УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Що робити, якщо горить лампа тиску мастила

В статті:

Деякі параметри функціонування тих чи інших автомобільних систем потребують постійного контролю, щоб можна було оперативно відреагувати на проблеми, що виникли, і виправити неполадки до того, як вони призведуть до серйозних наслідків. Допомагають у цьому датчики та індикатори на панелі приладів. Один із таких індикаторів сигналізує про відхилення від норми тиску мастила в системі змащування двигуна. Це виключно важливий параметр, адже навіть коротке за часом масляне голодування здатне призвести до руйнівного впливу двигуна.

Лампочка тиску масла може спалахувати в різних ситуаціях - при старті двигуна, після прогріву, на холостому ходу. Індикатор може блимати або горіти постійно – суті проблеми це не змінює. Спробуймо розібратися, чому це відбувається і що робити у таких випадках.

Індикатор тиску масла на короткий час спалахує при включенні запалювання

У системі змащування силового агрегату є електронний датчик, що реагує на коливання тиску. У момент запуску двигуна, коли масляний насос ще не встиг створити достатній тиск у масляній системі, контакти датчика замкнуті, і через них напруга подається на індикатор, у ролі посередника зазвичай виступає ЕБУ. Короткочасне загоряння лампочки тиску масла на дошці приладів говорить про справність датчика, проводки і самого індикатора.

Якщо масляний насос справний і в системі мастила все гаразд, тиск у ній швидко прийде до норми. Тиск оливи на мембрану датчика призведе до розмикання контактів, і індикатор згасне.

индикатор-давления.jpg

Коли при запуску мотора лампочка тиску масла на пару секунд включається, а потім гасне, турбується нема про що, це нормальне явище. При холодному запуску в морозну погоду індикатор може горіти трохи довше.

Якщо індикатор не вмикається, слід перевірити цілісність проводів, надійність контактів та, звичайно, справність самого датчика.

Якщо лампочка загоряється і продовжує постійно горіти, то проблема може бути не тільки в датчику або проводці. Можливо, що в системі змащування не забезпечується необхідний тиск, а отже, деталі двигуна не одержують достатньої кількості олії. І це вже серйозна нагода для занепокоєння. Не варто ризикувати! Негайно заглушіть двигун і розберіться, у чому річ. Пам'ятайте, якщо мотор не отримує мастило в достатній кількості, вам, можливо, просто не вдасться доїхати до автосервісу своїм ходом - мотор почне розвалюватися раніше. Якщо причина не ясна, краще перестрахуватись та викликати евакуатор.

Перевірте рівень оливи

Це перше, що потрібно зробити, коли горить або блимає лампочка тиску оливи. Саме недолік мастила в системі — часта причина спрацьовування індикатора, особливо, якщо він горить на неодружених оборотах, а при їх збільшенні гасне. Це тим, що з прогріву і зростання обертів двигуна циркуляція оливи поліпшується.

Перевірку рівня масла потрібно проводити через кілька хвилин після зупинки двигуна, коли надлишки мастила стікають у піддон.

Якщо у машини підвищена витрата олії, необхідно з'ясувати, чому це відбувається. Причин може бути багато - витоку через порушення герметичності, догляд частини оливи в систему охолодження через пробою прокладки ГБЦ, проблеми з циліндро-поршневою групою та інші.

Якщо сильно зношена ЦПГ, лампочка тиску масла може не гаснути на холостому ходу навіть після прогріву мотора. Побічно це підтверджуватиме вихлоп сизого чи чорного кольору.

Замініть оливу

Брудне масло, що відпрацювало свій термін, також може бути джерелом проблеми. Якщо вчасно не змінювати мастило, це може призвести до сильного забруднення масляних магістралей та поганої циркуляції оливи. До такого ж результату призведе використання мастила низької якості або змішування оливи різного типу. Для вирішення проблеми доведеться не просто замінити оливу, а й промити систему.

Використання мастила неналежної в'язкості також викликає проблеми з тиском у системі.

Як перевірити аварійний датчик тиску масла?

Насамперед за допомогою посібника з експлуатації та обслуговування потрібно з'ясувати, де знаходиться електронний датчик тиску масла у вашому автомобілі. Потім його демонтувати при заглушеному двигуні. Для перевірки потрібно тестер (мультиметр) і насос або компресор з манометром.

Приєднайте до контактів датчика мультиметр, включений у режим перевірки опору або "продзвінки". Прилад має показати нульовий опір. За допомогою насоса подайте тиск, що відповідає мінімально допустимому в системі мастила вашого автомобіля. Мембрана повинна прогнутися, а штовхач розімкнути контакти. Мультиметр покаже нескінченний опір (розрив ланцюга). Якщо все так, то датчик справний і його можна повертати на місце. Інакше його доведеться замінити.

Якщо під рукою немає мультиметра, можна користуватися лампочкою на 12V.

датчик.jpg

В автомобілі може бути встановлений другий датчик, призначений для контролю верхнього рівня тиску. Методика перевірки аналогічна, тільки його контакти нормально розімкнуті, а замикатися повинні при перевищенні максимально допустимого значення тиску.

Поки датчик демонтований, варто скористатися можливістю та виміряти тиск у системі, вкрутивши замість датчика манометр. Виміри слід зробити на різних обертах двигуна, у тому числі на неодружених. Переконайтеся, що результати вписуються у межі, вказані у технічній документації вашого автомобіля.

Якщо тиск у системі мастила нижче гранично допустимого, необхідно розібратися, в чому справа, та усунути несправність. Причому зробити це слід невідкладно, тоді вирішення проблеми швидше за все виявиться не надто складним та фінансово не обтяжливим. А інакше ризикуєте потрапити на капітальний ремонт двигуна.

Головні підозрювані, які вимагають перевірки:

  1. Масляний фільтр.
  2. Сітка маслоприймача.
  3. Масляний насос та його редукційний клапан.

Масляний фільтр

Після глушіння мотора та зупинки масляного насоса у фільтрі залишається деяка кількість мастила. Це дозволяє насосу забезпечити змащення деталей двигуна практично відразу після нового запуску двигуна. Якщо фільтр бракований або несправний, мастило може скидатися в масляний картер через нещільно закритий протидренажний клапан. Тоді знадобиться деякий час, щоб тиск у системі досяг нормального значення. А лампочка індикатора горітиме трохи довше, ніж зазвичай, — 10...15 секунд.

Якщо фільтр довго не змінювався і сильно забитий, це звичайно, також позначиться на тиск у системі.

Не виключено також, що помилково встановлено невідповідний масляний фільтр, наприклад, з меншою пропускною здатністю, ніж потрібно.

Заміна фільтра – цілком очевидне вирішення цієї проблеми.

Сітка маслоприймача

Масло не тільки змащує силовий агрегат, але також збирає і відносить продукти зносу деталей, що труться. Значна частина цього бруду осідає на сітці маслоприймача, яка служить для грубого очищення мастила. Забита сітка погано пропускає олію на вхід насоса. Тиск падає, а лампочка на приладовій дошці блимає або постійно горить.

Таке трапляється не тільки через стару, брудну оливу, але і в результаті використання різних промивок при заміні мастила. Промивки знімають бруд усюди і приносять у маслоприймач. До такого ефекту призводять і неякісні присадки, а також застосування герметика при встановленні прокладок. Не полінуйтеся дістати сітку та промити її.

Масляний насос

Це ключовий елемент системи змащення. Саме він забезпечує потрібний рівень тиску та підтримує постійну циркуляцію оливи, забираючи його з масляного картера та нагнітаючи через фільтр у систему.

Хоча масляний насос - досить надійний пристрій, але він має свій термін служби. Якщо насос погано виконує свої функції, слід встановити новий. Хоча в багатьох випадках його можна відремонтувати самостійно, якщо є бажання, час, умови та деякі навички.

Під час ремонту слід звернути увагу на редукційний клапан. Він служить для скидання частини змащення назад у картер при надмірному тиску. Якщо клапан заклинив у відкритому положенні, масло скидатиметься постійно, що призведе до падіння тиску в системі та спрацьовування індикатора на приладовій дошці.

маслнасос.jpg

Якщо перевірка тиску за допомогою вкрученого замість датчика манометра показує, що воно не збільшується зі зростанням оборотів, швидше за все причина саме в редукційному клапані насоса, що заклинив у відкритому стані.

Миготіння індикатора на нерівній дорозі

Таке може відбуватися через те, що при трясці або сильному крені в насос потрапляє повітря замість мастила. Це призводить до коливань тиску в системі та періодичного спрацьовування датчика. А на приладовій дошці при цьому блиматиме лампочка тиску оливи.

Це не є несправністю та допустимо короткочасно. Можливо, дещо занижений рівень оливи. Але якщо для вашого автомобіля це характерна ситуація, то вам краще уникати їзди пересіченою місцевістю.

Якщо у вашому автомобілі є проблеми з тиском масла і вам необхідно замінити деякі деталі, придбати їх можна в інтернет-магазині kitaec.ua. Тут ви знайдете всілякі запчастини для машин китайського та європейського виробництва за доступною ціною.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69