оптимальний варіант - оригінальні пружини з логотипом виробника, безпосередньо під ваш автомобіль. Безпечно, надійно і тут ви точно не помилитеся.

     Не завжди відповідають оригіналу за характеристиками пружини сторонніх виробників. Якщо в каталозі виробника пружин є ваш автомобіль, то можна придбати їх. Найчастіше така альтернатива і дешевша, і краща старих заводських. Головне не потрапити на підробку. Тому тут краще детальніше все вивчити та перевірити.

     Якщо ви побачили автомобіль, що просів до самого асфальту, або навпаки, високо піднятий над дорогою, то тут не обійшлося без пружин для тюнінгу. Одні їх ставлять, щоб зменшити кліренс для кращого зовнішнього вигляду, інші хочуть зробити жорсткішу підвіску для більшої керованості.

НЕБАЖАНО!

     Обрізати пружини. Іноді болгаркою зрізають частину витків, щоб пружина стала коротшою. У результаті підрізана пружина спирається не так на заводську площину, а на вузький зріз, який може зіскочити і щось проткнути. Другий наслідок – це непередбачувана зміна керованості, адже ви не вгадаєте як поведеться пружина зі зменшеною жорсткістю.

     Додатково ставити проставки та бафери в пружини. Це роблять для того, щоби збільшити кліренс авто. Колишніх характеристик старим пружинам вони не забезпечать, а тільки призведуть до підвищеного зносу.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69