Статистика продажів китайських автомобілів в Україні. Січень 2024 року
2024 рік для китайських автомобілів в Україні розпочався неоднозначно: продажі нових авто по деяким маркам зросли, а загальний відсоток по реалізації вживаного транспорту трохи знизився.
Як за місяць змінилися продажі нових авто?
Загалом, у січні українці придбали 714 китайських нових автомобілів, що на 6% більше, ніж в грудні. Хоч зростання і незначне, але все ж дає розуміння про позитивну тенденцію в статистиці.
Марки авто | Січень | Грудень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 146 | 99 | 47% |
CHERY | 35 | 66 | -47% |
HAVAL | 11 | 14 | -21% |
GEELY | 8 | 13 | -38% |
JAC | 22 | 36 | -39% |
MG | 43 | 92 | -53% |
ZEEKR | 35 | 16 | 119% |
TOYOTA | 59 | 41 | 44% |
DONGFENG-HONDA | 110 | 85 | 29% |
VOLKSWAGEN | 245 | 214 | 14% |
Всього | 714 | 676 | 6% |
Дуже вдало розпочав рік бренд BYD, продажі якого виросли в півтора рази. А бестселером став електромобіль SONG PLUS, який було придбано в кількості 92 од. в різних комплектаціях.
Ростуть продажі автівок бренду ZEEKR: за перший місяць 2024 року було придбано 35 електромобілів, переважно модель 001. Ну і як завжди в топі - VOLKSWAGEN ID.4 CROZZ в комплектаціях PRO, LITE PRO, PRIME, а також, електричні кросовери спільного виробництва DONGFENG-Honda.
Цікава тенденція: українці купують все менше авто марок CHERY, HAVAL, GEELY, JAC та MG та все більше віддають перевагу новеньким BYD, ZEEKR, TOYOTA, DONGFENG-HONDA, VOLKSWAGEN. А все тому, що модельний ряд CHERY, HAVAL, GEELY та JAC складається переважно з бензинових чи дизельних моделей (не рахуючи єдиного гібридного HAVAL H6 HEV).
MG пропонує більш різноманітний асортимент, проте чомусь електрокари даного бренду перестали користуватися попитом. Всі ми розуміємо в чому популярність електричного транспорту, і бачимо як люди масово переходять на електромобілі. Тому постає логічне питання – чому Geely і Changan привезли офіційно на український ринок не електричні автомобілі?!
Майже всі китайські нові електрокари реалізовують «сірі» дилери, тому ринок стає менш офіційним та цивілізованим (і це стосується всього авторинку України).
Чи змінилися продажі вживаних авто?
На вторинному ринку ситуація трохи погіршилася: за січень українці придбали 1541 шт. китайських вживаних автівок, що на 8% менше, ніж за грудень. Як завжди, переважають угоди купівлі-продажу на внутрішньому ринку, проте є і доля імпорту вживаних автомобілів з-за кордону.
Марки авто | Січень | Грудень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 526 | 574 | -8% |
GEELY | 420 | 541 | -22% |
BYD | 92 | 72 | 28% |
CHANA | 4 | 7 | -43% |
FAW | 27 | 31 | -13% |
GREAT WALL | 64 | 53 | 21% |
HAVAL | 16 | 21 | -24% |
JAC | 34 | 34 | 0% |
LIFAN | 20 | 24 | -17% |
MG | 26 | 24 | 8% |
ZEEKR | 23 | 25 | -8% |
TOYOTA | 24 | 60 | -60% |
DONGFENG | 114 | 75 | 52% |
VOLKSWAGEN | 151 | 140 | 8% |
Всього | 1541 | 1681 | -8% |
Рейтинг уживаних «китайців» січня традиційно очолили бренди Chery і Geely, з упевненим відривом від суперників за часткою на ринку. Таких автомобілів у сумі зареєстрували 946 шт., що становить 61% від загальної кількості продажів. Проте загалом, кількість придбаних автомобілів цих брендів значно скоротилася.
Зменшилися кількість перепродажів автомобілів марок Chana, Haval, FAW, Lifan, Zeekr, Toyota. У «плюсі» опинилися лише бренди BYD, Great Wall, MG, DONGFENG і VOLKSWAGEN. Знову ж таки, із останніх майже всі продані моделі – електричні (не рахуючи GREAT WALL).
**Американське інформаційне агентство Bloomberg зазначає, що наразі в усьому світі з 10 куплених електромобілів, 6 мають китайське походження.