Статистика продажів китайських авто в Україні. Березень 2024 року
Перший весняний місяць продемонстрував стабільність продажів, як на первинному, так і на вторинному авторинку. Проте, це стосується тільки загального відсоткового показника: якщо аналізувати локально, то ми помітимо відчутне зниження продажів електромобілів та ріст реалізації автівок з ДВЗ.
Продажі нових китайських авто
У березні цього року український автопарк поповнився на 963 автомобілі з китайським VIN, що виявилося на 2 % більше, ніж у лютому 2024 року.
Марки авто | Березень | Лютий | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 166 | 173 | -4% |
CHERY | 69 | 56 | 23% |
HAVAL | 15 | 16 | -6% |
GEELY | 114 | 46 | 148% |
JAC | 17 | 11 | 55% |
MG | 72 | 47 | 53% |
ZEEKR | 47 | 42 | 12% |
NISSAN | 66 | 90 | -27% |
TOYOTA | 32 | 54 | -41% |
DONGFENG-HONDA | 151 | 160 | -6% |
VOLKSWAGEN | 214 | 250 | -18% |
Всього | 963 | 945 | 2% |
У ТОП-10 нових китайських авто місяця потрапили:
- Volkswagen ID.4 Crozz – 163 од.;
- BYD Song Plus – 118 од.;
- Geely Atlas Pro – 114 од.;
- Honda eNS1 – 74 од.;
- Honda M-NV – 70 од.;
- Nissan Ariya – 66 од.;
- Chery Tiggo 4 PRO – 44 од.;
- Volkswagen ID.6 Crozz – 40 од.;
- Zeekr 001 – 34 од.;
- Toyota BZ4X – 29 од.
Реалізація електромобілів марок Volkswagen, Nissan, Toyota, DONGFENG-HONDA та BYD помітно скоротилась. А продажі автомобілів з ДВЗ брендів Geely, Chery, JAC та MG навпаки - виросли.
Продажі вживаних китайських авто
Протягом березня українці придбали 1650 вживаних китайських авто, що свідчить про ріст зацікавленості до таких машин.
Марки авто | Березень | Лютий | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 583 | 546 | 7% |
GEELY | 503 | 454 | 11% |
BYD | 72 | 78 | -8% |
CHANA | 7 | 14 | -50% |
FAW | 26 | 21 | 24% |
GREAT WALL | 79 | 72 | 10% |
HAVAL | 26 | 23 | 13% |
NISSAN | 51 | 53 | -4% |
JAC | 46 | 37 | 24% |
LIFAN | 18 | 9 | 100% |
MG | 28 | 20 | 40% |
ZEEKR | 18 | 28 | -36% |
TOYOTA | 28 | 29 | -3% |
DONGFENG | 79 | 85 | -7% |
VOLKSWAGEN | 86 | 140 | -39% |
Всього | 1650 | 1609 | 3% |
Топ-10 вживаних китайських автомобілів:
- Geely CK - 213 од.;
- Chery Amulet – 174 од.;
- Chery Tiggo - 169 од.;
- Geely Emgrand – 102 од.;
- Geely MK - 87 од.;
- Chery QQ – 61 од.;
- Volkswagen ID.4 Crozz – 54 од.;
- Nissan Ariya – 51 од.;
- Honda M-NV – 38 од.;
- Honda E:NS1 – 36 од.
Ситуація на вторинному ринку аналогічна: кількість продажів електрокарів знизилась, проте збільшилася реалізація бензинових/дизельних автомобілів.
Чому зменшились продажі китайських електромобілів?
В березні знову були здійснені численні обстріли енергосистеми України, через які багато енергетичних об’єктів було частково або повністю зруйновано. А це не могло не позначитися на реалізації електричного транспорту.
Українські енергетики стабілізували роботу електросистеми і поки що обійшлося без віялових відключень, як це було наприкінці 2022 року. Проте, подальша доля енергомереж поки під питанням. Через таку невпевненість, українці вирішили не ризикувати, тому почали купувати більше автомобілів з ДВЗ.