Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки січня 2023 року
У січні 2023 року на українському автомобільному ринку зафіксовано зниження обсягів продажу як нових, так і вживаних китайських машин. Такий початок року є звичайним сезонним коливанням на авторинку. Кількість реалізованих авто знаходиться на рівні показників осені 2022-го, що загалом є хорошим результатом для січня.
Скільки нових китайських авто було продано у січні?
У перший місяць нового 2023 року українці придбали та зареєстрували лише 160 нових китайських машин. Якщо порівнювати з січнем 2022-го, то продажі «китайців» впали на цілих 70%. Зниження також було зафіксовано і в порівнянні з груднем 2022 - на 34%.
Марки авто | Січень | Грудень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 18 | 10 | 80% |
CHERY | 67 | 118 | -43% |
HAVAL | 12 | 12 | 0% |
GEELY | 13 | 14 | -7% |
FAW | 1 | 2 | -50% |
SINOTRUK | 1 | 1 | 0% |
JAC | 2 | 7 | -71% |
MG | 32 | 42 | -24% |
GREAT WALL | 14 | 38 | -63% |
Всього | 160 | 244 | -34% |
Порівняно з попереднім місяцем, від’ємні відсоткові значення у статистиці спостерігаються майже за всіма марками. Навіть поява відомого китайського бренду GEELY пройшла практично не помітною - продажі вже другий місяць поспіль знаходиться на тому ж рівні.
Можна відзначити лише Great Wall Wingle. Незважаючи на скорочення реалізації в першому місяці 2023 року, він посів третє місце в ТОП-15 найбільш популярних нових фургонів, що продаються в Україні.
Скільки вживаних китайських авто було продано в січні?
Внутрішні перепродажі вживаних китайських автомобілів у січні 2023 року знизилися на 9% (а порівняно з аналогічним періодом минулого року - на 34%), проте залишаються досить високими.
Марки авто | Січень | Грудень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 470 | 508 | -7% |
GEELY | 393 | 435 | -10% |
BYD | 41 | 41 | 0% |
CHANA | 5 | 7 | -29% |
FAW | 23 | 29 | -21% |
GREAT WALL | 55 | 49 | 12% |
HAVAL | 10 | 8 | 25% |
JAC | 15 | 28 | -46% |
LIFAN | 7 | 19 | -63% |
Всього | 1033 | 1138 | -9% |
Лідером серед брендів китайських автомобілів, які купували на внутрішньому ринку, залишається CHERY. Українці уклали 470 угод купівлі-продажу машин цієї марки, що становить майже половину від загальної кількості.
Далі слідує GEELY: продаж цієї марки скоротився на 10%. Як і раніше, покупці віддають перевагу моделям CK, MK та Emgrand. Падіння торкнулося і менш популярних «китайців» в Україні – LIFAN, JAC, FAW, CHANA. Транспортні засоби марок BYD, GREAT WALL, HAVAL, MG продаються стабільно вже другий місяць поспіль.
Український авторинок у сегменті продажів вживаних китайських авто давно не показує різкого спаду чи росту кількості реєстрацій. Звісно, якщо порівнювати з торішніми показниками, то активність на вторинному ринку явно зменшилась.
Продаж електромобілів
Не зважаючи на регулярні атаки ворога на електричну інфраструктуру України та перебої з електропостачанням, українці не перестають купувати електричні машини. Цікаво те, що серед лідерів у сегменті "електричок" – не лише китайські бренди, а й європейські виготовлені в КНР.
Останній місяць спостерігається ріст продажів саме китайських електромобілів. При цьому значна їхня частина – це моделі авто, випущені саме для ринку КНР. Їх привозять не офіційні дилери, а незалежні продавці, які спеціалізуються на доставці та продажах електрокарів із Китаю. Серед них - Volkswagen ID.4 (132 шт.), Volkswagen ID.6 (11 шт.) та Dongfeng EX1 (8 шт.), які зайняли 1,4 і 5 місця відповідно в ТОПі найбільш популярних нових електричних авто, які продаються в Україні.
У сегменті вживаних електромобілів, аналогічна ситуація: у січні було завезено та продано 162 шт. Volkswagen ID.4 та 69 шт. Honda M-NV, які також виготовляють у Китаї.