Як працює центральний замок?
Центральний замок – це не окрема деталь автомобіля, а об'єднана назва всіх елементів системи центрального блокування замків машини. Головне завдання - одночасне відкриття або закривання всіх дверей машини, а в деяких моделях ще й кришки паливного баку. Як не дивно, але центральний замок прийнято вважати складовою системи комфорту, а не системи безпеки. Вона може залишатися працездатною як при включеному запалюванні, так і при вимкненому.
Центральний замок: принцип роботи
При повороті ключа в замковій щілині дверей водія спрацьовує мікроперемикач, що відповідає за блокування. Від нього сигнал відразу передається на блок управління дверей, а потім і на центральний блок, де створюються керуючі сигнали, що посилаються потім на всі інші блоки управління, а також на системи контролю кришками багажника та паливного бака.
При надходженні сигналу всі виконавчі механізми автоматично спрацьовують, що забезпечує моментальне блокування. Також, сигнал що надходить від мікроперемикача в центральний пристрій закривання, не дозволяє електричному приводу спрацювати повторно. Зворотний процес (відкриття або зняття з блокування) проводиться таким же способом.
Виконати одночасне блокування всіх дверей можна безконтактним способом. Для цього на ключі запалювання існує спеціальна кнопочка, при натисканні якої на приймальну антену центрального блоку управління надходить відповідний сигнал. В результаті його обробки центральний пристрій «дає команду» всім виконавчим механізмам і ті блокують двері транспортного засобу.
Використовуючи дистанційне блокування, ви одним натисканням активуєте сигналізацію автомобіля, що має практичний сенс. Також, блокування дверей може задіяти механізми автоматичного підйому скла, тобто, при використанні всього однієї кнопки, автомобіль «запечатується» з усіх боків. У разі аварії блокування знімається автоматично: блок управління системою пасивної безпеки передає сигнал в центральний блок управління, який забезпечує відповідну реакцію виконавчих пристроїв (відкриття дверей).
Функції центрального замку
Центральний замок дуже полегшує процес закриття дверей машини. Залазити в салон і закривати їх по черзі не дуже зручно, а в цьому випадку у вас з'явиться реальна можливість заощадити час, тому що при блокуванні одних дверей, решта автоматично наслідуватиме їх приклад. В принципі, дана функція є основною у роботі пристроїв такого роду.
Перш ніж визначитися, який замок вибирати, необхідно вирішити, виконання яких функцій ви від нього очікуєте. У кожного виробника та класу замку свій набір дій. Так, сучасні центральні замки здатні багато на що:
- контроль за станом дверей в автомобілі;
- контроль за дверима багажника;
- відкриття/закриття люка паливного бака;
- закриття вікон (якщо в машину вбудовано електропідйомники);
- блокування люка в стелі (якщо є).
Досить корисною є можливість за допомогою центрального замку закривати ще вікна. Як показує практика, водій прочиняє вікна, а потім забуває їх закрити, це чудова можливість для викрадачів.
Не менш важливою є здатність частково блокувати двері. Особливо корисно обрати такий замок для тих, хто часто перевозить дітей. При необхідності ви можете отримати такі додаткові властивості, як автоматичне блокування дверей та багажника (коли машина розганяється до певної швидкості) та запобіжне розблокування (спочатку – тільки двері водія, і тільки потім, з другого натискання, інші). Для тих, хто сумнівається у необхідності центрального замку, є можливість підключити таку функцію у спрощеному варіанті – система блокуватиме лише передні двері. Але в цьому випадку знижується безпека, часто водії просто забувають зачинити задні двері.
Виробники деяких комплектів центральних замків додають у них ще пульти дистанційного керування (брелоки). Принцип їх роботи дозволяє керувати механізмами положення дверей з певної відстані (зазвичай не більше 10 метрів), що безсумнівно спрощує використання. Однак, якщо ваше авто вже обладнане сигналізацією, краще заощадити гроші і придбати центральні замки без пульта, а керувати ними допоможе пульт від сигналізації.
Види центральних замків
Всі центральні замки по функціонуванню зводяться до 2-х основних типів:
- механічний центральний замок;
- дистанційне блокування дверей.
Механічне закриття дверей відбувається за допомогою повороту звичайного ключа в замку, найчастіше така функція є в водійських дверях. Дистанційна обслуговується за допомогою брелока чи кнопки на ключі запалювання. Звичайно, механічний варіант простіше та надійніше. Дистанційний іноді може і заклинити з багатьох причин - від розрядженого акумулятора та неякісного механізму до батарейок, які сіли.
Спочатку всі замки виготовлялися з централізованим блоком управління, однак, з часом поява додаткових функцій, таких як блокування дверей багажника або паливного люка, зажадали децентралізації в управлінні.
Сьогодні виробники пропонують центральний замок в поєднанні із сигналізацією. Такий варіант досить практичний, тому що всі системи безпеки працюють синхронно, що підвищує рівень безпеки автомобіля. Крім того, центральний замок із сигналізацією зручніше встановлювати – не потрібно кілька разів їздити відвідувати автосервіс чи розбирати машину самому.