УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки квітня 2023 року

У квітні на українському авторинку зафіксовано падіння продажів як нових, так і вживаних китайських авто. У той час як безпосередньо в самій КНР продажі легкових машин зростають, в Україні все менше покупців стають власниками "китайців".

Продажі нових китайських авто в Україні падають

Загалом у квітні 2023 року первинну реєстрацію в Україні пройшли 440 китайських автомобілів, що на 17% менше, ніж у березні. Позитивна динаміка продажів нових авто, яку ми спостерігали в березні поточного року, на квітень чомусь не продовжилася.

Марки авто Квітень Березень Різниця в %
BYD 22 30 -27%
CHERY 103 102 1%
HAVAL 16 21 -24%
GEELY 9 12 -25%
JAC 5 4 25%
MG 50 44 14%
GREAT WALL 12 1 1100%
DONGFENG 64 127 -50%
VOLKSWAGEN 159 192 -17%
Всього 440 533 -17%

Впали продажі електромобіля Volkswagen ID.4 (125 шт.). Ще місяць тому це був один з найбільш продаваних легкових авто на українському авторинку. Також, у 2 рази скоротилася реалізація електромобіля Dongfeng/Honda M-NV - всього 49 шт. Натомість зросли продажі електричного MG 4 (25 шт.). Проте, серед усіх реалізованих електрокарів в Україні в ТОП-20 вдалося втриматися тільки Volkswagen ID.4 і Dongfeng/Honda M-NV.

Продажі вживаних китайських авто скоротилися

За підсумками квітня продажі "китайців" в Україні скоротилися порівняно з березнем, і загалом вторинний авторинок просів майже на 14%. Причому спад активності зафіксовано майже за всіма китайськими брендами.

Марки авто Квітень Березень Різниця в %
CHERY 489 556 -12%
GEELY 463 441 5%
BYD 26 38 -32%
CHANA 6 8 -25%
FAW 26 31 -16%
GREAT WALL 56 64 -13%
HAVAL 17 22 -23%
JAC 28 32 -13%
LIFAN 17 18 -6%
MG 20 33 -39%
SINOTRUK 1 2 -50%
DONGFENG 132 166 -20%
VOLKSWAGEN 221 328 -33%
Всього 1502 1739 -14%

Єдина марка, яка завершила останній весняний місяць зростанням продажів на вторинному авторинку - це Geely. Реалізація всіх інших брендів, і навіть Chery, помітно скоротилася.

Від'ємні відсоткові значення в статистиці показали й електромобілі виробництва Volkswagen і Dongfeng. Але тим не менш, модель Volkswagen ID.4 перебуває на п'ятому місці в ТОПі найпопулярніших імпортованих електромобілів з пробігом за квітень (111 шт.).

Як китайські електромобілі вплинули на авторинок України?

Цього року помітно зросла частка "сірого" ринку, яка формується за рахунок поставок електромобілів з Китаю. Це сталося з кількох причин:

  • Невеликі "сірі" автосалони привозять до нас різні моделі з китайського ринку, яких навіть немає в Європі. З огляду на доступні ціни, пільги на екологічний транспорт у Китаї, а також пільги на розмитнення у нас, такі автівки обходяться досить дешево. Остаточна ж ціна для покупця формується ринком, а він тут дуже конкурентний.
  • Офіційним дилерам нічого запропонувати в цьому сегменті. Пропоновані авто значно дорожчі й до того ж нам доступна лише обмежена модельна гама.

Люди обирають китайські електрокари через їхню бюджетну вартість, але ніхто не думає про те, як їх лагодити, у разі якщо щось вийде з ладу. У "сірих" авто може виникнути проблема з сервісом і запчастинами. Наприклад, на автомобілі Volkswagen ID в Україні не поширюється гарантія, авторизовані дилери або будь-які сервісні центри, схвалені Volkswagen в Україні, не можуть здійснювати ремонт будь-яких елементів або складових частин таких автомобілів.

Ситуація в сегменті преміальних електромобілів складається зовсім по-іншому. Тож, зростання "сірого" ринку несе як позитивні моменти (сприяє поширенню електричних авто), так і негативні (можливі проблеми з сервісом).

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69
Ми в соціальних мережах