УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Очисники для автомобіля: які бувають і для чого потрібні?

В статті:

Підтримка охайного вигляду автомобіля не повинна закінчуватися лише чистотою кузова та салону. Наводити лад під капотом також важливо, і не стільки для чистоти, скільки для продовження терміну служби своєї машини.

Навіщо очищати підкапотний простір?

920.jpg

Під капотом автомобіля дуже швидко накопичуються різні забруднення із залишків мастила, дорожнього пилу, бруду, бітуму та іншої хімії. Вся ця масляниста суміш щільно облягає деталі та міцно тримається на двигуні та інших вузлах авто.

Відразу напрошується питання «яка різниця що відбувається під капотом, адже там все одно закрито і нічого не видно?». Але річ у тому, що шари бруду не просто псують зовнішній вигляд, а й:

  • Погіршують теплообмін двигуна та інших вузлів (піднімається температура мотора);
  • Продукують неприємний запах, який потім проникне в салон (мінус до вашого комфорту);
  • Негативно впливають на довговічність пластикових та гумових виробів;
  • Призводять до швидкого старіння ізоляції електропроводки.

Загалом причин достатньо, щоб почати доглядати за своєю автівкою навіть там, де ніхто нічого не побачить. Але такі складні забруднення важко видалити звичайним миттям з використанням автошампуней. Для очищення моторного відсіку використовується сучасна автохімія.

Очисник паливної системи бензинового двигуна

1111.jpg

Відкладення в камері згоряння – наслідок неповного згоряння палива та мастила; вони порушують тепловий стан, змінюють рівень стиснення, зменшуючи об'єм камери згоряння. У впускній системі бруд утворюється на внутрішній частині тарілок клапанів і на стінках впускних каналів, та заважає наповненню циліндрів, через що відбувається втрата потужності. Відкладення у паливній системі (особливо у форсунках) порушують процеси сумішоутворення.

Проблеми в різних зонах двигуна мають різну природу: у камері згоряння та на клапанах переважно тверді частинки (типу коксу), а в паливній системі, де робочі температури низькі та коксам взятися ніде, відкладення формуються у вигляді лакових плівок різної товщини. Звідси два різних принципи видалення відкладень: у паливній системі лак треба розчинити, а в камері згоряння кокс видаляють випалюванням органічної сполуки, яка утримує нагар на поверхні. Для цього треба використовувати добавку в пальне, яка короткочасно підвищить температуру згоряння.

Загалом ефективність роботи очисників залежить і від того, у яких режимах експлуатується двигун. Найгірший варіант – залити присадку та застрягти в пробці. Найкраще рішення – залити засіб і швидше викатати весь бак десь за містом. Звичайно, завжди використовувати хороший бензин з миючими присадками краще такої процедури. Тим же, кому фірмове пальне не по кишені, рекомендовано для профілактики кілька разів на рік використовувати перевірені очисники.

Очисник двигуна (зовні)

222.jpg

Мити двигун зовні рекомендують перед його продажем (чистий двигун надає товарного вигляду автомобілю) та перед капітальним ремонтом або діагностикою. У другому випадку краще помити двигун самому, адже за очищення на СТО можуть вимагати додаткову плату.

*Зверніть увагу на засоби в аерозолях. Вони вважаються набагато зручнішими, тому що дозволяють швидко нанести суміш навіть на важкодоступні місця.

Очисник гальмівної системи

22221.jpg

Ці засоби очищають елементи гальмівної системи від технічних рідин, бруду, пилу та інших відкладень. А ще через тертя колодок об диск утворюються мікрочастинки, які осідають на гальмівних механізмах та знижують їхню ефективність. Тому згустки пилу і стружки, що накопичилися, потрібно видаляти.

*Приклад: коли відбуваються роботи на гальмівній магістралі, рідина неминуче потрапляє на диск, колодки та супорт. А ці сліди треба видаляти.

Якісний очисник гальмівної системи повинен:

  • Знежирювати поверхні та випаровуватися без залишку;
  • Мати потужний факел розпилу, щоб вимивати забруднення силою напору струменя (оскільки сильний напір ефективно все почистить, особливо у важкодоступних місцях);
  • Не бути агресивним по відношенню до пластику та гуми.

*Очиснику гальм можна знайти масу застосувань, наприклад, можна знежирити поверхню перед нанесенням герметика або холодного зварювання, а також перед склейкою чого-небудь

Очищувач інжекторів

Існує два види очисників інжектора: у формі спреїв прямої дії, які впорскуються прямо в колектор та на форсунки; і в формі розчину, так званої присадки, яка додається до пального.

Спрей здатний очистити тільки видиму поверхню та форсунки. Зняти наліт усередині системи за допомогою спреїв не вдасться і для таких випадків використовують очисники, які додаються в паливо.

Вибираючи найкращий очисник, варто враховувати рівень забруднення. З легкими та середніми засміченнями чудово справляються засоби у формі присадок чи спреїв. В іншому випадку доведеться використовувати агресивні присадки, які можуть пошкодити деталі паливної системи, або ж віддати на ультразвукове чищення професіоналам. Звичайно, до другого варіанта краще не доходити, а просто ретельно доглядати за своїм авто.

Очищувач карбюратора

Очисник карбюратора знайшов широке застосування у техніці, але найчастіше використовується за прямим призначенням: чищення дросельних заслінок двигунів. Головна його перевага – здатність збивати забруднення під великим тиском. На них осідає масляна плівка, накопичується бруд і кіптява. Для такого випадку також є спеціальний очисник - аерозольний або рідкий.

Рідкі препарати у вигляді присадки заливаються в бак, де змішуються з паливом і при його спалюванні очищають елементи карбюратора. Найпопулярнішим є засіб в аерозолі. Для його застосування необхідно розібрати паливний вузол. Багато хто використовують їх як засіб профілактики для підтримки карбюратора у справному стані. Також відзначають універсальність даного засобу.

*Очищувач карбюратора Hi-Gear отримав багато позитивних відгуків. Зазначають, що після використання знизилася токсичність вихлопу.

Очищувач форсунок

Забруднення форсунок - це зниження дозування паливної суміші, відкладення кіптяви та повне припинення подачі пального. Порушується герметичність прилягання клапана форсунки, відбувається витік палива, підвищується токсичність вихлопних газів. Очищувач форсунок допоможе запобігти всім цим явищам.

Очистити форсунку можна на ультразвуковому стенді, на промивному стенді (форсунки продуваються рідким очисником під тиском) або за допомогою додавання очищувальних присадок в пальне.

Очисник ланцюга

Якщо у вас є мотоцикл або велосипед, то тут обов'язково знадобиться очисник ланцюгів. Крім очищення він ще й захищає від корозії, добре змащує і не змивається при контакті з водою.

Догляд за салоном та кузовом автомобіля

1508423752_1.jpg

Комплекс по очищенню інтер'єра/екстер'єра автомобіля включає:

Догляд за автомобілем, особливо взимку, вимагає особливої уваги власника: часті опади та дорожній бруд із хімічними реагентами призводять до пошкодження фарби та виникнення корозії. Щоб уникнути появи іржі та інших «наслідків», потрібно мити машину якісним автошампунем не рідше ніж раз на 2 тижні, приділивши особливу увагу колісним аркам і порогам, а також регулярно застосовувати поліроль, зимовий склоочисник, «Антидощ».

Прибирання в салоні є не менш важливим. Деталі інтер'єру включають часто декілька видів матеріалів, тому одного на всі випадки алгоритму догляду не існує. Знаючи, з чого виготовлений певний елемент інтер'єру, а

також з огляду на тип оббивки, можна виробити цей порядок заходів для свого транспортного засобу. Також, виходячи з цього і підбирати спеціальні засоби для чищення.

Постійно довіряти своє авто професіоналам або самому запасатися різними засобами для чищення? Тут вирішує кожен сам, головне не забувати, що чистий блискучий автомобіль не тільки виглядає більш красиво та стильно, але й впливає на те, як вас сприймають оточуючі. І ви самі явно подбаєте краще про свою улюблену машину. Тому рекомендуємо одразу купити та використовувати спеціалізовані очищувачі, які допоможуть виконати всю брудну та складну роботу.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69