Заміна радіатора пічки Chery Amulet
В статті:
Опалювальна система автомобіля призначена створювати потрібний мікроклімат у салоні. На перший погляд може здатися, що грубка не надає сильного впливу на працездатність автомобіля та ефективність його експлуатації. Але від неї залежить не тільки комфорт пасажирів та водія, але ще й якість роботи електрообладнання, контрольно-вимірювальних приладів та гарна оглядовість під час поїздки.
Даний вузол потрібно підтримувати у справному стані, вміти вчасно виявляти різні несправності та за необхідності знати та вміти проводити ремонтні роботи із заміни радіатора обігрівача.
Принцип роботи системи обігріву салону полягає в нагріванні повітря, що надходить всередину, за допомогою теплоносія (охолоджувальна рідина). І Chery Amulet – не виняток. Тут також використовують рідинну систему обігріву, а теплообмінником є металевий радіатор.
Більшість автовиробників вважають за краще робити алюмінієві радіатори (дешевші та легкі), відмовляючись від мідних аналогів. Радіатори з міді можна відремонтувати навіть у гаражних умовах, а от алюмінієві навряд чи. Навіть у автосервісі не візьмуться за такий ремонт, де вартість перевищує ціну нового радіатора.
Пічний радіатор – це зменшена копія радіатора охолодження. Він складається з трубок круглого або овального перерізу з поперечно розташованими металевими пластинами. Останні є ребрами жорсткості, а також покращують тепловіддачу радіатора.
У Chery Amulet ставлять радіатори з круглими трубками, які дешевші, ніж плоскі (овальні). Але через меншу площу перерізу, тепловіддача в них гірша, та й при замерзанні рідини в системі (особливо у великі морози) ризик ушкодження зростає.
Ознаки несправності радіатора печі Chery Amulet
Існує кілька ознак, які свідчать про можливі несправності у системі опалення машини:
- Зниження рівня антифризу в системі охолодження двигуна, який потрапляє під машину та салон.
- Опалювальна система працює некоректно: недостатньо тепло для комфортного перебування в салоні, з вентиляції дме холодом, коли автомобіль працює на неодружених оборотах.
- Скло покривається конденсатом, а на лобовому склі з'являється тонка масляниста плівка.
- Всі ці ознаки говорять автовласнику про те, що потрібно перевірити роботу обігріву.
Найчастіше ознаки несправності починають з'являтися з двох причин:
- Згодом радіатор засмічується (як трубки, так і простір між пластинами), що призводить до меншої тепловіддачі. Чим більший ступінь забруднення, тим менше нагрівається повітря, що надходить в салон. Влітку це не критично, але взимку ви відчутно почнете мерзнути.
- Якщо змішували різні марки антифризу або заливали воду, через що порушилася циркуляція та підвищився тиск.
- Неякісний антифриз сприяє корозії, через що може порушитись герметичність. Механічні пошкодження, зношування та перегріви ведуть до утворення течі.
При появі таких ознак правильним рішенням буде розібрати та перевірити радіатор печі.
Інструкція із заміни радіатора печі Chery Amulet
Простіше і вигідніше звернутися до фахівців, у яких, крім навичок, є всі необхідні інструменти та обладнання. А який порядок дій, якщо ви зважилися самостійно замінити елемент системи обігріву?
Весь процес досить складний: спочатку потрібно розібрати торпеду, а це триватиме приблизно дві години. З нестандартних інструментів вам знадобляться ключі під зірочку.
*Для того, щоб не заплутатися в запчастинах та послідовності дій, можна приклеювати стікери з відповідними написами. Візьміть із собою пакетики та ємності у яких буде зручно зберігати дрібні деталі. Також, якщо немає в комплекті, то приготуйте поролон, яким відклеюватимете краї нового радіатора (щоб запобігти витоку повітря).
Детальна інструкція щодо заміни радіатора печі Chery Amulet:
- Для початку потрібно зняти клеми з АКБ, тому що доведеться відключати певну електроніку в машині, а також подушки безпеки.
- Демонтуємо кермо та його кожух. Дуже акуратно знімаємо великі пластикові заглушки, які кріпляться на 3-х крихких вушках: піддаємо плоскою викруткою (або чимось іншим гострим) і натискаємо в місці відсутності пазів. Все робити потрібно дуже акуратно, щоби не довелося шукати нові заглушки.
- Викручуємо викруткою під зірочку болти, що знаходяться під заглушками.
- Починаємо демонтувати подушки безпеки: шукаємо дроти, які ведуть до подушки. Піднімаємо фіксатор кліпси та від'єднуємо знайдений роз'єм.
- Ті ж дії проробляємо з реле: піддаємо викруткою фіксатор і виймаємо його.
- Знімаємо кермо: відкручуємо гайку на 24, яка кріпить його до колонки та знімаємо.
- Далі демонтуємо панель приладів (кріпиться всього одним саморізом).
- Знімаємо осьову перегородку. Потім знімаємо решітки дефлекторів: для цього натискаємо викруткою на їхню верхню частину, щоб вивести фіксатори з зачеплення. Якщо ви не хочете пошкодити викруткою лицьову частину панелі, можна підкласти під неї щось м'яке.
- Після цього відкручуємо гвинти під дефлекторами.
- Демонтуємо центральну панель: виймаємо облицювання, при цьому натискаючи на край з вушком, яке потрібно трохи притиснути.
- Відкручуємо 4 гвинти, які розташовуються по краях.
- Демонтуємо рамку панелі, яка здійснює керування вентиляцією/обігрівом.
- Відкручуємо 2 шурупи, які знаходяться під знятою планкою, і ще 4 - по кутах фронтальної сторони. Після цього можна зняти частину центральної панелі.
- Під панеллю знаходиться безліч дротів, тому перед тим як почати від'єднання роз'ємів – помічаємо їх попарно однаковими стікерами.
- Далі займаємося зняттям облицювання панелі приладів, яка кріпиться лише одним болтом: відкручуємо його і тягнемо вниз на себе, щоб відштовхнути фіксатори.
- Знімаємо ящик рукавички: спочатку знімаємо пасажирську подушку безпеки і від'єднуємо позначений стікером роз'єм, потягнувши за помаранчевий фіксатор.
- З кожного боку викруткою піддіваємо заглушки, під якими знаходяться фінти кріплення торпеди та відкручуємо їх.
- Далі відкручуємо всі болти кріплення в підкапотному просторі, останній з яких - болт кріплення пластику до каркаса.
- Пробуємо витягнути торпеду. Якщо не виходить - відкручуємо пару гайок і шуруп під чохлом і знову намагаємося витягнути (до появи характерного клацання).
- Тепер демонтуємо центральний повітропровід, після того як викрутили певні шурупи.
- Для демонтажу корпусу обігрівача знімаємо заклепки та кріпильний болт у нижній частині печі. Трохи ззаду розташовані ще 2 кліпси, які треба зняти, а також пару кліпсів знизу і зверху.
- Від'єднуємо 2 шланги, які йдуть до радіатора печі, відкрутивши хомути. Ця дія не з легких, тому що патрубки можуть прикипіти до штуцерів, а хомути заіржавіти.
- Відкручуємо останню гайку, яка фіксує грубку з боку підкапотного простору.
- Виймаємо короб радіатор разом із вентилятором, після чого знімаємо і сам теплообмінник.
Очищаємо короб від забруднень та оглядаємо радіатор. Якщо немає жодних протікань, можна обійтися без заміни, просто промивши радіатор печі. Промивати його потрібно окремо від системи охолодження засобами для очищення. Підбирати засіб, що чистить, потрібно в залежності від ступеня забруднення, матеріалу виготовлення радіатора і рекомендацій виробника.
Промивання починають із пробного продування дистильованою водою, щоб зрозуміти наскільки забруднена піч. Після чого беремо потрібний засіб, який потім слід ретельно вимити із системи. Якщо ви все зробите правильно, то пропускна здатність трубок зросте і салон знову нормально обігріватиметься. Але зі старим радіатором такий захід допоможе ненадовго, тому краще все-таки повністю замінити теплообмінник.
Якщо з'явилися дірки в шлангах або просто послабилося кріплення патрубків, то таку поломку найлегше усунути. А якщо порушилася цілісність корпусу – потрібно ставити нову грубку.
Ремонт паяльником або герметиком може з часом викликати низку інших проблем, тому краще поміняти агрегат повністю новий. Це не так дорого і енерговитратно в порівнянні з ремонтом всієї системи охолодження. Купуючи новий радіатор пічки, слід звернути увагу на такі особливості:
- Частоту встановлених поперечних пластин, їх міцність та жорсткість.
- Матеріал, з якого виготовлені завихрювачі (пластик не дуже надійний).
Складання здійснюється у зворотному порядку, і бажано залити свіжу охолоджувальну рідину. У недосвідченого автовласника така процедура займе близько 8-14 годин, з яких 4-5 годин піде лише для того, щоб зняти торпеду. Зворотне складання займе на кілька годин менше.