УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Що означають літери Б та К на котушці запалювання?

Коли виникають такі несправності в роботі двигуна як зникнення іскри або слабка іскра, нестійкий холостий хід, неможливість відрегулювати обороти холостого ходу, ускладнений пуск або неможливість запуску двигуна, провали і ривки при торканні і в русі тощо, то є сенс перевірити працездатність котушки запалювання. Для цього вам знадобиться знати позначення літер Б і К на котушці.

Що означають літери Б та К на котушці запалювання?

На клему зі знаком + або літерою Б (батарея) подається живлення від акумулятора, літеру К підключається комутатор. Кольори дротів в автомобілях можуть відрізнятися, тому найпростіше відстежити який куди йде.

1.jpg

*Котушки запалення можуть відрізнятися опором обмоток.

Як правильно підключити котушку запалювання?

Незалежно від особливостей авто, підключення однакове:

  • провід, що йде від замка, має коричневий колір і приєднується до клеми зі знаком «+» (літера Б);
  • чорний провід, що йде від маси, приєднується до «К»;
  • третій вивід (у кришці) – для високовольтного дроту.

Підготовка до перевірки

Для перевірки котушки запалення знадобляться накидний або ріжковий ключ на 8 мм, а також тестер (мультиметр або аналогічний прилад) з омметром.

Перевірити котушку запалювання можна, не знімаючи її:

  • знімаємо мінусову клему з АКБ;
  • від'єднуємо високовольтний провід від котушки запалювання;
  • від'єднуємо дроти, що ведуть до двох виводів котушки.

Для цього ключем на 8 мм відвертаємо гайки кріплення дротів до виводів. Від'єднуємо дроти, запам'ятавши їх положення, щоб при встановленні назад не переплутати.

Перевірка котушки

Перевіряємо справність первинної обмотки котушки запалювання.

2.jpg

Для цього приєднуємо один щуп тестера до виведення "Б" другий щуп до виводу "К" - виведення первинної обмотки. Включаємо пристрій у режим омметра. Опір справної первинної обмотки котушки запалювання має бути близьким до нуля (0,4 – 0,5 Ом). Якщо воно нижче, є коротке замикання, якщо вище - в обмотці «обрив».

Перевіряємо справність вторинної (високовольтної) обмотки котушки запалювання.

3.jpg

Для цього один щуп тестера приєднуємо до виведення «Б» котушки запалювання, а другий щуп до виводу високовольтного дроту. Вимірюємо опір. У справної вторинної обмотки він має становити 4,5 – 5,5 кОм.

Перевіряємо опір ізоляції на «масу». Для такої перевірки необхідно, щоб мультиметр мав режим мегаомметра (або потрібен окремий мегаомметр) і міг вимірювати значний опір. Для цього один щуп тестера приєднуємо до виводу "Б" котушки запалювання, а другий щуп притискаємо до її корпусу. Опір ізоляції має бути дуже великим – 50 мОм та вище.

Якщо хоча б одна із трьох перевірок покаже несправність, то котушку запалювання слід замінити.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69