УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Як перевірити датчик розподільного валу?

В статті:

Усі сучасні авто оснащені такою необхідною деталлю, як датчик розподільного валу. Його головним завданням є подача команди для того, щоб відбулося упорскування пального в циліндри. Якщо датчик несправний, обов'язково потрібно визначити причину поломки та замінити його.

Працездатність ДПРВ (датчик положення розподільного валу) залежить від температурного режиму. Перегрів виведе його з ладу. Датчик не буде працювати якщо вийшли з ладу дроти, по яких він передає і отримує сигнал.

Важливу роль відіграють ушкодження чи забруднення самого датчика. Так само, за важких умов експлуатація авто (їзда бездоріжжям, перевезення вантажів) датчик може зміститься або ще гірше, відбудеться коротке замикання. Для того, щоб усунути поломку датчика в невідповідний момент, проведіть його діагностику.

Усунення несправностей ДПРВ

Якщо на панелі вже загорівся індикатор Check Engine (він може світитися не завжди, а періодично з'являтися), необхідно просто зчитати код несправності за допомогою діагностичного пристрою. Якщо в вас немає такого приладу та купити його неможливо, необхідно звернутися до фахівців.

Після отримання точного коду несправності та його розшифровки ми рекомендуємо виконати кілька нескладних тестів. Не завжди наявність одного з наведених вище кодів несправності ДПРВ свідчать про те, що датчик обов'язково підлягає заміні. Іноді джерелом проблеми є пошкодження проводки, роз'єму тощо. Такі неполадки цілком реально усунути самотужки.

132.jpg

Але для перевірки працездатності самого датчика необхідно виконати кілька дій. Звісно, сигнал складно перевірити, не маючи спеціального обладнання. Але базову інформацію вам дасть перевірка мультиметром.

Як перевірити проводку датчика розподільного валу?

Спочатку візуально перевірте, в якому стані знаходиться роз'єм датчика та дроти, які до нього йдуть. Переконайтеся, що там немає бруду, мастила чи іржі, які можуть створювати перебої. Перевірте дроти на відсутність пошкоджень. Іноді проблеми створюють переламані проводи, погані контакти або дефекти ізоляційного шару, спричинені впливом підвищених температур. Провід ДПРВ не повинен контактувати з високовольтними проводами системи запалювання.

133.jpg

Після цього беремо до рук цифровий мультиметр, він «уміє» перевіряти значення змінного та постійного струму (AC та DC, відповідно). Але вам заздалегідь необхідно отримати інформацію про те, якими повинні бути ці показники для датчика, що використовується на вашому авто. У деяких датчиках роз'єми влаштовані так, що ви можете підключити до них додаткові дроти для зчитування мультиметром даних.

Якщо це неможливо, спробуйте вимкнути роз'єм ДПРВ і підключити тонкі мідні дроти до кожної клеми роз'єму. Після цього встановіть роз'єм на місце, щоб з його корпусу стирчали два дроти.

Ще один варіант – пробити кожен із проводів голкою або шпилькою (робіть все акуратно, щоб не замкнути дроти!). Після такої діагностики пошкоджені ділянки ізоляції слід добре замотати ізолентою, щоб усередину не потрапила волога.

Перевірка двопровідного датчика положення розподільного валу

  • Якщо в авто використовується електромагнітний ДПРВ, переведіть мультиметр у режим AC.
  • Інша людина повинна увімкнути запалювання, перевіривши ключ у замку, не запускаючи при цьому двигун.
  • У ланцюзі має з'явитися напруга. Один із щупів мультиметра з'єднайте із «землею» (будь-який металевий компонент двигуна), а другий по черзі підключайте до проводів датчика розподільного валу. Відсутність струму на всіх проводах свідчить про проблему проводки, яка йде до датчика.
  • Попросіть людину в машині запустити двигун.
  • Торкніться одним щупом мультиметра до одного дроту роз'єму ДПРВ, а другим – до іншого. На екрані приладу з'являться значення, які слід порівняти з показаннями, наведеними в інструкції з експлуатації авто. Як правило, показники на екрані змінюються в межах 0,3-1 вольт.
  • Відсутність сигналу свідчить про несправність датчика розподільного валу.

Як продзвонити датчик розподільного валу 3 контакти?

Перевірка трипровідного ДПРВ:

  1. Ідентифікуйте провід живлення, «землі» та сигнальний провід (скористайтеся інструкцією з ремонту), після чого перевірте цілісність проводки, яка йде до датчика. Мультиметр слід перевести в режим DC.
  2. Інша людина повинна увімкнути запалювання, не запускаючи двигун.
  3. Чорний щуп мультиметра з'єднуємо з «землею» (будь-яка металева деталь двигуна), а червоний – з проводом живлення ДПРВ. Отримані результати слід порівняти з даними з інструкції з експлуатації.
  4. Помічник повинен запустити двигун.
  5. Доторкніться червоним щупом мультиметра до сигнального проводу ДПРВ, а чорний щуп з'єднайте із проводом заземлення. У разі несправності датчика напруга буде нижчою за заявлену в посібнику з ремонту. Іноді мультиметр взагалі нічого не показує, що також свідчить про вихід із ладу датчика.
  6. Зніміть ДПРВ та перевірте елемент на наявність механічних пошкоджень чи забруднень.

Датчик положення розподільчого валу - нескладний, але важливий пристрій, від роботи якого залежить нормальне функціонування двигуна. Тому при виявленні ознак виходу його з ладу бажано якнайшвидше виконати відповідні діагностичні процедури. Вони нескладні, і з ними впорається навіть автовласник без досвіду.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69