Як підготувати автомобіль до фарбування?
В статті:
- Для чого потрібно готувати авто до фарбування?
- Які існують етапи підготовки авто?
- Як самому підготувати авто до фарбування?
- На що звернути увагу в підготовці?
Підготовка автомобіля до фарбування - процес довгий і не зовсім легкий. Якщо ви самостійно зважилися все робити, то доведеться ознайомитися з усіма етапами підготовки та різними нюансами.
Для чого потрібно готувати авто до фарбування?
Навіщо готувати автомобіль до фарбування? Відповідь проста - для створення якісного і довговічного лакофарбового покриття. Будь-які помилки, допущені під час підготовки, призведуть до незадовільного кінцевого результату або до необхідності переробки всієї роботи незабаром.
Які існують етапи підготовки авто?
Існують такі етапи з підготовки авто до фарбування:
- Огляд і мийка кузова.
- Зняття навісних деталей.
- Відновлення прогнилих місць (за наявності вогнищ корозії).
- Усунення вм'ятин.
- Зачищення поверхні кузова.
- Знежирення антисиліконом або іншим засобом.
- Шпаклювання.
- Шліфування.
- Ґрунтування.
Як самому підготувати авто до фарбування?
Перший етап підготовки - огляд і мийка кузова. Як мити автомобіль знають усі, головне, цього разу робіть це ретельніше. Що стосується огляду, то фахівці рекомендують особливо уважно оглянути "зони ризику": днище, пороги, стійки, крила і стикові місця. Коли обстеження закінчено, зніміть усі навісні деталі (бампер, елементи тюнінгу, ручки), а також, за необхідності, скло і фари.
За наявності гнилих місць - доведеться зайнятися їх відновленням. Це вже третій етап підготовки. Якщо ви виявили, що покриття здулося, то найімовірніше під цим дефектом роз'їдені іржею ділянки металу. Прогнилі місця вирізають болгаркою, а потім на них накладають латки, які приварюють за допомогою зварювального апарату.
Далі йде усунення вм'ятин і зачистка поверхонь. На кузові не повинно бути глибоких тріщин або вм'ятин. Якщо ж вони є, то ці місця слід рихтувати спеціальними витяжними пристосуваннями.
Зачистка здійснюється шліфувальною машинкою і наждачним папером. Ними потрібно прибрати всі шви, тріщини, відколи, шар старої фарби. Якщо для видалення фарби можна використовувати наждачку, то для видалення іржі потрібна шліфувальна машинка. Не рекомендується занадто старатися, особливо якщо стара фарба намертво засіла на кузові, адже так ви тільки пошкодите метал.
Наступний етап - знежирення поверхні антисиліконом або іншим спеціальним засобом. Це потрібно для того, щоб шпаклівка краще взялася, бо далі йдуть етапи шпаклювання та шліфування.
На ринку є багато різних шпаклівок, способи їх нанесення теж відрізняються. Головне, дотримуватися всіх зазначених на упаковці рекомендацій. Загалом, шпаклівку слід наносити тонкими шарами і добре просушувати перед нанесенням кожного наступного шару. Наносити її потрібно за допомогою прямокутного шматка листової гуми. Уже відшпатльовану поверхню слід якісно відшліфувати і довести до ідеально гладкого стану.
Останній етап підготовки - ґрунтування. Усі поверхні, які підлягають фарбуванню, потрібно обов'язково ґрунтувати. Для цього знадобиться компресор (з робочим тиском не менше ніж 3 атмосфери), ґрунт (спеціальний розчин) і фарбопульт. Від якості ґрунтування залежить рівень адгезії (зчеплення) фарби та поверхні.
*Після ґрунтування можна знову пройтися наждачкою по всіх оброблених поверхнях. Після чого знову все зашпаклювати, відшліфувати і нанести ґрунт наприкінці. Тепер підготовку до фарбування можна вважати завершеною.
На що звернути увагу в підготовці?
У підготовці важливо дотримуватися всіх описаних етапів і відповідально виконувати кожен вид роботи. Ретельно вивчіть всю інформацію, подивіться відео-уроки, порадьтеся з досвідченими фахівцями, які розкажуть про всі практичні нюанси.
Фарба не тільки створює привабливий зовнішній вигляд автомобіля, а й захищає його від корозії. А щоб вона успішно виконувала свої функції - якісно підготуйте кузов до фарбування.