УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Коли потрібно міняти стійки амортизаторів

В статті:

Під час руху підвіска автомобіля зазнає дуже серйозних навантажень. Особливо цьому сприяє різкий стиль водіння. А на наших вибоїстих дорогах навантаження нерідко мають ударний характер.

Для зниження навантажень і гасіння коливань, що виникають на транспортні засоби встановлюють амортизаційні стійки. Від якості виготовлення та стану стійок залежить не лише комфортність їзди, а й безпека.

Зношені амортизатори можуть підвести в невідповідний момент, наприклад, при різкому гальмуванні або повороті на великій швидкості. Особливо це стосується передніх амортизаційних стійок передньопривідних машин.

Стійка та амортизатор. В чому різниця

Багато водіїв не зовсім розуміють, що таке амортизаційна стійка, і чим вона відрізняється від амортизатора. Плутаниці нерідко сприяють продавці запчастин, які запевняють покупців, що це те саме.

Звичайний амортизатор є циліндром з поршнем на штоку. Циліндр заповнений в'язкою рідиною або газом. При вертикальному зміщенні підвіски поршень давить на рідину і вона повільно перетікає в інший відсік циліндра через дрібні отвори поршні. У двотрубних амортизаторах навколо робочого циліндра є ще один.

У цьому варіанті рідина (або газ) продавлюється через клапан другого циліндр. Працює ця деталь тільки на стиск і здатна приймати значні навантаження за напрямом осі.

Якщо амортизатор зношений, знижується ефективність гальмування, швидше стираються шини, машина розгойдується та підстрибує, а для водія керування автомобілем стає дуже стомлюючим. Якщо амортизатор зламаний, можна якийсь час продовжувати їздити.

Амортизаційна стійка - це складніший вузол, головною деталлю якого є масляний або газонаповнений телескопічний амортизатор. Одягнена на нього сталева пружина (у деяких стійках може бути відсутнім) виконує роль ресори. Верхня частина стійки з'єднується із кузовом через опорний підшипник.

Нижній кінець за допомогою сайлент-блоку кріпиться до поворотного кулака. Така конструкція дає рухливість у горизонтальній площині. Таким чином стійка амортизатора забезпечує орієнтацію коліс у просторі, підресор кузова та гасіння коливань – як вертикальних, так і бічних.

Стійка є основним силовим вузлом, що приймає на себе великі навантаження, і схильна до зносу. Фактично її слід вважати витратним елементом. Продовжити рух зі зламаною стійкою навряд чи вдасться.

Чому не можна ігнорувати проблеми, пов'язані зі стійками. Рахуємо гроші

Через несправний амортизатор або зношені стійки погіршується контакт коліс з дорожнім покриттям, що негативно позначається на стійкості та керованості. Особливо це помітно за різких маневрів на швидкості. Непередбачувана поведінка автомобіля підвищує ризик ДТП.

Тим, для кого це звучить непереконливо, варто подивитися на проблему з фінансової точки зору.

У міру зношування стійок всі вібрації починають передаватися на кузов, підвищується навантаження на вузли ходової частини, а також деталі кермового управління, сприяючи їхньому прискореному зносу. Постраждати можуть гальмівні колодки та диски.

Несправний амортизатор навіть при незначному дисбалансі коліс призводить до інтенсивного та нерівномірного зношування шин, набагато скорочуючи термін їхньої служби.

Неважко підрахувати і переконатися, що своєчасна заміна зношених стійок дозволить уникнути більш серйозних витрат.

2.jpg

Діагностика

При нормальній експлуатації автомобіля амортизаційні стійки зазвичай служать 3 - 4 роки, нерідко навіть більше. Але цей термін може значно скоротитися, якщо ви вирішили заощадити та придбали дешеву деталь низької якості. Ресурс стійок залежить також від правильності монтажу, манери водіння та стану доріг.

Нема рації пробувати вручну розкачати машину, щоб визначити справність амортизаторів. Реальна амплітуда розгойдування автомобіля в русі набагато вища, тому таким методом можна виявити лише зовсім убиті амортизатори.

Набагато більше про стан стійок скаже поведінка автомобіля у русі.

Про наявність проблем можуть свідчити такі ознаки:

  • стукіт або скрип під час руху;
  • значна тряска та довге згасання коливань корпусу машини;
  • погіршення зчеплення з дорогою, особливо помітне при вході в поворот на швидкості;
  • збільшення гальмівного шляху за відсутності проблем із гальмами;
  • при розгоні задня частина машини помітно присідає, а при гальмуванні клює носом;
  • явні сліди підтікання гідравлічної рідини через зношений сальник амортизатора;
  • нерівномірне знос шин;
  • деформація циліндра амортизатора, корозія пружини або інші пошкодження елементів стійки.

Точну діагностику можна зробити на СТО, що має спеціальний стенд. Машину розгойдують на ньому, а датчики фіксують амплітуду коливань. У результаті система визначає ресурс стійок, що залишився у відсотках, а сервісні фахівці дають висновок про можливість їх подальшої експлуатації.

Ремонт чи заміна

Безпосередньо амортизатори практично не підлягають ремонту. Якщо йдеться про стійки, деякі СТО можуть запропонувати таку послугу. Але треба мати на увазі, що для ремонту, швидше за все, будуть використовуватися б/в деталі, а в конструкцію, ймовірно, будуть внесені зміни, які можуть позначитися на безпеці. 50 тисяч кілометрів пробігу – це максимум, що вам зможуть гарантувати після цього ремонту.

Розумніше придбати та встановити нові стійки. По-перше, ви відразу відчуєте різницю, а по-друге, за нормальної експлуатації забудете про проблему на кілька років.

Вибір стійок

Після заміни стояків поведінка машини на дорозі може помітно змінитись. Насамперед це залежить від типу амортизатора.

Масляні амортизатори зазвичай встановлені на бюджетних моделях. Вони цілком підходять для спокійної їзди в міських умовах, але на високих швидкостях через перегрівання і спінювання олії їх ефективність різко знижується.

Взимку такі амортизатори вимагають розігріву, тож, перш ніж розганятися, потрібно деякий час проїхати на невеликій швидкості.

Оптимальним вибором можна вважати газомасляні амортизатори. Хоча вони приблизно на 20 відсотків дорожчі, але забезпечують хороше керування на будь-якій швидкості.

У будь-якому випадку купувати краще оригінальну запчастину або аналог від виробників, що добре зарекомендували себе — KYB, Bilstein, Sachs, RedAuto. Така покупка окупиться надійністю та тривалим терміном служби.

І пам'ятайте: для збереження збалансованої стійкості авто міняти стійки необхідно обов'язково парами - 2 задні або 2 передні.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69