УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Як часто потрібно промивати інжектор?

В статті:

Як часто потрібно промивати інжектор?

Інжектор - частина системи упорскування палива, особливістю якої є примусова подача пального за допомогою форсунок в циліндр або впускний колектор двигуна. Від справності форсунок залежить подача палива, а значить і робота всього двигуна. Через неякісне пальне на елементах системи упорскування з часом утворюються відкладення, які заважають рівномірній і цілеспрямованій подачі пального. Як самостійно визначити, що форсунки засмічені?

Ознаки необхідності промивання інжектора

Перед тим, як розповісти про те, як часто потрібне очищення системи упорскування, слід зазначити деякі характерні симптоми, властиві забрудненому інжектору:

  • Ускладнений пуск двигуна.

  • Нестійка робота двигуна на холостому ходу і при перемиканні передач.

  • Провали при різкому натисканні на педаль газу.

  • Погіршення динаміки розгону двигуна і втрата потужності.

  • Збільшення витрати палива.

  • Підвищення токсичності відпрацьованих газів.

  • Поява детонації при розгоні внаслідок збідніння суміші і підвищення температури в камері згоряння.

  • Удари у випускній системі.

  • Швидкий вихід з ладу кисневого датчика (лямбда-зонда) і каталітичного нейтралізатора.

Забруднення форсунок стає особливо помітним з настанням холодів, коли випаровуваність палива погіршується і з'являються проблеми з пуском холодного двигуна.

Та все це змушує власників інжектора хвилюватися. За своєю природою забруднення вприскування можуть бути абсолютно різними: пилинки, піщинки, вода, а також смоли незгорілого палива. Такі смоли з часом окислюються, тверднуть і щільно осідають на деталях інжектора. Саме тому варто проводити своєчасну промивку, яка допоможе позбутися від таких неприємних симптомів і повернути двигуну правильну роботу, особливо, якщо не допомогла заміна паливного фільтра.

Як часто промивати інжектор?

Частота миття інжектора залежить від типу вашого авто, пробігу та звичайно ж якості палива, яким ви заправляєте свій транспорт. Але навіть не залежно від умов експлуатації, промиванням інжектора потрібно займатися хоча б раз на рік. Зазвичай, більшість автолюбителів проїжджає в середньому за рік близько 15-20 тис. км. Цей кілометраж якраз підходить, для проведення, як мінімум, однієї чистки інжектора.

Але якщо найчастіше ви пересуваєтеся на короткі відстані або багато часу перебуваєте в пробках, та й ще заправляєтеся на будь-яких заправках, то фахівці рекомендують всім автовласникам проводити очистку паливної системи двигуна кожні 10 000 км.

Якщо ви зіткнулися з перерахованими вище симптомами засмічення, то промивка інжектора точно потрібна. Але якщо немає ніяких симптомів, то тут слід діяти за іншим принципом і проаналізувати свій стиль водіння, а також, придивитися до поведінки свого авто. Пам'ятайте, що найчастіше в інжекторі забруднюються форсунки, стосовно яких є кілька рекомендацій:

  1. Виконуйте очищення форсунок кожні 25 тисяч кілометрів, тоді їх продуктивність не встигає знижуватися, а видалення забруднень носить профілактичний ефект.

  2. Якщо виконуєте промивку після 30 тисяч кілометрів, пам'ятайте, що в такому випадку продуктивність розпилювачів вже впала на 7 відсотків, а витрата палива зросла на 2 літри - видалення забруднень допоможе впоратися з проблемою.

  3. Якщо автомобіль пройшов вже 50 тисяч кілометрів, форсунки втратили 15 відсотків від своєї працездатності, а плунжер міг розбити сідло і збільшити перетин сопла на розпилювачі. В такому випадку промивка видалить бруд, але сопло так і залишиться з неправильним діаметром.


Якщо ви зіткнулися з симптомами, схожими на забруднення інжекторів, але точно знаєте, що справа не в розпилювачі, перевірте: паливний нанос, фільтр і сітку паливозабірника. Таким чином, ми розібралися наскільки часто потрібно промивати інжектор і з'ясували, що крім загальних рекомендацій, варто відстежувати зміни в роботі двигуна.

Чим і як промивати інжектор?

В даний час існує декілька способів очищення інжектора.

Очищаючі присадки. Додавання через бензобак в паливо очищаючих присадок, які розчиняють відкладення в процесі роботи. Цей спосіб підходить лише в разі невеликого пробігу автомобіля. Якщо машина експлуатується вже довго і система імовірно дуже забруднена, через таке очищення ситуація може лише посилитися. Коли забруднень багато, розчинити їх повністю за допомогою присадок не вийде, а розпилювачі можуть забитися ще більше. Ще відкладення потраплять з паливного бака в паливний насос, що може стати причиною його поломки.

Ультразвукове очищення. Цей спосіб очищення упорскування, на противагу першому, є досить складним, вимагає обов'язково візиту в автосервіс. Ультразвуковий метод передбачає демонтаж форсунок, тестування на стенді, занурення в ультразвукову ванну з рідиною для очищення, ще один тест, установку на місце.

Промивка форсунок без розбору. Здійснюється за допомогою спеціальної промивної станції і рідини для очищення. Цей метод стає все більш популярним, завдяки збалансованості, безпеці і високій ефективності. При бажанні таку промивку можна провести не тільки в сервісі, але і самостійно. Суть технології полягає в тому, щоб на працюючому двигуні нагнітати в паливну рампу замість палива миючий препарат. Цю технологію можна застосовувати як для бензинових, так і для дизельних двигунів, відмінно проявляє себе на безпосередньому і прямому уприскуванні. Промивання, впливаючи на відкладення в прогрітому двигуні, проявляє себе високоефективно, очищаючи не тільки форсунки, а й паливну рампу, впускну систему на розподіленому уприскуванні.

Кожен автовласник повинен не забувати періодично чистити інжектор від утворень і відкладень за допомогою спеціальних хімічних очищувачів. Звичайно, багато автолюбителів невиправдано бояться подібних засобів, вважають їх небезпечними для двигуна і для інших компонентів машини. Насправді всі очисники інжектора, представлені сьогодні до продажу, зовсім безпечні для моторів.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69