Як Китай впливає на розвиток ринку електромобілів?
Нині КНР повністю контролює кожен етап виробництва літій-іонних акумуляторів - від видобутку сировини до виробництва автомобілів. Хоча в Китаї мало підземних родовищ основних матеріалів, але багато концернів, розраховуючи на допомогу держави, придбали частки в гірничодобувних компаніях на п'яти континентах. У результаті КНР контролює 41% світового видобутку кобальту і більшу частину видобутку літію.
Але незалежно від того, хто видобуває корисні копалини, майже все вирушає до Китаю для переробки в матеріали для акумуляторів. Разом КНР обробляє 95% марганцю, 73% кобальту, 70% графіту, 67% літію і 63% нікелю.
Піднебесна стала найбільшим виробником акумуляторів також тому, що навчилася виготовляти компоненти акумуляторів з меншими витратами. А все завдяки інвестиціям у дешевшу альтернативу виробництва катодів LFP (літій-залізо-фосфат), де замість нікелю, марганцю і кобальту використовуються широко доступні залізо і фосфат.
66% акумуляторів у світі сьогодні виробляє КНР. Крім того, у країні найбільше електромобілів на дорогах, і майже всі вони на акумуляторах китайського виробництва.
Незважаючи на мільярди західних інвестицій, Китай далеко попереду і решті світу може знадобитися час, щоб наздогнати його. За оцінками консалтингової групи Benchmark Minerals, навіть до 2030 року КНР вироблятиме вдвічі більше акумуляторів, ніж інші країни разом узяті.