У Китаї склали рейтинг «найрозумніших» автомобілів
Агентство JD. Power та лабораторія взаємодії людини та транспортного засобу (HVR Lab) провели спільне дослідження та визначили найрозумніші китайські автомобілі. Більшість рейтингу склали машини популярних стартапів. А ось звичних нам Geely, Changan, Haval та Chery у списку не виявилося.
У межах дослідження J.D. Power і HVR Lab спиралися на два складні та комплексні індекси, а також дані експертів.
- Перший індекс C-HVR, спрямований на оцінку ефективності взаємодії людини з транспортним засобом. У його складанні фахівці приділяли увагу стабільності роботи інтерактивних функцій, їх здатності не відволікати водія під час їзди та різноманітності інтерактивних завдань системи.
- Другий індекс VOC – це ефективність взаємодії автомобіля з водієм та пасажирами. Але до цієї системи оцінювання залучили вже реальних автовласників, які оцінювали ефективність та практичність використання «розумних» функцій, не забуваючи про естетику інтерфейсу.
Опитуванням займалося агентство J.D. Power. Однак це лише половина індексу VOC. За його другу частину відповідала HVR Lab. Фахівці лабораторії за допомогою профільного обладнання вивчили швидкість запуску розумних систем автомобіля, час виконання тих чи інших завдань, а також обчислили середню кількість кроків для запуску потрібних функцій. Після всіх проведених досліджень визначили, що розвиток "розумних" автомобілів у Китаї вийшов на новий етап.
Десятку найрозумніших автомобілів склали як китайські бренди, так і західні. Але основу рейтингу сформували машини стартапів із Піднебесної.
Седан Nio ET7 відзначили переважно за ефективність роботи голосового помічника NOMI – він розпізнає команди навіть при рівні стороннього шуму в 80 дБ. Кросовер XPeng G9 похвалили за взаємодію з водієм за допомогою вібрації сидіння та атмосферного підсвічування. Футуристичний HiPhi X - за логіку меню, використання 3D-технологій та простоту інтеграції з екранами. А гібридний Li Auto L9 – за систему проекції на лобове скло. Це й не дивно, адже він не має традиційної «приборки».
Місця у рейтингу удостоївся і кросовер AITO M5, розроблений спільними зусиллями Seres та Huawei. Його також відзначили за ефективність голосового керування, плавність роботи екранів, гарну взаємодію авто з телефонами Huawei.
Також до рейтингу увійшов седан IM L7 від SAIC і Alibaba. Його відзначили за голосове управління, велику кількість незалежних один від одного моніторів, великі шрифти, які добре читаються.
Ще в десятці найкращих виявився і мінівен GAC M8. Його відзначили за багатий пакет розважальних функцій та зручність взаємодії пасажирів із даним обладнанням.
Таким чином, китайські бренди зайняли 70% рейтингу. Інші позиції у списку пішли до Tesla Model Y, Volkswagen ID.6 X та Cadillac Lyriq. Втім, виробництво всіх цих автомобілів також ведеться у Китаї.