Моторне масло, сторінка 70
Фільтр
Найкраще прислухатися до рекомендацій виробника і підібрати моторне масло ґрунтуючись на його вимогах. Також, мастило підбирають за в'язкістю (всесезонне або зимове/літнє) і типом основи (синтетика, мінеральне).
У машині з великим пробігом краще використовувати синтетичні та напівсинтетичні оливи. Якщо це старі зношені мотори, то потрібно заливати мінеральну оливу або гідрокрекінг, який розроблено якраз для таких цілей.
Буква W означає "Winter", і якщо ви побачите таку літеру на моторному маслі, це означає, що перед вами зимове або всесезонне мастило. Це позначення належить до класифікації SAE, яка демонструє сезонність використання оливи.
Моторне масло з доставкою по Україні
Моторна олива - це технічна рідина, зроблена з базових олив, пакету присадок і призначена для змащування деталей, які труться, в двигунах внутрішнього згоряння.
Чим відрізняється моторне масло?
Мотор автомобіля піддається серйозним суворим умовам, таким як перепади температури, високий тиск, теплове тертя, накопичення шламу тощо. Моторне мастило мінімізує всі вищеописані процеси, чим дає змогу працювати двигуну набагато ефективніше.
Види
За хімічним складом мастила заведено ділити на мінеральні, напівсинтетичні, синтетичні та гідрокрекінг.
Мінеральне - це найнатуральніший тип мастила, який отримують із сирої нафти в результаті її перегонки і дистиляції. Має високу випаровуваність, низьку стійкість до окислення і нестабільні в'язкісні властивості. Загалом, поступається за всіма характеристиками іншим типам, тому, його рекомендують використовувати на старих авто.
Напівсинтетика складається на 50%-60% з мінеральної оливи і на 40%-50% з синтетичної. Головні переваги напівсинтетики - це нижча ціна порівняно з синтетикою, і кращі експлуатаційні властивості порівняно з «мінералкою».
Синтетика відрізняється стабільним показником в'язкості в широкому діапазоні температур. Може тривалий період працювати у важких умовах, при цьому, стійка до окислення.
Гідрокрекінг - це масло з іншою комбінацією присадок і трохи краще підходить для двигунів з великим пробігом. Цей продукт призначений для старих моторів, у яких проблеми з гнучкістю і витоками.
В'язкість
Класифікація SAE розроблена Американським товариством автомобільних інженерів. SAE регламентує в'язко-температурні властивості рідини.
*В'язкість - це показник текучості або густоти, що вказує на здатність оливи протікати всередині двигуна і залишатися на робочих елементах за різних екстремальних температур.
10W-30, 0W-20, 15W-40 - позначення за SAE, які можна побачити на каністрі моторного мастила. Число перед буквою W - це зимовий параметр, і чим менше число, тим ширший робочий температурний діапазон рідини. Просто запам'ятайте цифру -35 і додайте до неї число перед буквою.
ПРИКЛАД. Моторна олива з позначенням 15W-40:
- -35 + 15 = -20 - це температура довкілля взимку, за якої олива ще не втрачає своїх властивостей і чудово виконує свої функції.
- Число без знака W - це літній показник густоти мастила при нагріванні. Великий параметр вказує на стійкість рідини до високих температур (максимальне число може бути 60).
Класифікації
Існує багато різних класифікацій, основні з них - SAE (про яку вже розповідали раніше), API і ACEA (всі вказані на каністрі).
Класифікація API запропонована Американським інститутом нафти.
SJ/CF, API SF/CC, API CE, API CE/CF-4, API SJ/CF-4 EC 1 - позначення за API, які можна побачити на каністрі. Розшифровка маркування:
- Перша літера може бути S, C, EC - відповідно для бензинових, дизельних, енергозберігаючих двигунів.
- Друга буква вказує на продуктивність масла (для бензинових від A до J, для дизелів від A до F). Чим далі ця буква стоїть в алфавіті, тим вища якість мастильного матеріалу.
- Також, часто зустрічається подвійне буквене позначення, наприклад, SF/CC. Це універсальне мастило, яке підходить і для бензинового, і для дизельного мотора. У такому разі, другі літери вказують для якого типу ДВЗ це мастило в пріоритеті: CD/SG - це більше дизельне мастило, якщо SG/CD - більше підходить для бензинового ДВЗ.
- Бувають варіанти маркування і з цифрами, наприклад, CE/CF-4. Числовий показник означає, для якого двигуна призначене масло, 4 - для чотиритактного, 2 - для двотактного.
- І ще один приклад маркування з цифрами - SJ/CF-4 EC 1, де число - це відсоток економії палива. Разом, цифра 1 - не менше 1,5% економії; цифра 2 - не менше 2,5%; цифра 3 - не менше 3%.
Класифікація ACEA. Стандарт Європейської асоціації автовиробників.
А1/В1, A3/В3, А5/В5, С1, С3 - позначення за ACEA, які можна побачити на каністрі моторного масла. Розшифровка маркування:
- А/В - відповідно бензинові/дизельні двигуни.
- C - бензинові та дизельні двигуни з системами очищення вихлопних газів.
- E - для важко навантажених дизельних моторів (вантажні машини).
- Що вище число, що стоїть після букви, то вищі вимоги, яким відповідає мастильний матеріал.
Класифікація ILSAC включає 7 класів: GF-1, GF-2, GF-3, GF-4, GF-5, GF-6A і GF-6B. Перші два вже застарілі, а два останні - найновіші. Чим вища цифра, тим сучасніший клас.
Класифікація JASO - це японський стандарт, який ділить моторні оливи на три категорії, а саме, мастила для 4-тактних ДВЗ мотоциклів і бензинових авто, для дизельних моторів і для 2-тактних ДВЗ мотоциклів і бензинових авто.
Допуски
Усі виробники автомобілів висувають певний список вимог до моторних олив: якщо мастило відповідає цим параметрам, то автовиробник дає йому допуск, чим дозволяє використовувати саме його в певному авто. Усім оливам присвоюються допуски, завдяки чому під час купівлі автовласникові легше зробити вибір.
BMW, Mercedes Benz, Peugeot-Citroen, Fiat, Volvo, Ford, General Motors, Mazda, Honda, Toyota, Porsche, Renault, VW і багато інших компаній розробили свої допуски. Вони враховують особливості конструкції двигуна, матеріали, що використовуються в його виробництві, та умови експлуатації.
Як підібрати моторну оливу?
Під час вибору моторної оливи потрібно враховувати кілька моментів:
- її в'язкість;
- склад (мінеральне, синтетика, напівсинтетика);
- допуски і рекомендації виробника;
- бренд мастила.
Скільки коштує моторна олива?
Вартість залежить від кількох чинників, серед яких, марка, об'єм упаковки, тип оливи та її в'язкість. У середньому, ціни можуть бути такими:
- Мінеральне мастило: від 115 грн за літр;
- Напівсинтетичне: від 140 грн за літр;
- Синтетичне: від 240 грн за літр.