Китайські електромобілі в Україні стають все більш популярними
Вже 11 % ринку нових легковиків в Україні складають електромобілі. Попри війну та загрозу блекаутів, українці купують електричний транспорт: друге місце серед найбільш продаваних моделей нових авто в країні посів електричний кросовер VW ID. 4, а на сьомій позиції — Honda M-NV.
Значною увагою споживачів користуються більш екологічні та економічні автомобілі: авто з гібридними двигунами додали 114 % до результатів минулого року, а електроавтомобілі на 252 % доповнили результат дев’яти місяців минулого року й посіли 11 % ринку нових легковиків України.
Чималий відсоток імпорту електромобілів іде саме через «сірий» ринок, зазначає Оксана Борейко, маркетинг-директорка компанії Рено Україна. «На сьогодні частка таких „сірих“ автомобілів становить уже 10 % від загального ринку. Це дуже багато», — каже вона.
«Більшість таких авто — це електромобілі з Китаю, що мають дуже низькі цінові пропозиції», — відзначає Руслан Акімов, гендиректор українського представництва одного з найбільших світових автовиробників — концерну Stellantis. Саме ціна є рушійною силою під час ухвалення рішень, додає він, адже попри наявність певних недоліків порівняно з пропозиціями офіційних представництв такі моделі є лідерами продажу.
Ціни на європейські автівки зростають, а на китайські автомобілі, навіть на ті ж VW ID4 ціни поступово знижуються. Наприкінці минулого року пропозиції на них починалися у середньому з $ 40 тис. за автомобіль, а зараз ідеться вже про $ 30 тис. «За $ 30 тис. купити такий новий автомобіль, як ID4, з європейського ринку неможливо», — додає експертка Оксана Борейко.