Як часто потрібно міняти ремінь генератора
В статті:
- Основні проблеми з ременем генератора
- Фактори, що сприяють зношуванню
- Коли час міняти
- Самостійна заміна ременя генератора
У будь-якому автомобілі, крім власне двигуна, є додаткове так зване навісне обладнання. Це самостійні пристрої, які забезпечують нормальне функціонування ДВЗ або використовуються для інших цілей, не пов'язаних безпосередньо з двигуном. До таких навісних пристроїв відносяться водяна помпа, насос гідропідсилювача керма, компресор кондиціонера і генератор, від якого здійснюється зарядка акумулятора та електроживлення всіх систем і приладів під час руху автомобіля.
Генератор та інші навісні пристрої наводяться у дію за допомогою приводного ременя від колінвалу. Він одягається на шківи, які закріплені на кінці коленвала та валу генератора, та натягується за допомогою натяжного пристрою.
Основні проблеми з ременем генератора
Найчастіше автовласникам доводиться стикатися із розтягуванням приводного ременя. Найчастіше це відбувається згодом у результаті природного зносу. Розтягуванню також може сприяти вплив на гуму паливно-мастильних речовин. Крім того, передчасне розтягування може статися через низьку якість виробу. Ремінець, що просів, можна підтягнути, і, можливо, він прослужить ще досить довго.
Загальна зношеність проявляється зазвичай після тривалої роботи приводу. Стирання гуми через тертя об шківи поступово призводить до зменшення профілю та прослизання ременя. Зазвичай це супроводжується характерним свистом, що доноситься з-під капота. Через прослизання приводного ременя генератор не може розвивати достатню потужність, щоб забезпечити повноцінне електроживлення, особливо при повному навантаженні. Заряджання акумулятора також відбувається повільніше.
Розшарування гуми можливе у разі порушення паралельності осей коленвала та генератора або через деформацію шківів, коли відбувається інтенсивне нерівномірне стирання кромки. Іноді причиною такого явища стає банальний шлюб виробу.
Обрив - крайній прояв проблем із приводом генератора. Або власник авто не стежив за його станом, або потрапив неякісний виріб. Крім того, обрив може статися, якщо заклинило один із пристроїв, на які передає обертання даний привід. Щоб подібна ситуація не застала зненацька далеко від цивілізації, завжди слід мати з собою запасний приводний ремінь, нехай навіть вживаний.
Фактори, що сприяють зношуванню
Якість виготовлення. Привід, що встановлюється на заводі, зазвичай без проблем відпрацьовує належний термін. Універсальні вироби, що продаються в магазинах, можуть прослужити досить довго, якщо виготовлені з якісних матеріалів із дотриманням належних технологічних норм. А ось за дешевизною гнатися не варто. Адже дешевий ремінь неспроста має низьку ціну, такі вироби якраз і рвуться в найнесподіваніший момент.
Умови експлуатації. Якщо на привід генератора потрапляє бруд і агресивні речовини, ремінець прийде в непридатність раніше за встановлений термін. Сильний мороз та різкі перепади температури також не йдуть гумі на користь.
Стиль водіння. Агресивна манера їзди створює максимальне навантаження майже на всі агрегати та системи автомобіля. Звичайно, і ремінь генератора при цьому зазнає підвищеного навантаження, а значить, міняти його доведеться частіше.
Несправний натяжний пристрій або неправильно відрегульований натяг. Якщо привід надмірно натягнутий, зростає ризик обриву. А ремень, що провис, відчуває підвищене тертя про шківи при прослизанні.
Порушення паралельності осей коленвала, генератора або інших пристроїв, що наводяться в дію цим приводом, а також ушкодження шківів цих пристроїв.
Коли час міняти
Суворої регламентації термінів заміни ременів приводу навісних агрегатів зазвичай немає. Робочий ресурс ременя генератора зазвичай становить приблизно 50...60 тисяч кілометрів. Перевірку його стану автовиробники рекомендують проводити через кожні 10 тисяч кілометрів пробігу або раз на півроку, а міняти за необхідності.
На необхідність заміни приводу може вказувати зниження продуктивності генератора (за наявності відповідного датчика) та специфічні звуки під капотом, особливо під час запуску двигуна або підвищення оборотів. Однак звуки можуть виникати не лише через зношений ремень.
Якщо привід видає високочастотний свист, причиною може бути неправильне встановлення або деформація одного зі шківів.
Скрегіт приводу також може бути викликаний неправильно встановленим або пошкодженим шківом. Крім того, у цьому випадку потрібно перевірити підшипники та натяжний пристрій.
При низькочастотному шумі спробуйте спочатку почистити шківи.
Якщо чути гул, винуватцем найімовірніше є підшипник.
Вібрації приводу можуть з'являтися через пошкоджений шків або несправний натягувач.
Перш ніж змінювати ремінь генератора, перевірте всі інші елементи приводу і усуньте несправності, якщо вони є. Якщо цього не зробити, новий ремінець може вийти з ладу набагато раніше за термін.
Стан самого ременя визначається візуальним оглядом. Прокручуючи вручну колінвал, уважно огляньте ремінець по всій його довжині. Він не повинен мати глибоких тріщин або розшарування. Серйозні ушкодження навіть на невеликій ділянці є основою заміни.
Якщо ремінь у задовільному стані перевірте його натяг. При дії навантаження 10 кгс він повинен прогнути приблизно на 6 мм. Якщо довжина між осями шківів більше 300 мм, допускається прогин близько 10 мм.
У разі потреби відрегулюйте натяг. Тільки не слід натягувати занадто сильно, це може створити надмірне навантаження на підшипник генератора, та й сам ремінь зношуватиметься швидше. Якщо підтяжка не дає результату, значить, ремінь занадто розтягнутий і його потрібно замінити.
Придбати ремені, натягувачі та ролики приводу генератора та іншого навісного обладнання для китайських автомобілів можна в інтернет-магазині Китаєць.
Самостійна заміна ременя генератора
Як правило, процес заміни не є складним і цілком доступним для більшості автомобілістів.
Перш ніж приступати до роботи, необхідно заглушити двигун, вимкнути запалення та зняти провід з мінусової клеми акумулятора.
Якщо від одного приводу працює більше двох агрегатів, перед розбиранням замалюйте схему його розташування. Це дозволить не заплутатися під час встановлення нового ременя.
Алгоритм заміни може дещо відрізнятися для різних двигунів та різного навісного обладнання.
Якщо у приводі використовується механічний натяжний пристрій з регулювальним болтом (3), то за допомогою його необхідно послабити натяг ременя. При цьому повністю викручувати болт не потрібно. У багатьох випадках додатково доведеться послабити кріплення корпусу генератора (5) і змістити його, щоб ремінець можна було зняти зі шківів без особливих зусиль.
У деяких моделях натяг здійснюється безпосередньо генератором без додаткового натяжного пристрою.
Якщо привід оснащений автоматичним натягувачем (3), необхідно насамперед послабити фіксацію притискного ролика та змістити (повернути) його так, щоб можна було зняти ремінь (2). Потім ролик потрібно зафіксувати у віджатому положенні. Після встановлення ременя на шківи коленвала (1), генератора (4) та інших пристроїв (5) ролик обережно повертається у робоче положення. Регулювання натягу здійснюється автоматично та не потребує втручання людини.
Після завершення роботи перевірте, чи все гаразд. Підключіть до акумулятора раніше знятий дріт, запустіть двигун і дайте генератору максимальне навантаження, увімкнувши обігрівач або кондиціонер, фари, аудіосистему. Дайте навантаження на двигун. Якщо привід свистить, підтягніть його.