Ринок китайських авто в Україні: підсумки-2021 та прогнози-2022
Нові | Б/у | |
Січень | 324 | 1216 |
Лютий | 333 | 1185 |
Березень | 515 | 1493 |
Квітень | 597 | 1562 |
Травень | 549 | 1434 |
Червень | 530 | 1281 |
Липень | 534 | 1376 |
Серпень | 585 | 1550 |
Вересень | 551 | 1803 |
Жовтень | 668 | 1725 |
Листопад | 862 | 1718 |
Грудень | 810 | 1938 |
ВСЬОГО | 6857 | 18281 |
За 2021 рік в Україні було продано 6 857 нових та 18 281 вживаних китайських автомобілів. Порівняно з 2020 роком продажі на первинному та вторинному ринку зросли на 105% та 32% відповідно. Ще навесні намітилася позитивна тенденція збільшення продажів, але рекордними стали листопад та грудень.
З таблиці помітно, скільки всього українцями було куплено автомобілів за весь минулий рік. Відсоткова частка китайських машин серед усіх проданих нових та вживаних автомобілів - 7% та 4% відповідно.
Під час карантинних обмежень люди у всьому світі стали більше використовувати особистий транспорт, не стали винятком і українці. У той же час 2021-й став роком світової нестачі комплектуючих в автовиробництві, і в результаті під кінець року пропозиція автомобілів суттєво впала. Виходить, що зростання попиту відбувалося на тлі дефіциту комплектуючих, який викликаний повільним післякарантинним відновленням виробництв та логістичних ланцюжків. Така нестача на тлі великого попиту відразу ж "підняла" ціни на сировину, метал і всі види комплектуючих. Виробництво поступово відновлюється, а попит на автомобілі продовжує зростати.
І ось така криза позитивно вплинула на продажі авто з КНР на українському авторинку: дефіцит транспортних засобів у конкурентів дозволив китайським маркам наростити реалізацію своїх агрегатів.
НОВІ – 6 857 проданих авто
На графіку ми бачимо, як ринок нових «китайців» піднявся з настанням весни та тримався у заданому діапазоні практично стабільно до осені. З приходом жовтня продажі ще більше зросли (на 20%), а станом на 1 грудня - вже були на цілих 30% більші попереднього результату.
Лідерами продажів в Україні стали Chery Tiggo – 3911 од., Haval – 898 од., та Chery Jetour – 705 од.
CHERY потрапила до ТОП-10 найпопулярніших автомобільних брендів в Україні
Chery посіла сьоме місце у топі лідерів продажу автомобілів в Україні в 2021 році. Вона не тільки потіснила Mitsubishi і Volkswagen, але й піднялася за рік відразу на вісім позицій вгору, збільшивши продаж більш ніж удвічі. Це однозначний прорив року!
Найбільше сподобався українським автолюбителям кросовер Chery Tiggo 4 – це найпопулярніший легковий китайський автомобіль в Україні у 2021 році. Також не менш добре продавався Tiggo 2 і на третьому місці Jetour X70.
MG запаслася новинками та повернулася на український авторинок
Своє повернення компанія анонсувала ще в липні, а продажі стартували в вересні. Своїм покупцям MG пропонує:
-
Компактний кросовер MG ZS;
-
Укомплектований передньопривідний кросовер MG HS;
-
MG 5 – один з найдоступніших нових седанів.
Популярність новинок повільно, але впевнено зростає і загалом за 4 місяці було продано 165 автомобілів.
HAVAL привіз нові кросовери
HAVAL минулого року реалізував в Україні майже 900 автомобілів, з них більшість паркетників H6 та H2 нового покоління, а також кросовер Jolion.
Вживані – 18 281 проданих авто
Авторинок вживаних «китайців» був нестабільний протягом усього року: за падінням слідувало зростання і навпаки. Помітне пожвавлення спостерігалося з приходом весни, далі з настанням осені, але найбільше порадував грудень із найбільш максимальним показником продажів за весь 2021 рік. У результаті минулий рік відзначився злетом продажів китайських авто, а деякі бренди змогли показати справжній ривок.
Лідером на вторинному ринку залишається Chery – 8278 од., далі слідує Geely – 7158 од., Great Wall – 866 од., FAW – 422 од., BYD – 415 од. та JAC – 393 од.
Висока покупна активність на ринку може бути обумовлена можливим подорожчанням автомобілів у 2022 році. Також зростання кількості внутрішніх перепродажів може означати вихід із тіні в даному сегменті. Тобто перепродаж здійснюється за офіційним оформленням, а не як раніше, за довіреністю. Ну і звичайно автопарк «китайців» в Україні регулярно поповнюється за рахунок продажів нових машин, які поступово старіють і переходять на вторинний ринок.
Загалом минулий рік став особливим для китайських авто в Україні: незважаючи на світову кризу в автопромі, більшість компаній зуміли значно наростити обсяги продажів. Повернення MG, поповнення автопарку брендів Haval, JAC та ін, зростання попиту на вторинному ринку, а також бум продажів Chery стали головними знаменними подіями.
Успіхи 2021 року є міцним підґрунтям для нових досягнень у 2022 році. Зважаючи на все, стратегічні цілі китайських брендів і надалі не оминають автомобільний ринок України, про що свідчить повернення Geely, а також поява новинок від брендів Haval та JAC.
Експерти вважають, що нестача напівпровідників збережеться і в 2022 році, і в цілому продовжуватимуться стрибки цін на сировину та енергію, що призведе до подорожчання транспорту. Як зміняться обсяги продажів «китайців» і як поводитиметься український покупець – залишається лише спостерігати.