Український ринок вживаних авто все ще 100% знаходиться в "тіні"
Всі автовласники з часом продають свої авто і купують більш нові! Хтось дає оголошення, хтось їде на авторинок, а хтось користується схемою trade in: віддають авто в автосалон і беруть більш нове з доплатою. Салон оформляє викуп авто, як товару, тримає на складі, потім продає наступному покупцю і сплачує податки з отриманого прибутку!
В Україні все інакше: оформити викуп авто, як товару, заборонено і викупити можна лише, як транспортний засіб: поставити на облік в військомат (РВК) і сервісний центр (СЦ), поставити на баланс, потім знайти покупця, зняти з балансу, зняти з обліку в РВК і СЦ , а вже потім продати і сплатити податок з прибутку!
Але всі ці обліки в РВК та СЦ - титанічна робота (часові і фінансові затрати), тому автосалони, на практиці, офіційно авто у продавців не викуповують, а викуповують по генеральному дорученню, як це роблять «перекупи», а потім продають без всяких постановок на облік в РВК та СЦ! Тобто, ринок вживаних автівок 100% знаходиться в "тіні" і надходження до бюджету немає зовсім! А могли би бути ці надходження дуже суттєвими.
Зрозуміло, що ніхто не буде витрачати час і кошти на всі ті перереєстрації та обліки у РВК та СЦ. Для того, щоб запрацював реальний механізм роботи цивілізованого ринку, потрібно лише дати можливість викуповувати вживані автівки у населення. Все, автосалони будуть працювати легально та сплачувати податки! Хіба це складно? Зовсім ні, а переваг такий крок дасть багато:
Плюси від можливості викупу авто, як товару:
- Легалізація викупу і надходження в бюджет на фінансування ЗСУ;
- Уникнення ризиків, повʼязаних з купівлею по генеральному дорученню (смерть або розлучення власника авто чи просто скасування або закінчення терміну доручення);
- Уникнення ризиків отримання штрафів на авто, так як формально власником залишається продавець і штрафи за порушення ПДР прийдуть на його адресу.