Статистика продажів нових і вживаних китайських авто в Україні. Лютий 2024
В останній зимовий місяць на авторинку України зафіксовано ріст продажів нових та вживаних китайських автомобілів. Майже всі дилери додали в обсягах порівняно з січнем, тому початок року можна вважати вдалим.
Скільки китайських нових авто було продано на первинному ринку?
Первинний український авторинок зростає стрімкими темпами, навіть незважаючи на війну в країні. Загалом за лютий було продано 945 нових китайських автомобілів, що в 6 разів більше, ніж за аналогічний період 2023 року.
Марки авто | Лютий | Січень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 173 | 146 | 18% |
CHERY | 56 | 35 | 60% |
HAVAL | 16 | 11 | 45% |
GEELY | 46 | 8 | 475% |
JAC | 11 | 22 | -50% |
MG | 47 | 43 | 9% |
ZEEKR | 42 | 35 | 20% |
NISSAN | 90 | 53 | 70% |
TOYOTA | 54 | 59 | -8% |
DONGFENG-HONDA | 160 | 110 | 45% |
VOLKSWAGEN | 250 | 245 | 2% |
Всього | 945 | 767 | 23% |
Найкращий результат лютого, як завжди, демонструє VOLKSWAGEN – всього 250 автомобілів, де 211 реалізованих авто – це модель ID.4 CROZZ в різних комплектаціях та 38 авто ID.6.
Вже декілька місяців підряд росте популярність бренда BYD, серед яких 107 автівок – модель SONG PLUS в різних комплектаціях, YUAN PLUS – 23 шт., TANG – 11 шт. Також, хороші показники продажів мають електромобілі спільного виробництва DONGFENG-HONDA: E NS1 – 102 шт., M-NV – 53 шт.
Особливо хочеться відзначити електромобілі Nissan Ariya, продажі яких зростають з кожним наступним місяцем. Технологічність, широкий функціонал та доступна ціна зробили автомобіль справжнім бестселером на ринку України.
Ситуація на вторинному ринку
Ще рік тому, кількість угод купівлі-продажу на вторинному ринку була в півтора рази менша. Наразі бачимо, що ситуація стабілізувалася, про що свідчить кількість проданих автомобілів.
Марки авто | Лютий | Січень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 546 | 526 | 4% |
GEELY | 454 | 420 | 8% |
BYD | 78 | 92 | -15% |
CHANA | 14 | 4 | 250% |
FAW | 21 | 27 | -22% |
GREAT WALL | 72 | 64 | 13% |
HAVAL | 23 | 16 | 44% |
NISSAN | 53 | 34 | 56% |
JAC | 37 | 34 | 9% |
LIFAN | 9 | 20 | -55% |
MG | 20 | 26 | -23% |
ZEEKR | 28 | 23 | 22% |
TOYOTA | 29 | 24 | 21% |
DONGFENG | 85 | 114 | -25% |
VOLKSWAGEN | 140 | 151 | -7% |
Всього | 1609 | 1575 | 2% |
Висновки, які можна зробити переглянувши таблицю:
- CHERY в статистиці, як завжди займає першу позицію, а за нею слідує GEELY;
- далі по кількості продажів на третьому та четвертому місцях відповідно розмістилися VOLKSWAGEN та DONGFENG, проте по результатам за місяць, мають від’ємні відсоткові показники в статистиці;
- зменшилася кількість угод купівлі-продажу автомобілів брендів BYD, FAW, LIFAN;
- інші автомобілі китайського походження, серед яких GREAT WALL, HAVAL, NISSAN, JAC, CHANA, ZEEKR, TOYOTA демонструють невелике пожвавлення попиту.
Причина росту попиту на китайські авто?
Цікаво, що попит росте саме на китайські електромобілі. В цілому автомобіль з Китаю вже давно нікого не лякає і не є синонімом до слова «недовговічний». Такий транспорт на 20-30% дешевший від європейських чи американських аналогів, але чому?
Об'єктивних причин для низької ціни на електромобілі з Китаю декілька. По-перше, це менша маржа кожного виробника компонентів, спричинена мільйонними тиражами. По-друге, китайські компанії контролюють світовий видобуток основної сировини для виробництва тягових батарей - понад 40% видобутку кобальту і понад 50% видобутку літію.
Хоча, в «китайців» є чимало проблем стосовно оновлення програмного забезпечення, де частина наявних опцій не працює через географічні обмеження. Проте, як ми бачимо зі статистики продажів, це не заважає людям приймати рішення в бік придбання саме авто з Китаю.