УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Чи можна змішувати антифриз?

В статті:

Антифриз – це пофарбована рідина, яку потрібно додавати до радіатора для регулювання температури двигуна. Його ключовим інгредієнтом є етиленгліколь, який знижує температуру замерзання води та підвищує її кипіння. Це допомагає запобігти замерзанню, кипінню або випаровуванню води у вашому радіаторі.

Так само, як паливо чи олія, антифриз важливий для правильної роботи двигуна. Без нього тепло від згоряння провокує швидке перегрів двигуна, через що він може навіть заклинити. Крім того, антифриз також змащує частини системи охолодження, що контактують з водою, і запобігає корозії металевих деталей.

Принцип роботи антифризу

Антифриз заливається у систему через пробку розширювального бачка. У деяких автомобілях заливка може здійснюватися через горловину радіатора, закриту кришкою. Потрапляючи в магістраль, теплоносій завдяки рідинному насосу починає переміщатися «сорочкою» охолодження, омиваючи блок циліндрів. Далі охолодна рідина, поки двигун не нагрівся до робочої температури, починає циркулювати по малому колу через теплообмінник обігрівача салону.

Після нагрівання двигуна термостат відкриває велике коло, і антифриз надходить по патрубках в радіатор для охолодження. Якщо зустрічного потоку повітря недостатньо для охолодження теплоносія, за допомогою спеціального реле включається вентилятор, що створює додатковий потік повітря. Роботою вентилятора управляє електронний блок, який аналізує сигнали електронних датчиків, зокрема датчика температури теплоносія. Він передає сигнал блок управління, який включає/вимикає вентилятор з метою підвищення ефективності охолодження радіатора з гарячим теплоносієм.

Після остигання антифризу термостат перекриває велике коло, пускаючи рідину тільки через теплообмінник салонного обігрівача. Конструкцією блоку циліндрів передбачена система каналів різної геометрії («сорочка» охолодження), якими антифриз, циркулюючи, омиває стінки циліндрів, відводячи надлишок теплової енергії, охолоджуючи цим двигун. Охолоджуюча рідина нагрівається до високої температури та збільшується в об'ємі. Для врівноваження тиску до системи підключається розширювальний бачок. Також він застосовується для заливання в систему теплоносія та контролю рівня рідини в контурі охолодження.

Чи можна змішувати тосол та антифриз?

2.jpg

Теоретично, змішувати Тосол з антифризом можна, адже він просто один з різновидів антифризу. Але що в цьому випадку станеться, сказати не зможе ніхто. За складом рідини розрізняються не надто, якщо змішати неправильно, це може призвести до погіршення охолоджуючих і незамерзаючих властивостей. Варто виділити деякі закономірності щодо змішування цих ОР:

  • G11. Ходять чутки, що змішувати можна, і нібито обидві ОР мають практично ідентичні захисні склади та етиленгліколеву основу. Але досвідчені автомобілісти цього робити не радять.
  • G12. Основа у Тосола і цього антифризу однакова, а от присадки відрізняються. Змішати можна, якщо немає вибору і терміново треба їхати. Але як будуть працювати присадки різних типів впевненості, можливо, вони нейтралізують один одного.
  • А ось G13 Тосол не прийме ніяк, змішувати їх категорично заборонено. Пов'язано це з тим, що G13 основа з пропіленгліколю, який з етиленгліколем взаємодіє вкрай погано. Як поведеться така суміш при експлуатації автомобіля невідомо.

Чи можна змішувати антифриз одного кольору?

При змішуванні охолоджуючих рідин найменше слід орієнтуватися на колір продукту. Важливо пам'ятати, що НІ загального стандарту, що регламентує прив'язку відтінку ОР до її класу та фізико-хімічних властивостей. Існують лише певні закономірності, які можна простежити, періодично купуючи ОР у торговій мережі чи пунктах автосервісу. Так, антифриз класу G11 найчастіше буває синім чи зеленим, G12 – жовтим чи червоним, G13 – фіолетовим. Але це не означає, що G12 не може бути, наприклад, зеленим або фіолетовим. Якщо виробник з якихось своїх міркувань вважатиме за потрібне надати рідині такого кольору, він має право це зробити.

Змішуючи антифризи виключно за кольором, без урахування інших критеріїв, автовласник ризикує припуститися помилки, яка призведе до виходу з ладу компонентів системи охолодження або навіть двигуна. Осад, який випадає при змішуванні несумісних ОР, є суспензією з дрібних частинок, що залишаються на внутрішніх поверхнях системи охолодження і засмічують її канали.

За ГОСТом, антифриз не повинен містити видимих механічних домішок: якісна ОР буває прозорою та однорідною. Якщо в рідині присутні сторонні добавки, то через короткий час водієві доводиться міняти патрубки, помпу або ремонтувати двигун.

Ще одна зовнішня ознака несумісності антифризів, що використовуються - спінювання охолоджуючої рідини, яка починає просочуватися у вигляді бурої маси з розширювального бачка. Наявність піни в цьому випадку говорить про те, що в двигун залиті дві взаємовиключні ОР і процеси теплообміну в системі порушені.

3.jpg

Чи можна доливати воду до антифризу?

Якщо використовується концентрований антифриз, його потрібно розбавляти водою. Пропорція води та концентрату може бути різною та залежить від погодних умов. Наприклад, у регіонах із м'яким кліматом співвідношення рідин складе 1:1.

Якщо в систему охолодження вже залили концентрований антифриз, і його рівень знизився приблизно на 150 мл, можна заливати чисту воду. Її присутність ніяк не позначиться на температурі замерзання, оскільки додається замість випаровування. У випадку, коли в радіатор або розширювальний бачок був залитий готовий до застосування антифриз, можна долити воду, але з умовою, що його пішло небагато.

*Використовувати замість антифризу воду неприпустимо. Якщо старі моделі автомобілів витримують таке випробування, то на сучасних іномарках такі експерименти не рекомендується проводити.

Чи можна змішувати антифриз різного кольору?

Знову ж таки, важливо враховувати інформацію, яка була озвучена вище. Важливий не колір, а клас, склад і присадки, що використовуються в антифризі. Хтось може придбати 2 зелені антифризи (G11 і G13) і використовувати змішування без видимої шкоди для авто. Однак, якщо вам потрапить G12 жовтий, а G13 синій – тоді поломок не уникнути. Це обумовлено тим, що при змішуванні різних складів охолоджуючої рідини, може статися кристалізація і випадання її в осад, а це дуже згубно діє на патрубки, крильчатки насосів і т.д.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69