Чим ізолювати котушку запалювання?
Найчастіше причиною того, що машина не заводиться, є проблеми із її системою запалювання. Щоб виявити проблему, потрібно виконати діагностику. Іноді це зробити буває нелегко, оскільки, по-перше, велика кількість вузлів, що діагностуються. По-друге, для цього потрібно користуватися додатковим обладнанням - мотор-тестером, омметром, сканером для виявлення помилки на машинах, обладнаних ЕБУ.
Частою причиною проблем у системі стає котушка запалення, а саме пробій КЗ. Під терміном пробій котушки запалювання або свічкового наконечника розуміється пробій в найслабшому місці корпусу або ізоляції дроту внаслідок зменшення опору, що відбувається в короткі проміжки часу. Це механічне ушкодження, що веде у себе поява тріщин чи оплавлення. На поверхні корпусу місце пробою виглядають як чорні крапки, поздовжні доріжки або білі тріщини. Такі місця прошива іскри особливо небезпечні за вологої погоди. Дана несправність веде не тільки до порушення займання суміші, але і повного виходу з ладу модуля запалювання.
Що стосується питання про те, як усунути поломку, що виникла, і чим ізолювати котушку запалювання, то тут є два варіанти - швидкий («польовий») і повільний («гаражний»). В останньому випадку бажано повністю поміняти котушку, особливо якщо пробий значний. Щодо швидкого ремонту, то для цього використовують ізоляційні матеріали.
Чим заклеїти котушку запалювання?
Якщо пробій іскри на корпус невеликий (а це найпоширеніший варіант поломки), після локалізації цього місця потрібно за допомогою ізоляційних матеріалів (ізоляційної стрічки, термоусадки, герметика, епоксидного клею или подобных средств), виконати ізоляцію місця пробою. У деяких випадках використовують навіть лак для нігтів, проте лак повинен бути лише безбарвним, без будь-яких фарб та добавок. Дати універсальну пораду неможливо, все залежить від конкретної ситуації.
Як використовувати термоусаджувальну трубку?
Щоб заклеїти котушку запалювання, беремо термоусадку відповідного (великого) діаметра, яку за допомогою пасатижів надягаємо на котушку запалювання, а потім нагріваємо електрофеном, тим самим створюємо міцний ізоляційний шар. Процедура нескладна, головне підібрати термоусадку відповідного розміру та діаметру, а також мати під рукою фен (бажано будівельний) або будь-який газовий пальник.
Під час ремонту необхідно обов'язково почистити та знежирити місце електричного пробою перед нанесенням на нього захисного ізоляційного шару. Це підвищить опор ізоляції, яку ми отримали. Якщо при пошкодженні ізоляції та пробою в котушці з'являється рідина (зазвичай від пошкодженого ущільнювача), то варто додатково скористатися діелектричним мастилом.
Мийте двигун тільки у випадку, якщо впевнені в якості ущільнювачів на отворах свічок, щоб усередину них не потрапила вода. В іншому випадку дилери можуть обдурити вас і рекомендувати замінити вузол запалювання.
Якщо ізоляція котушки запалення не усунула проблему?
Ну і в найважчому випадку можливо, звичайно, встановити нову котушку. Можна оригінал чи не оригінал – залежить від ціни. Багато автовласників рятують так звані «розбірки», тобто місця, де можна купити запчастини від розібраних автомобілів. Там вони дешевші і цілком можна знайти якісні комплектуючі.
Також, для профілактики бажано підтримувати корпус котушки, та й інші елементи двигуна, у чистому вигляді, щоб через бруд та пил не було «пробивання» іскри.