УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Пільги для електромобілів в Україні: на що може розраховувати власник “електрички” у 2023 році?

Наразі в Україні налічується понад 50 тисяч електрокарів. Лише за минулий рік на території нашої країни зареєстрували 13 321 електромобілів, що на 56% більше порівняно з 2021-м. Україна входить в десятку лідерів за темпами приросту електротранспорту і тема «електричок» стає все актуальною.

Паливна криза 2022 року, різке підвищення цін та відсутність палива на АЗС стали певним стимулом купити електромобіль. Наразі їх кількість та точок зарядок в Україні вже більше, ніж є у сусідніх країнах (у Польщі в 1,5 рази менше!). І ринок електромобілів стабільно зростає, навіть попри обстріли та блекаути: за надскладний 2022-й він зріс у півтора рази!

2.jpg

Специфіка поповнення такого автопарку в Україні не типова для провідних європейських країн, адже здебільшого до нас прибувають вживані авто. Це зумовлено відсутністю прямих субсидій при купівлі нового електромобіля, як це буває у багатьох європейських країнах. Тим не менше пільг вітчизняним “електровласникам” теж вистачає:

  1. При купівлі не потрібно сплачувати податок на додану вартість, яка для автомобілів з ДВЗ складає 20%. Враховуючи відсутність потреби заправлятись пальним, власник не сплачує з нього й податок на утримання інфраструктури ( хоча електромобілі користуються дорогами, але над цим питанням вже працюють).
  2. Не доводиться сплачувати й ввізне мито та податок до пенсійного фонду. Акцизний збір, який для машин з ДВЗ залежить від типу палива та об’єму двигуна, для електромобілів складає лише 1 євро за 1 кВт ємності акумулятора.

**ПРИКЛАД. Для порівняння вартості розмитнення розглянемо бензинову (2.0), дизельну (1,6), гібридну (1,8) та електричну (77 кВт/год) автівки 2022 року виробництва за 25 000 євро кожна. При розмитненні електромобіля доведеться сплатити 77 євро або лише 0,3% від його вартості. В той же час розмитнення дизельного та бензинового авто обійдеться в значні 34-35% від загальної вартості, а гібрида в майже 40%!

3.jpg

Ідея пільг для зеленого транспорту була запозичена з європейських країн, де користувачі електромобілів мають більш широкі привілеї, наприклад, безкоштовна стоянка на парковці або знижка на пересування по платних дорогах.

  1. Зелені номери для ідентифікації екологічного транспорту. Для зручності деякі дорожні знаки теж тепер з зеленими позначеннями, щоб водіям електрокарів було легше орієнтуватися. Нові знаки надають перевагу електромобілям, дозволяючи їм стояти або рухатись там, де заборонено авто з ДВЗ. Поки таких місць мало, але їх буде більшати з кожним роком.

*Спеціальні зелені номери Z-серії (від Zero Emission – нульові викиди) видавали з осені 2020 року. Але після того, як буква Z стала символом російської агресії, такі номерні знаки вже не видають, але їх встигли отримати майже 16 тис. авто. Проте наразі такі номери можна замінити на нові із суфіксом, що починається на букву Y (вартість заміни– 862 гривні).

4.jpg

У майбутньому саме «зеленим номерам» буде дозволено їздити у центрі міст та у зелених зонах. На сьогодні ініціативу заборони в'їзду дизельного транспорту в центр міста задекларувала лише влада Львова. Серед досить великого списку є й створення у Львові Low emission zones, доступ до яких матимуть транспортні засоби певних класів екологічності або лише електротранспорт.

Загалом, електромобілі в Україні мають величезну підтримку у держави, а їх вартість приваблива для наших громадян. Це пояснюється пільгами для покупки або ввезення зеленого транспорту. Ці норми тимчасові і діяли спочатку до 2022, а потім термін подовжили до 2026 року.

5.jpg

Єдиний податок, який доведеться заплатити – акцизний за 1 кВтгод автомобіля потрібно буде заплатити 1 євро. Наприклад, за Nissan Leaf доведеться заплатити всього 24 євро. Але і від цього податку імпортерів електрокарів хотіли звільнити – ця норма була в законопроектах №8159 і 8160, але їх відкликали. Не виключено, що документи допрацюють і зареєструють в Раді незабаром знову.

Тож зараз електромобілі вже знаходяться в привілейованому стані по відношенню до авто з ДВЗ, що фактично наблизило їх ринкову вартість. Тому в січні 2023 року продажі електрокарів вже сягнули 18% ринку нових авто. Що буде до кінця року – побачимо.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69