Чері Тігго - з яким двигуном краще
В статті:
Експансія Китаю продовжується по всьому світу. Світовий ринок наповнений всілякими товарами, виготовленими у Піднебесній. Не є винятком і продукція китайського автопрому, який за загальним обсягом виробництва значно випередив США, Японію та Європу. Щоправда, левова частка китайських машин продається на їхньому власному внутрішньому ринку. Проте в Південній Америці, Австралії, Туреччині, Україні, Росії та багатьох інших країнах вже досить добре відомі такі марки, як Chery, Geely, Lifan, Great Wall. В останні роки китайці намагаються проникнути і на ринок Євросоюзу, але поки що їх успіхи там обчислюються одиницями або десятками проданих машин на рік. Однак, очевидно, що на цьому китайські виробники не заспокояться.
Якщо починалося китайське автомобілебудування з відвертої крадіжки технологій та клонування популярних марок, то останнім часом провідні виробники поступово відходять від такої практики. Великі автомобільні компанії Китаю прагнуть розвивати власні технології, залучаючи для цього фахівців із Європи, а також купують офіційні ліцензії на виробництво тих чи інших вузлів або замовляють їхню розробку у солідних зарубіжних компаніях. Безперечно, така політика дозволить поступово вивести китайський автопром на новий рівень.
Chery
Заснована у 1997 році державна компанія Chery Automobile Co. Ltd входить до найбільших автовиробників Китаю. Саме Чері (в англомовних країнах вимовляють Шері) першою почала продавати китайські автомобілі за межами Китаю. В даний час компанія є провідним китайським експортером у цій сфері. За час присутності Chery Automobile на ринку України компанія продала тут понад 80 тисяч машин.
Прагнучи підвищити якість своєї продукції та закріпити позиції на світовому ринку, компанія Chery співпрацює з багатьма фірмами США, Німеччини, Франції, Австралії та інших країн. Найбільш відомі їхні партнери – Lotus, Mitsubishi, Bosch.
У нас добре знають такі моделі як QQ, Amulet, Elara, Jaggi, Eastar. Субкомпактний автомобіль Chery A13 з 2011 по 2014 рік випускався Запорізьким автозаводом під назвою ZAZ Forza.
У 2005 році компанія Chery розпочала виробництво компактного кросовера, який отримав назву Tiggo. Він з'явився на ринку ряду країн і відразу привернув увагу зовнішньою схожістю з Toyota RAV4 другого покоління, що випускався японським автовиробником з 2000 по 2005 рік. Автомобілі серії Tiggo випускаються досі. За останні п'ять років світ побачили кілька нових модифікацій, а перша партія Tiggo 8 вже прибула до України. Компанія не скупиться на похвали своєї нової моделі та обіцяє привабливі ціни та умови гарантії.
Ну, а ми поки що поговоримо про колишні моделі "Тигрів", а точніше, про їхні двигуни і спробуємо з'ясувати, який з них кращий і надійніший.
Chery Tiggo. Який двигун обрати?
З моменту появи на ринку Tiggo оснащувався бензиновими двигунами об'ємом від 1,5 до 2,4 л. Причому найпотужніші мотори в лінійці були запозичені у Mitsubishi. Двигун 4g63 об'ємом 2,0 л та 4g64 об'ємом 2,4 л спочатку були розроблені ще в 80-х роках минулого століття, потім неодноразово модернізувалися. Агрегати меншого обсягу – плід співпраці Chery Automobile з інженерами австрійської компанії AVL.
Двигуни Mitsubishi
Обидва ліцензійні мотори від Міцубісі інжекторні з розподіленим послідовним упорскуванням палива та ремінним приводом ГРМ. Мають по 4 циліндри з рядним розташуванням, у кожного циліндра по 4 клапани зверху. В обох двигунах роботою клапанів управляє єдиний розподільний вал, розташований в головці блоку циліндрів (SOHC - Single Over Head Camshaft). SOHC робить конструкцію простіше і дешевше в порівнянні з використанням двох розподільних валів (DOHC), а також полегшує синхронізацію відкривання/закривання клапанів.
Максимальна потужність 2-хлітрового агрегату 4G63S4M складає 170 л. (125 кВт). Ступінь стиску 10,5. Заявлений ресурс двигуна становить щонайменше 400 тисяч кілометрів пробігу. Реальна витрата палива в місті – 11...13 л АІ-95 на 100 км.
У його побратима 4G64S4M з об'ємом 2,4 л потужність сягає 129 л.с., ступінь стиснення – 12, а ресурс – понад 300 000 кілометрів. У змішаному циклі витрачає 10,2 л пального на 100 км, у місті його ненажерливість підвищується в середньому до 13,8 л.
Двигуни Міцубісі добре тягнуть за будь-яких обертів, забезпечуючи автомобілю дуже непогану динаміку. Надійність їх також викликає сумнівів. Здебільшого ті, кому дісталися машини Chery Tiggo з агрегатами від Міцубісі, залишилися задоволені своїм придбанням.
Реальний термін служби даних моторів у наших умовах може виявитися помітно нижчим. Справа в тому, що вони дуже чутливі до якості бензину та моторного масла. Тому регулярне техобслуговування із заміною мастила та фільтрів потрібно проводити не рідше, ніж через 8...10 тисяч кілометрів пробігу.
Погане мастило, зокрема, може стати причиною заклинювання балансувальних валів. Як наслідок – обрив ременя ГРМ та зустріч клапанів з поршнями.
Не надто надійні гідрокомпенсатори, прискорює їх вихід з ладу знову-таки олію низької якості. Стук у двигуні під навантаженням може говорити про зношеність гідравлічних компенсаторів.
Іноді спостерігається нестабільність обертів. Зазвичай причина криється у брудному дроселі або регуляторі холостого ходу.
В цілому ліцензійні двигуни Mitsubishi, ймовірно, найнадійніші в автомобілях Chery Tiggo і при належному догляді особливих турбот власникам не завдають. На жаль, після рестайлінгу 2012 їх більше не застосовують у даній серії. Замість японських 2-літрових агрегатів встановлюють двигуни ACTECO, а мотори об'ємом 2,4 літра повністю зникли з усіх варіантів комплектації. Тепер їх можна знайти лише на вторинному ринку.
В даний час Tiggo комплектується виключно агрегатами, розробленими австрійською компанією AVL. Випускаються вони під брендом ACTECO, що належить Chery.
2-хлітрові двигуни ACTECO
Двигун SQR484F об'ємом 2 л встановлюється на моделях Tiggo 3, Tiggo 4, Tiggo 5, Tiggo 5FL, Tiggo 7.
Атмосферний бензиновий 4-циліндровий агрегат з розподіленим послідовним упорскуванням має легкий цільноалюмінієвий корпус. Роботою 16-ти клапанів керують два верхні розподільні вали (DOHC), що дозволяє точніше виставляти фази газорозподілу в порівнянні з одним валом.
Двигун оснащений DVVT (dual variable valve timing). Це подвійна система зміни фаз газорозподілу, що дозволяє на ходу регулювати момент відкривання та закривання клапанів як на впуск, так і випуск. Початкове її призначення - зменшення шкідливих викидів. Але вона також дозволяє економити паливо та підвищити ефективність ДВЗ.
Ступінь стиснення даного двигуна 10,55. Максимальна потужність 136 л.
Ще один 2-хлітровий двигун, який використовується в автомобілях серії Tiggo, - SQRD4G20. Його потужність 90 кВт (122 л.с.). В іншому характеристики мало чим відрізняються від SQR484F.
У обох моторів заявлена витрата палива в змішаному циклі 8,0...8,3 л на 100 км, хоча насправді за відгуками власників вони є трохи більше. А взимку у місті з частими пробками споживання може сягати 13...14 літрів на 100 км шляху.
Основні претензії власників Tiggo з 2-літровим двигуном ACTECO — брак потужності в деяких ситуаціях, недостатня динаміка розгону і підвищений рівень шуму. Але цілком імовірно, що це результат очікувань, що не виправдалися, або просто суб'єктивні відчуття, що виникають на основі порівняння з іншими машинами. Тому що багато власників "Тигра" з 2-хлітровим двигуном цілком задоволені своїм придбанням.
Мотор ACTECO 1,8 л
4-циліндровим 16-клапанним агрегатом SQRE481FC об'ємом 1,8 л комплектуються моделі Tiggo 3 і Tiggo 3FL.
Як і 2-літровий SQR484F, це інжектор з розподіленим послідовним упорскуванням та рідинним охолодженням. Система газорозподілу DOHC - два розташовані в головці БЦ розподільного валу відкривають / закривають клапани за допомогою важелів з гідрокомпенсаторами. Для обертання розподільних валів використовується армований зубчастий ремінь.
Максимальна потужність двигуна складає 132 л.с (97 кВт) при 5750 об/хв. Максимальний крутний момент - 170 Нм при 4500 об/хв. Ступінь стиску 10,5.
У комплектації з цим агрегатом може йти механічна коробка передач або роботизована.
Витрата 92-го бензину на трасі близько 8...9 л на 100 км, у місті - 11...13 л. Причому двигун дуже чутливий до якості палива.
З таким двигуном Chery Tiggo здатний розвивати швидкість до 190 км/год. Нічого видатного, але на загальну думку машини цієї серії не призначені для швидкої їзди. На високій швидкості з'являється досить сильний шум, деякі автолюбителі відзначали помітне бічне розгойдування.
Потужності двигуна цілком вистачає для впевненого обгону. А ось під час пересування по снігу та бруду відчувається нестача тяги на малих обертах.
Двигуни ACTECO 1,6 л
SQRE4G16 - інжекторний двигун об'ємом 1,6 л з розподіленим послідовним упорскуванням. На кожному з 4-х циліндрів є по 4 клапани, якими керують 2 розподільні вали з верхнім розташуванням (DOHC) і ланцюговим приводом. Система DVVT дозволяє регулювати фази газорозподілу, змінюючи час відкривання та закривання впускних та випускних клапанів. Ступінь стиску - 11.
Агрегат відповідає екологічним вимогам Євро-5.
Двигун працює в парі з 5-ступінчастою механічною КПП або варіатором і здатний видати потужність 126 л. с. (93 кВт) при 6150 об/хв.
Мотор не дуже ненажерливий – у змішаному циклі споживає 6,6 л бензину АІ-92 у комплектації з МКПП та 7,5 л – з варіатором. Це паспортні дані. Насправді в місті може бути 10...11 л, а взимку і більше.
До 100 км/год розганяється за 14 секунд, а максимальна швидкість 175 км/год.
Автомобіль з таким двигуном приверне насамперед тих, для кого економічність стоїть на першому плані. Але, звичайно, чудес від нього чекати не варто. Для зручного розгону потужності обмаль. При цьому двигун шумить, особливо на швидкості 100 км/год та більше. Tiggo з двигуном 1,6 л підходить більше для міста, аніж для заміських поїздок.
Одне з хворих місць – регулятор тиску палива. Якщо барахліт РДТ або бензонасос, двигун може глухнути або погано запускатися, особливо якщо в баку мало бензину.
1,5-літровий агрегат ACTECO
Двигун ACTECO SQRE4T15 або його модифікацію SQRE4T15B можна зустріти на більшості автомобілів серії Tiggo.
Це бензиновий агрегат з турбокомпресором, системою зміни фаз газорозподілу (VVT), двома розподільними валами, що контролюють роботу клапанів (DOHC) та електронним управлінням послідовним упорскуванням. Привід ГРМ - ланцюговий.
Може розвивати потужність 147 л.с (108 кВт), максимальний момент, що крутить, — 210 Нм.
Оптимізоване компонування дозволило підвищити ефективність турбонаддуву, що у свою чергу покращує розгінну динаміку автомобіля.
Підвищена точність термоконтролю покращує згоряння, економить бензин та зменшує шкідливі викиди.
Витрата бензину в змішаному режимі з МКПП - 7,2 ... 7,7 л на 100 км, з роботизованою коробкою - 7,3 л.
Двигун відповідає класу токсичності Євро-5.
Tiggo з напівтаролітровим турбомотором здатний розганятися до 190 км/год.
Використання турбіни дозволяє збільшити потужність двигуна без збільшення об'єму циліндрів, а також габаритів та маси агрегату в цілому. Крутний момент досягає свого максимуму в широкому діапазоні обертів, що спрощує швидкий старт та різке прискорення. Ну і звичайно, суттєво економиться бензин.
З іншого боку, турбомотори мають більш складну конструкцію та дорожчі у виробництві та обслуговуванні. І вони дуже чутливі до якості бензину та мастила.
Якщо особливості турбоагрегату не лякають, він може стати непоганою альтернативою двигунам об'ємом 1,6 і 1,8 л. Оснащений таким двигуном автомобіль зручний для пересування містом, і на ньому можна цілком впевнено почуватися на заміських трасах.