Статистика продажів китайських авто в Україні: підсумки -2022 та прогнози -2023
Зберегти бізнес та побачити шляхи розвитку стало головним завданням для авторинку України в 2022-му році. Цей складний час навчив створювати нові логістичні маршрути імпорту, долати дефіцит автомобілів та наслідки чіп-кризи, працювати без інтернету та світла, та найголовніше – вести комерційну діяльність в умовах війни.
Скільки нових та вживаних китайських авто було продано в грудні?
Незважаючи на всі труднощі, з якими довелося зіткнутися авторинку, грудень зафіксував позитивні тенденції зростання. Помітно, що первинний ринок китайських автомобілів узяв курс на зростання, яке явно мають намір підтримувати дилери і в 2023 році.
Цікаво, що у грудні таблицю поповнили 2 вже відомі для українців бренди - Great Wall та Geely. Перший привіз оновлений пікап Wingle 7, а Geely повернулася з кросвером Atlas Pro.
Марки авто | Грудень | Листопад | Різниця в % |
---|---|---|---|
BYD | 10 | 21 | -52% |
CHERY | 118 | 84 | 40% |
HAVAL | 12 | 4 | 200% |
FAW | 2 | 0 | - |
SINOTRUK | 1 | 3 | -67% |
JAC | 7 | 6 | 17% |
MG | 42 | 22 | 91% |
GEELY | 14 | 0 | - |
GREAT WALL | 38 | 0 | - |
Всього | 244 | 140 | 74% |
На вторинному ринку не було зафіксовано такого ж зростання активності - обсяги продажів підтриманих «китайців» впали на 1%. Вже давно їх не привозять з-за кордону, і всі дані у статистиці – це внутрішні перепродажі. Тим не менш, можна стверджувати, що авторинок в даному сегменті явно стабілізувався і більше не показує різких падінь продажів.
Марки авто | Грудень | Листопад | Різниця в % |
---|---|---|---|
CHERY | 508 | 550 | -8% |
GEELY | 435 | 414 | 5% |
BYD | 41 | 33 | 24% |
CHANA | 7 | 9 | -22% |
FAW | 29 | 21 | 38% |
GREAT WALL | 49 | 52 | -6% |
HAVAL | 8 | 12 | -33% |
JAC | 28 | 26 | 8% |
LIFAN | 19 | 17 | 12% |
MG | 14 | 20 | -30% |
Всього | 1138 | 1154 | -1% |
Підсумки року
За 12 місяців 2022 року було продано близько 40 тисяч нових автомобілів, серед яких - 3 600 новинок китайського виробництва (практично вдвічі менше, ніж у 2021). Проте їх частка на українському авторинку перевищила 10% і встановила рекорд з продажу.
*У 2021 році частка "китайців" від загальних продажів становила 7%, а в 2020-му - всього 3,9%.
Марки авто | 2022, шт. | % серед "китайців" | % від загальних продажів | 2021, шт. | % від загальних продажів |
---|---|---|---|---|---|
CHERY | 1640 | 41,7 | 4,09 | 4646 | 4,48 |
HAVAL | 612 | 16,4 | 1,53 | 922 | 0,89 |
DongFeng | 640 | 13,8 | 1,6 | 148 | 0,14 |
Лідером серед брендів стали авто марки Chery з часткою 41,7% серед китайських машин і 4,09% від загальної реалізації всіх авто в нашій країні. Далі слідує Haval, яких реалізували в кількості 612 шт., а це – 16,4% від підсумкового показника продажу авто з КНР. Рекордний ріст продемонстрували автомобілі DongFeng, які зайняли 13,8% ринку.
Автомобільний ринок під час війни не припинив існування. І вже з кінця березня спостерігалося зростання активності: люди знову почали цікавитись транспортом. У травні авторинок не лише почав відновлюватися, а й розпочалася конкурентна боротьба. А вже влітку продажі вийшли на новий рівень, і навіть виник певний дефіцит.
Головні події 2022 року
Для китайських авто 2022 рік в Україні виявився багатим на цікаві події.
Повернення GEELY на український авторинок
Один із найпопулярніших автомобільних брендів по продажам автомобілів у світі – GEELY, повернувся на ринок України разом із новим кросовером. Саме GEELY Atlas Pro став першим представником модельного ряду в поверненні бренду на ринок нашої країни.
Компактний кросовер GEELY Atlas Pro представлений у трьох комплектаціях – Comfort, Luxury та Premium. Він має стильну зовнішність, продуманий до дрібниць інтер'єр, широкий перелік систем, які відповідають за комфорт та безпеку. Оснащений інноваційною силовою установкою, яка гарантує плавність ходу та низьку витрату палива.
Вихід електричного MG Marvel R та анонс MG 4 Electric
У грудні на український ринок вийшов новий MG Marvel R. Його поява мала відбутися ще навесні, але повномасштабне російське вторгнення змусило відкласти презентацію.
Електричний кросовер MG доступний у двох версіях – Lux та Performance. Перший варіант є задньоприводним та оснащений двома моторами загальною потужністю 180 к.с. та батареєю на 70 кВт/год. Розганяється до сотні за 7,9 секунди і може проїхати без підзарядки 402 км. Топова версія Performance - повнопривідна та 288-сильна. Розгін до 100 км/год займає 4,9 секунди, а запас ходу трохи менше – 370 км.
Також офіс марки MG анонсував продаж в Україні компактного кросовера MG4 Electric. Оцінити електромобіль із запасом ходу понад 400 км та 5 зірками від Euro NCAP українські автомобілісти зможуть через 2-3 місяці.
Декілька цікавих новинок від GREAT WALL та HAVAL
2022 року українцям запропонували ще кілька новинок родом з Китаю, серед яких:
- Пікап GREAT WALL Wingle 7 2022 року. Нова модель доступна у двох комплектаціях - Luxury та Luxury LONG. Вже в грудні вдалося продати 38 нових пікапів.
- Haval H6 – перший гібрид модельної лінійки Haval в Україні із заявленим максимальним запасом ходу – 1085 км.
- Haval Н6 GT – спортивне купе нового покоління.
Chery увійшла до ТОП-3 популярних брендів авто в Україні.
За підсумками липня Chery піднялася на п'ять сходинок у рейтингу найновіших авто в Україні, і посіла третє місце в ТОПі. Китайський бренд скористався пільговим розмитненням і встиг ввезти значну кількість автомобілів. Стрибок Chery позначився на лідерах серед моделей на українському авторинку: кросовер Chery Tiggo 4 обійшов навіть Toyota RAV4.
Зростання попиту на китайські електромобілі
У сегменті електрокарів частка "китайців" досягла 24% від загального показника. До цього списку потрапили такі електромобілі, як DongFeng X-NV, VW e-Lavida та GAC Everus VE-1.
Volkswagen за рік зміг обійшов шістьох конкурентів і посів 3 місце у ТОПі підсумкових продажів легкових авто в Україні за 2022 рік. Зазначимо, що в цьому результаті є і велика частка поставок VW з китайського ринку, які цього року стали значним трендом.
Чого очікувати у 2023 році?
Досить тривалий час ми стикаємося зі складними викликами, починаючи з 2020 року карантинними обмеженнями, продовжуючи чіп-кризою та повномасштабною війною. Але попри все це автомобільний бізнес продовжує існувати, дилерська мережа працює, нові машини приїжджають до країни.
Масові ураження критичної інфраструктури, насамперед енергетики, створили ще більше серйозних обмежень для підприємств. Значно зменшилися надходження податків та валютної виручки до України, що провокує дефіцит бюджету та тиск на гривню. Тому 2023 рік буде дуже не простим і торкнеться автомобільної промисловості.
Аналітики вважають, що рекордна інфляція, логістичні складнощі, жорсткі коронавірусні обмеження в Китаї неминуче призведуть до зростання вартості автомобілів. Але головним завданням 2023 року стане повне відновлення діяльності дилерських підприємств.