УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Як правильно мити двигун?

В статті:

Серед автолюбителів немає єдиної думки щодо доцільності мийки двигуна. Більшість власників машин ніколи не миють відсік двигуна. Причому у половини з них просто не вистачає часу або бажання, інша ж половина не робить цього принципово, нібито після мийки більше ймовірності потрапити на дорогий ремонт. Але є і прихильники даної процедури, які миють двигун регулярно або в міру забруднення.

Навіщо потрібна мийка двигуна?

В теорії моторні відсіки сучасних автомобілів добре захищені від забруднень. Однак якщо автомобіль не новий, експлуатувався в жорстких режимах, в тому числі і на бездоріжжі - слід приділити увагу очищенню простору під капотом.

Найбільш забрудненим елементом тут виступає радіатор: в його сотах з часом засідають пух, листя, пісок, сіль, комахи і різна грязь. Так формується свого роду пробка на шляху для повітряних потоків і в результаті мотор гріється. Вірним індикатором цього процесу є вентилятор системи охолодження, який став частіше гудіти. Очищення вимагають також допоміжні радіатори (масляний радіатор і охолоджувач "автомата").

Якщо вашому авто більше п'яти-семи років, і ви часто їздите по курних дорогах, то мити радіатор необхідно. Має сенс також регулярно очищати, а при сильному забрудненні - ретельно мити акумулятор і забруднені дроти. Справа в тому, що замаслене електрообладнання провокує витік електроструму, що веде до погіршення запуску двигуна і швидкій розрядці акумуляторної батареї. Зрозуміло, потрібно боротися також і з утворенням мастильних патьоків на стінках двигуна. При несприятливому розкладі такі забруднення можуть спалахнути. Нарешті, на чистому двигуні відразу помітні патьоки рідин, що дозволяє швидше реагувати на перші ознаки несправностей.

Чим мити двигун?

Для видалення різних забруднень двигуна активно використовуються спеціальні склади. Також застосовуються «м'які» автошампуні, які не містять кислот. Спеціальні засоби мають свої переваги:

  • Добре очищають двигун від всіх видів забруднень: мастильних плям, гальмівної рідини, дорожнього бруду і т.д.
  • Активна піна підсилює ефективність усіх компонентів в складі і допомагає очистити навіть важкодоступні місця.
  • Не вимагають додаткової обробки щіткою і легко змиваються водою, не залишаючи слідів жирної плівки.
  • Безпечні для всіх конструкційних матеріалів і не викликають корозію.

Багато хто радить застосовувати побутові миючі засоби, але вони неефективні і не приносять користі в боротьбі з моторнним маслом і забрудненнями. Єдиний плюс, що в такій «хімії» відсутні в складі агресивні компоненти, які можуть нашкодити гумовим і пластиковим деталям.

Як правильно мити двигун?

1-й спосіб мийки двигуна - мийка під тиском з використанням миючого пістолета. Важливо знати, що на відміну від миття кузова, тут протипоказаний високий тиск - максимум 100 бар. Плюс методу в його доступності та досить високій ефективності, мінус - тиском води можна пошкодити деталі двигуна, не кажучи вже про електричні вузли.

2-й спосіб мийки двигуна - мийка парою. Сухий пар, нагрітий понад 150 °С, подається під тиском в 7-10 атмосфер. Крім ефективного очищення, при такому методі ще й виключені залишки вологи. Парову мийку повинні проводити тільки кваліфіковані фахівці - робота з гарячою парою небезпечна, а також не дешева.

3-й спосіб мийки двигуна - хімічне очищення з використанням води. Мити двигун найкраще в суху і теплу погоду, щоб потім швидко позбутися від підвищеної вологості під капотом.

  1. Прогріваємо і глушимо мотор (він повинен бути теплим, але не гарячим).
  2. Знімаємо клеми з акумулятора. Що стосується автомобілів з гібридним двигуном, тоді необхідно уточнити місце розташування акумуляторних батарей на конкретній моделі. Необхідно додати, що часто батареї гібридів розташовані в задній частині авто, так що мийка двигуна на гібридному автомобілі в цьому випадку не є небезпечною.
  3. Далі слід убезпечити найбільш вразливі компоненти під капотом: накрийте генератор, котушки запалювання, АКБ та інші доступні контакти, клеми, елементи електричного кола і важкодоступні місця фольгою, або пакетом, зафіксувавши його ізоляційною стрічкою або скотчем.

* Попадання води через повітропровід може привести до серйозної поломки ДВС!

  1. Краще не мити двигун водою під великим тиском, інакше буде більше шкоди ніж користі. Таким способом легко пошкодити утеплювач і викликати корозію всередині роз'ємів в генераторі, реле і т.д. Також, струмінь може змити наклейки з важливою інформацією в моторному відсіку і пошкодити фарбу на деяких деталях. Користуватися слід слабким струменем води з застосуванням якісної автохімії та спеціального автошампуня.
  2. Готуємо миючий розчин для двигуна: для цього на 1 л. теплої води додається близько 20-50 мл. миючого засобу (дивіться що зазначено на упаковці). Спочатку змочуємо поверхні звичайною водою, а після цього губку змочують у миючому розчині і протирають забруднені поверхні. У тих місцях, куди важко дістатися використовуємо щітку. Ми залишаємо все на 5 хвилин.
  3. Якщо на двигуні є мастильні плями або патьоки, тоді подібні забруднення можна видалити за допомогою зубної щітки. Ще одним способом для видалення жирних плям є розчин гасу і води. Таке рішення не бажано використовувати для пластику і пофарбованих поверхонь. Наноситься гас з водою за допомогою м'якої ганчірки, після чого поверхня відтирається і відразу промивається невеликою кількістю води.
  4. Завершальним етапом стає ополіскування двигуна після мийки, слабким струменем води. Під час даного процесу слід дотримуватися обережності і звести до мінімуму загальну кількість води, що потрапляє в місця розташування електричних контактів і електроустаткування.

Після закінчення слід переконатися у відсутності необхідності повторного очищення ДВС і окремих ділянок в під капотом, а при необхідності слід повторити.

Після мийки можна все висушити за допомогою компресора. Або ж запустити двигун і почекати поки вся волога випарується. Також, для просушки агрегату можуть підійти звичайні паперові рушники, за допомогою яких можна якісно прибрати воду. Після цього можна зняти захист в вигляді пакетів і фольги. Переконайтеся в тому, що волога не потрапила на захищені елементи. При виявленні крапель води на роз'ємах і електроконтактах їх також слід ретельно просушити.

4-й спосіб мийки двигуна - суха чистка. Другий спосіб очищення двигуна має на увазі використання концентрованих спеціальних очищувачів без води. Як правило такі засоби у вигляді піни просто розпорошують на деталі, які вимагають очищення. Після чого дають всьому висохнути і насухо витирають якоюсь ганчіркою або губкою. Результат приголомшливий: під капотом все чисто і не треба боятися, що вода потрапить на електрику.

Чи варто виконувати мийку двигуна автомобіля?

Самі автовиробники ніяк не регламентують питання мийки простору під капотом і двигуна, залишаючи його на розсуд автовласника. Серед обивателів існує думка, що брудний двигун сильніше нагрівається. Так, дійсно це правда. Зокрема, якщо забитий радіатор системи охолодження, то температурний режим буде неминуче порушений. Але якщо ж говорити загалом про бруд на двигуні, то він ніколи не спровокує його перегрів.

Багато автомобілістів пов'язують брудний ДВС з витоком струму або неполадками в електроніці. Однак потрібно знати наступне: сам по собі бруд не струмопровідний, а ось оксиди, які можуть утворитися в електричних роз'ємах (наприклад, через підвищену вологість повітря), якраз сильно впливають на роботу електроустаткування. Так ось, на чистому двигуні виявити окислені контакти набагато простіше.

Існує думка, що сильно забруднений відсік двигуна здатний викликати навіть загоряння. Самі відкладення ніяк не впливають на пожежну безпеку. Але якщо осіннє листя або тополиний пух, скупчилися під капотом у великих кількостях, то вони випадково можуть спалахнути від сильно нагрітих агрегатів ДВС.

Сам процес мийки двигуна не складний і якщо ви зважилися на це, то досить пам'ятати кілька нехитрих правил і застосовувати правильні засоби. Тим більше будь-яких істотних протипоказань не існує (тільки якщо ви не впевнені, що зможете захистити життєво важливі електронні компоненти від води).

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69