УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Китайські електрокари до $30 000: характеристики та нюанси

Останні кілька років автомобільний ринок Китаю змагається з американським за титул найбільшого. КНР намагається розширити продажі за допомогою експорту до країн Європи, СНД, Бразилії та Індії.

До того ж ринок Китаю є закритим, і щоб туди потрапити автовиробнику потрібно створювати спільне підприємство з місцевими компаніями (інакше доведеться сплачувати великі податки на автомобілі, що імпортуються). Також уряд виділяє різноманітні субсидії на такий тип транспорту, через що на нього зріс попит.

Що стосується України, то весняна паливна криза 2022-го, спричинена війною, посприяла популярності та зростанню продажів електромобілів. Навіть незважаючи на проблеми з електроенергією, їх, як і раніше, стабільно купують. Тож які китайські електромобілі вартістю до $30 000 в Україні найпопулярніші?

Volkswagen ID.4

Це найпопулярніший електромобіль на українському авторинку. Побудований на платформі MEB, для якої характерні велика колісна база, модульні акумулятори (змінюється розмір та ємність), можливість встановлення електромотора тільки ззаду чи спереду – так реалізується повний привід.

Має незалежну підвіску по колу: спереду МакФерсон та ззаду п'ятиважільна. Можливий не тільки задній, а й повний привід, а великий акумулятор з ємністю 55 або 77 кВт (номінально 82 кВт/год) доступний вже починаючи із середньої комплектації.

2.jpg

Honda (DongFeng) X-NV та Honda M-NV

Машина має кілька назв: Honda X-NV, Honda M-NV, ще зустрічається назва Everus VE-1 та Siming X-NV. HONDA X-NV створили компанії Honda Motor Company та Dongfeng Motor Group, і її можна купити в Україні.

До 2021 року в машині був електродвигун потужністю 120 кВт (163 к.с.) з моментом 280 Н/м у парі з тяговим акумулятором на 53,6 кВт/год (запас ходу – 340 км NEDC). Однак, починаючи з 2021 року, з'явилася версія з акумулятором ємністю 61,3 кВт і реальним запасом ходу до 400 км. Машина має широкий ціновий проміжок: від $22 000 до $30 000.

3.jpg

Toyota C-HR EV (Izoa EV)

Електромобіль випускається на базі моделі Toyota C-HR, але трохи відрізняється дизайном та оснащенням: електродвигун на 150 кВт (204 к.с.), ємність акумулятора – 54 кВт, запас ходу до 400 км (NEDC). У той самий час максимальна швидкість сягає 160 км/год. Ціна стартує з позначки $29 000.

4.jpg

Renault City K-ZE

Модель City K-ZE – це суміш індійського компактного кросовера Renault Kwid та румунського електромобіля Dacia Spring. Це компактний електромобіль А-класу з довжиною кузова 3,74 м (колісна база 2,4 м) та рисами кросовера.

Технічні характеристики скромні: електродвигун потужністю лише 33 кВт або 45 к.с. і 125 Н/м крутного моменту, максимальна швидкість становить 105 км/год, тільки передній привід. У китайській версії Renault City K-ZE зустрічається акумулятор ємністю близько 27 кВт із обіцяним запасом ходу 350 км, хоча справжній пробіг лише 270 км.

Peugeot e-2008

Peugeot, як і Honda, має спільне підприємство із Dongfeng. Китайська версія візуально нічим не відрізняється від європейської, проте технічно все ж таки різниця є. Платформа машин ідентична, в обох передній привід. Але електродвигун китайської версії Peugeot e-2008 дещо потужніший – 120 кВт проти 100 кВт у "європейця". А акумулятор трохи менший: 45,2 кВт проти 50 кВт/год відповідно. І перевага в запасі ходу виникла лише через різну методику підрахунку: для китайської версії Peugeot e-2008 запас ходу в 360 км вказаний по NEDC, а для європейського варіанту Peugeot e-2008 - 310 км за виміром WL.

5.jpg

JAC iEVS4

Автомобіль JAC iEVS4 із заявленим запасом ходу близько 470 км можна назвати одним із найвигідніших електромобілів за співвідношенням ціни на дальність поїздки. З іншого боку, реальна цифра пробігу – 350-400 км.

Комплектується 66-кіловатним акумулятором, який може заряджатися на 50% протягом 30 хвилин. Навіть 10 хвилин заряджання забезпечить власнику до 80 км подорожі залежно від комплектації.

JAC заявляє, що ресурс батареї електрокара розрахований приблизно на 1 мільйон кілометрів, тому першому власнику навряд чи доведеться міняти АКБ протягом усього використання iEVS4. Ціна в Україні – від $21 000, залежно від ємності батареї.

MG ZS EV

Електричний кросовер MG ZS EV оснащений 150-сильним двигуном, час розгону до сотні всього 8 секунд, запас ходу – 335 км, забезпечує акумулятор ємністю 44,5 кВт/год. Ціна в Україні – близько $30 000, а на китайському ринку в залежності від комплектації – близько $18 000-22 000.

6.jpg

Особливості експлуатації «китайців»

Китайські електромобілі мають свій індивідуальний стандарт заряджання – GB/T. Сьогодні в Україні майже немає зарядних станцій за таким стандартом. Але можна купити перехідник (приблизна вартість $700) на поширений стандарт Type 2 або в разі потреби стандарт експрес-зарядки CHAdeMO.

Друга особливість "китайців" - високі витрати електроенергії проти європейських чи американських моделей. Наприклад, на Honda M-NV реальна витрата становить від 22 кВт/год до 28 кВт/год, тоді як у Nissan Leaf – 15-17 кВт/год.

Також, в окремих китайських моделях мультимедіа та навігацію не вдасться використовувати на повну без китайської SIM-картки. У таких системах немає Wi-Fi, а годинник показує китайський час і його неможливо змінити.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69
Ми в соціальних мережах