Китайські компанії оголошують масові знижки: що відбувається на ринку КНР?
Тенденція до падіння прайсу розпочалася з Tesla: компанія урізала ціни своїх моделей на початку року, а до березня вартість машин знизили близько 30 брендів (Chery, BMW, FAW, SAIC, BYD тощо). Багато компаній довго відмовлялися офіційно оголошувати про зниження цін, але дилерські центри вже пропонували значні знижки:
- У лютому в пекінських автосалонах на модельну лінійку бренду пропонували дисконт до 20 000 юанів, який виробник анонсував лише в березні.
- Компанія запровадила дисконт на всю модельну лінійку. Вартість Tiggo 8 Plus була знижена на 31 000 юанів. Його стартова комплектація обійдеться покупцям лише 95,9 тисячі юанів.
- Преміальний бренд пропонує безкоштовне встановлення опціонального оснащення. Наприклад, покупцям електромобіля 001 бренд дарує колісні диски R22 та спортивний пакет екстер'єру та інтер'єру Z-Sport. У сумі це тягне на 35 тисяч юанів.
- Суббренд Changan пропонує на свій автомобіль як знижки у розмірі 22 тисячі юанів, так і подарунки на загальну суму 20 тисяч юанів.
- Дилер компанії запровадив знижку в розмірі 31 000 юанів на електромобіль bZ4X, оскільки до падіння цін авто не мало в Китаї ажіотажного попиту. А дилер японського бренду із Шеньчженю запропонував власну акцію: при покупці bZ4X у подарунок клієнти отримають ще один автомобіль. Це бензиновий седан Toyota Vios за ціною 73900 юанів (але тоді bZ4X доведеться купити за повну ціну).
Деякі бренди не пішли на провокацію та не стали знижувати ціни. Так, не змінилися цінники стартапів Nio та Li Auto. Загалом, більшість знижок та пропозицій позиціонуються як лімітовані, а їх термін закінчується 31 березня. Проте Deepal вже поширив дисконт на квітень.
Серед причин зниження цін:
- Залучення більшої кількості клієнтів. Стартапам це потрібно для хорошої статистики продажів, адже їм потрібно звітувати перед інвесторами.
- Повне скасування державного субсидування електромобілів та гібридів. В результаті компанії почали проводити акції самостійно. Компанії вже не ставлять за мету отримання чистого прибутку, вони зацікавлені у збереженні попиту на авто.
Не зважаючи на знижки, кількість покупців у Китаї не зростає великими темпами. Так, у лютому продажі автомобілів збільшилися на 12,5% порівняно із січнем (+184 тисяч продажів). Можливо, потенційні клієнти вичікують, який автовиробник запропонує максимально вигідні умови.
Також багато компаній встановили знижки тільки на старі моделі, яких в надлишку на складі. Більшість із них - це бензинові моделі. З середини літа у Китаї почне діяти новий екологічний стандарт (China VIB). І не популярні авто зі старим екологічним стандартом доведеться доопрацьовувати.