Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки квітня 2023 року
У квітні на українському авторинку зафіксовано падіння продажів як нових, так і вживаних китайських авто. У той час як безпосередньо в самій КНР продажі легкових машин зростають, в Україні все менше покупців стають власниками "китайців".
Продажі нових китайських авто в Україні падають
Загалом у квітні 2023 року первинну реєстрацію в Україні пройшли 440 китайських автомобілів, що на 17% менше, ніж у березні. Позитивна динаміка продажів нових авто, яку ми спостерігали в березні поточного року, на квітень чомусь не продовжилася.
Марки авто | Квітень | Березень | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 22 | 30 | -27% |
CHERY | 103 | 102 | 1% |
HAVAL | 16 | 21 | -24% |
GEELY | 9 | 12 | -25% |
JAC | 5 | 4 | 25% |
MG | 50 | 44 | 14% |
GREAT WALL | 12 | 1 | 1100% |
DONGFENG | 64 | 127 | -50% |
VOLKSWAGEN | 159 | 192 | -17% |
Всього | 440 | 533 | -17% |
Впали продажі електромобіля Volkswagen ID.4 (125 шт.). Ще місяць тому це був один з найбільш продаваних легкових авто на українському авторинку. Також, у 2 рази скоротилася реалізація електромобіля Dongfeng/Honda M-NV - всього 49 шт. Натомість зросли продажі електричного MG 4 (25 шт.). Проте, серед усіх реалізованих електрокарів в Україні в ТОП-20 вдалося втриматися тільки Volkswagen ID.4 і Dongfeng/Honda M-NV.
Продажі вживаних китайських авто скоротилися
За підсумками квітня продажі "китайців" в Україні скоротилися порівняно з березнем, і загалом вторинний авторинок просів майже на 14%. Причому спад активності зафіксовано майже за всіма китайськими брендами.
Марки авто | Квітень | Березень | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 489 | 556 | -12% |
GEELY | 463 | 441 | 5% |
BYD | 26 | 38 | -32% |
CHANA | 6 | 8 | -25% |
FAW | 26 | 31 | -16% |
GREAT WALL | 56 | 64 | -13% |
HAVAL | 17 | 22 | -23% |
JAC | 28 | 32 | -13% |
LIFAN | 17 | 18 | -6% |
MG | 20 | 33 | -39% |
SINOTRUK | 1 | 2 | -50% |
DONGFENG | 132 | 166 | -20% |
VOLKSWAGEN | 221 | 328 | -33% |
Всього | 1502 | 1739 | -14% |
Єдина марка, яка завершила останній весняний місяць зростанням продажів на вторинному авторинку - це Geely. Реалізація всіх інших брендів, і навіть Chery, помітно скоротилася.
Від'ємні відсоткові значення в статистиці показали й електромобілі виробництва Volkswagen і Dongfeng. Але тим не менш, модель Volkswagen ID.4 перебуває на п'ятому місці в ТОПі найпопулярніших імпортованих електромобілів з пробігом за квітень (111 шт.).
Як китайські електромобілі вплинули на авторинок України?
Цього року помітно зросла частка "сірого" ринку, яка формується за рахунок поставок електромобілів з Китаю. Це сталося з кількох причин:
- Невеликі "сірі" автосалони привозять до нас різні моделі з китайського ринку, яких навіть немає в Європі. З огляду на доступні ціни, пільги на екологічний транспорт у Китаї, а також пільги на розмитнення у нас, такі автівки обходяться досить дешево. Остаточна ж ціна для покупця формується ринком, а він тут дуже конкурентний.
- Офіційним дилерам нічого запропонувати в цьому сегменті. Пропоновані авто значно дорожчі й до того ж нам доступна лише обмежена модельна гама.
Люди обирають китайські електрокари через їхню бюджетну вартість, але ніхто не думає про те, як їх лагодити, у разі якщо щось вийде з ладу. У "сірих" авто може виникнути проблема з сервісом і запчастинами. Наприклад, на автомобілі Volkswagen ID в Україні не поширюється гарантія, авторизовані дилери або будь-які сервісні центри, схвалені Volkswagen в Україні, не можуть здійснювати ремонт будь-яких елементів або складових частин таких автомобілів.
Ситуація в сегменті преміальних електромобілів складається зовсім по-іншому. Тож, зростання "сірого" ринку несе як позитивні моменти (сприяє поширенню електричних авто), так і негативні (можливі проблеми з сервісом).