Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки вересня 2023 року
У вересні ринок нових автомобілів "made in China" в Україні зріс на 23%, порівняно із серпнем. А ось продажі б/в китайських машин трохи скоротилися.
Скільки купили нових китайських авто?
У перший місяць осені 2023-го українці купили 672 автомобілі, що майже в 4(!) рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Марки авто | Вересень | Серпень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 47 | 54 | -13% |
CHERY | 142 | 88 | 61% |
HAVAL | 21 | 17 | 24% |
GEELY | 6 | 7 | -14% |
JAC | 11 | 12 | -8% |
MG | 63 | 63 | 0% |
ZEEKR | 12 | 5 | 140% |
DONGFENG | 9 | 21 | -57% |
VOLKSWAGEN | 361 | 281 | 28% |
Всього | 672 | 548 | 23% |
До п'ятірки найпопулярніших авто, вироблених у Китаї, увійшли представники таких марок:
- Як і раніше, покупців цікавлять електричні кросовери. Зокрема, серед лідерів уже не перший місяць перебуває електромобіль Volkswagen ID.4 Crozz (193 шт.). Також, популярності набирає ще один електромобіль - Volkswagen ID.4 CROZZ LITE PRO (91 шт.).
- За вересень український автопарк поповнило 53 новеньких TIGGO 4 PRO 2023 року та 27 шт. TIGGO 2.
- Найпопулярнішою моделлю цього бренду став кросовер HS (30 шт.).
- Українці найчастіше купували модель YUAN (23 шт.) у різних комплектаціях - Honor (базова версія з акумулятором 60,48 кВт), Flagship (60,48 кВт) і Flagship Plus (топова версія з АКБ 60,48 кВт).
- Модельний ряд цього бренду в Україні доволі великий - H6, H6 GT, H6 HEV, DARGO, H9, JOLION і M6. Всі авто користуються приблизно однаковим попитом.
*В Україні з'явився ще один електромобіль з Китаю, а саме ZEEKR 001. У нашій країні офіційно бренд не був представлений, проте автомобілі марки все частіше і більше стали помічати на дорогах.
Скільки купили вживаних китайських авто?
Порівняно з вереснем 2022 року приріст значний +68%, але якщо взяти серпень і вересень цього року, то можна спостерігати невелике падіння продажів (-7%). Зазвичай вересень завжди випереджає серпневі показники, але з огляду на загальну картину, можна говорити, що ситуація стабільна.
Марки авто | Вересень | Серпень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 674 | 710 | -5% |
GEELY | 553 | 612 | -10% |
BYD | 60 | 51 | 18% |
CHANA | 8 | 13 | -38% |
FAW | 33 | -30% | 57% |
GREAT WALL | 66 | 83 | -20% |
HAVAL | 26 | 18 | 44% |
JAC | 38 | 44 | -14% |
LIFAN | 16 | 23 | -30% |
MG | 30 | 25 | 20% |
ZEEKR | 11 | 1 | 1000% |
DONGFENG | 62 | 87 | -29% |
VOLKSWAGEN | 158 | 152 | 4% |
Всього | 1735 | 1866 | -7% |
Найпопулярнішим серед вживаних авто з Китаю виявився Geely СК (219 шт.), обігнавши Chery AMULET (206 шт.). Далі йдуть кросовери Chery серії TIGGO - 164 шт. і Geely МК - 116 шт. Не втрачають популярності електричні кросовери Volkswawgen ID.4 (111 шт.) та ID.6 (41 шт.).
Чому українці обирають китайські авто?
На ринку України китайські авто, а саме електрокари, тільки починають набирати обертів: популярністю у клієнтів користуються Volkswagen ID.4 та ID.6, BYD Yuan тощо.
Серед їхніх переваг найчастіше виділяють невеликі витрати на сервісне обслуговування, але водночас зросла складність цього обслуговування: високовольтну батарею та сучасну електроніку не відремонтуєш просто в гаражі.
До мінусів електрокарів з КНР можна віднести таку специфічну особливість, як індивідуальний стандарт зарядки GB/T. В Україні мало зарядних станцій з таким стандартом, тому клієнтам рекомендують замінювати роз'єм на CHAdeMO. Вартість такої процедури приблизно $1500, але це безпечніше, ніж використовувати перехідник.
Також, доставка з Китаю буває дуже довгою, оскільки при плануванні логістики треба враховувати немаленьку територію країни, через що ще й з'являються додаткові витрати. В окремих моделях авто не вийде повністю використовувати мультимедіа і навігацію (без китайської сім-карти), також у таких системах немає Wi-Fi.
Загалом, вибір авто залежить насамперед від купівельної спроможності людей, яка навряд чи зросте найближчим часом. У Китаї вартість Volkswagen ID.4 знижується через високу конкуренцію і якщо інші виробники теж підуть цим шляхом, то електромобілі стануть доступнішими.