Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки жовтня 2023 року
За підсумками жовтня можна констатувати, що ринок китайських автомобілів в Україні практично стабільний. Проте, порівняно з аналогічним періодом минулого року, продажі як нових, так і вживаних машин значно зросли - у 5 і 2 рази відповідно.
Скільки реалізовано нових авто?
У жовтні українці купили 770 китайських авто, що на 2% менше, ніж минулого місяця. Незважаючи на падіння загального відсотка продажів у статистиці, можна спостерігати зростання попиту на деякі марки.
Марки авто | Жовтень | Вересень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 44 | 47 | -6% |
CHERY | 89 | 142 | -37% |
HAVAL | 19 | 21 | -10% |
GEELY | 7 | 6 | 17% |
JAC | 8 | 11 | -27% |
MG | 75 | 63 | 19% |
ZEEKR | 26 | 12 | 117% |
TOYOTA | 76 | 62 | 23% |
GAC-HONDA | 21 | 27 | -22% |
DONGFENG | 56 | 31 | 81% |
VOLKSWAGEN | 349 | 361 | -3% |
Всього | 770 | 783 | -1,7% |
ZEEKR. Останнім часом у новинах часто з'являються заголовки "У Києві помітили розкішний кросовер з Китаю" або "На дорогах України зняли новий китайський електромобіль". Це все про ZEEKR, а саме, про кросовери 001 і Х. Перший дуже схожий на Porsche Panamera, другий теж цікавого дизайну і коштує на $10 000 дешевше. Загалом, українцям подобається ZEEKR і його популярність поступово зростає.
MG. Ще один бренд, який "додав" у продажах. В Україні модельний ряд MG складається з 6 авто: ZS, HS, 4, 5, ONE і MARVEL R. Як завжди, найкраще продається кросовер HS (29 шт.).
TOYOTA. В Україні доступні 3 моделі китайських електричних "тойот" - це BZ4X, C-HR і bZ3. Електромобіль BZ4X (64 шт.) на ринку України користується особливою популярністю. А ви знали, що BZ - це абревіатура "beyond Zero", яка перекладається як "за межами нуля"? Компанія таким чином підкреслює ініціативу створення моделей авто з нульовим рівнем шкідливих викидів.
DONGFENG. Тут першість здобув кросовер японської компанії Honda, що виробляється спільно з китайським Dongfeng, а саме, E:NS1 (39 шт.). інші моделі авто продавалися гірше: EX1 - 8 шт., M-NV - 3 шт.
*Експерти Інституту досліджень авторинку повідомляють, що в сегменті нових електромобілів помітний тренд: більшість таких транспортних засобів потрапляють в Україну з Китаю. Значна частина моделей - це авто, випущені для місцевого ринку, та імпортовані в Україну незалежними дилерами. Аналогічна ситуація і на вторинному авторинку.
Скільки купили вживаних авто?
Проаналізувавши статистику реєстраційних операцій у жовтні 2023 року, ми визначили, що старих "китайців" в Україні було перепродано лише на 2% більше, ніж у вересні.
Марки авто | Жовтень | Вересень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 653 | 674 | -3% |
GEELY | 595 | 553 | 8% |
BYD | 74 | 60 | 23% |
CHANA | 6 | 8 | -25% |
FAW | 29 | 33 | -12% |
GREAT WALL | 67 | 66 | 2% |
HAVAL | 19 | 26 | -27% |
JAC | 26 | 38 | -32% |
GAC-HONDA | 11 | 16 | -31% |
LIFAN | 16 | 16 | 0% |
MG | 25 | 30 | -17% |
ZEEKR | 13 | 11 | 18% |
TOYOTA | 49 | 34 | 44% |
DONGFENG | 103 | 103 | 0% |
VOLKSWAGEN | 183 | 158 | 16% |
Всього | 1869 | 1826 | 2% |
*Цікаво, що частка "електричок" серед вживаних авто становить 21%.
Ось так виглядає ТОП найпопулярніших вживаних китайських авто в Україні:
- GEELY CK - 231 шт.;
- Chery Amulet - 202 шт.;
- Chery TIGGO - 149 шт.;
- GEELY MK - 127 шт.;
- VOLKSWAGEN ID.4 CROZZ - 101 шт.;
- Chery QQ - 96 шт.;
- GEELY EMGRAND 7 - 60 шт.;
- Toyota BZ4X - 49 шт.;
- DONGFENG-HONDA E:NS1 - 46 шт.;
- Chery KIMO - 44 шт.;
- DONGFENG-HONDA M-NV - 39 шт.
Чому зростає популярність китайських електромобілів?
Першість на українському ринку посідають електромобілі китайського виробництва, які постачають незалежні або мультибрендові дилери. Середній китайський електрокар коштує вдвічі менше, ніж середній американський чи європейський: у першій половині 2023-го такий транспорт коштував 66864 євро в Європі та 71683 долари у США, а в Китаї - лише 31 165 євро. У КНР практично кожен може утримувати електромобіль.
Чому так? По-перше, щоб збільшити запас ходу, американські автовиробники інвестують у дорогу технологію літій-іонних акумуляторів. У Китаї ж навпаки, дешевші батареї, відповідно й електромобілі не дорогі. По-друге, уряд КНР субсидує купівлю електротранспорту. Отже, підхід Китаю був більш успішним у розвитку галузі.
Автовиробники КНР випускають недорогі "електрички", чим заробляють репутацію своїм брендам на різних ринках, зокрема і в Україні.