УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет

Машина заводиться і глохне відразу чи за кілька секунд: що робити?

У статті:

  1. Машина заводиться і глохне за кілька секунд: паливний насос
  2. Машина заводиться і одразу глохне: паливний фільтр
  3. Заводиться і глохне на холодну: дросельна заслінка
  4. Машина заводиться і глохне за кілька секунд: вихлопна система
  5. Машина заводиться і відразу глохне: ремінь чи ланцюг ГРМ
  6. Датчики та ЕБУ
  7. Машина на газі заводиться і глохне?
  8. Найнеприємніший варіант

Ситуація, коли мотор автомобіля запускається, а за кілька секунд глохне, знайома багатьом водіям. Зазвичай вона застає зненацька, ставить у глухий кут і змушує нервувати.

Для початку заспокойтеся і насамперед перевірте очевидні речі:

  • Рівень палива. Комусь це здасться дурним, але коли голова завантажена багатьма проблемами, цілком можна забути про найпростіше.
  • Заряд акумулятора. При АКБ, що підсіла, деякі вузли, наприклад, паливний насос або реле запалювання, можуть давати збої в роботі.
  • Перевірте, що за пальне залито у бак вашого авто. Для цього відлийте трохи в прозору тару і залиште відстоюватись на дві-три години. Якщо бензин містить воду, вона поступово відокремиться і виявиться внизу. А за наявності сторонніх домішок на дні з'явиться осад.
1.jpg

Якщо з'ясується, що проблема в паливі, то потрібно додати в бак пальне нормальної якості, і тоді машина заведеться. У деяких випадках це не допомагає і доводиться повністю зливати неякісне паливо. А надалі варто знайти більш надійне місце для заправки.

Дизель заводиться та глохне? Якщо у вас дизельний двигун і він глохне після старту в морозну погоду, то не виключено, що солярка просто замерзла. Можливі й інші причини невпевненого старту двигуна.

Машина заводиться і глохне за кілька секунд: паливний насос

Запуск паливного насоса перевірте на слух, приставивши вухо до відкритої горловини паливного бака. Вам знадобиться помічник, який поверне ключ запалення. При цьому в перші кілька секунд повинен почутись характерний звук працюючого насоса.

Якщо його немає, то передусім потрібно перевірити запобіжник паливного насоса та за потреби замінити його. Якщо запобіжник цілий чи після заміни він знову згоряє, то, ймовірно, насос вийшов з ладу і його потрібно замінити.

Якщо насос запускається і через кілька секунд зупиняється, то швидше за все бортовий комп'ютер відключає подачу живлення на нього. Таке відбувається, коли відсутня сигнал від датчика коленвала.

Спочатку потрібно переконатися, що з датчиком все гаразд, а потім перевірити, чи надходить паливо до системи.

У паливному насосі є фільтр тонкого очищення у вигляді невеликої сітки, яка затримує дрібні частинки бруду. Зазвичай забруднення сітки позначається взимку, коли паливо і бруд стають більш в'язкими. Цей фільтр слід періодично знімати та чистити. Якщо він забивається дуже часто, варто почистити від бруду паливний бак.

Машина заводиться і одразу глохне: паливний фільтр

Через забруднений фільтр проходить менша кількість палива. Після запуску двигуна в циліндри надходить недостатньо пального, і мотор, щойно запустившись, глохне. Заміна паливного фільтра може вирішити проблему. Тут доречно ще раз нагадати про якість палива.

Заводиться і глохне на холодну: дросельна заслінка

Частим джерелом проблеми із запуском виявляється дросельний клапан. Від нього залежить кількість повітря в повітряно-паливній суміші, яка подається до циліндрів двигуна інжекторного типу. Продукти згоряння та краплі оливи можуть осідати на заслінці. Забруднений клапан або не повністю відкривається і пропускає недостатньо повітря, або залишається не повністю закритим, і тоді повітряно-паливна суміш повітря буде занадто багато.

2.jpg

Почистити від нагару безпосередньо саму дросельну заслінку можливо без зняття вузла, але при цьому на стінках та повітряних каналах бруд залишиться, тому через деякий час проблема виникне знову.

Для ефективного очищення необхідно зняти вузол між впускним колектором і повітряним фільтром. Для чищення краще використовувати спеціальний засіб для видалення нагару, який можна придбати у автомагазині. Уникайте попадання хімічного засобу на гумові деталі.

Забруднена система упорскування палива також може бути винуватцем того, що машина заводиться і відразу глохне. Її можна промити за допомогою хімічних засобів, але при цьому бруд може потрапити в інші вузли агрегату і призвести до нових проблем. Тому краще демонтувати інжектор та прочистити його механічно.

Машина заводиться і глохне за кілька секунд: вихлопна система

Забрудненість вихлопної системи - ще одна поширена причина невпевненого запуску двигуна. Огляньте глушник. При необхідності видаліть з нього бруд. Взимку він може бути забитий снігом чи льодом.

Також потрібно перевірити каталізатор, розташований на днищі між глушником та випускним колектором. Він може бути забруднений чи деформований. Зняти каталізатор досить складно, для цього потрібна яма чи витяг. Іноді прикипає фіксатор, і тоді без "болгарки" не обійтись. Перевірити каталізатор без зняття можуть спеціалісти автосервісу за допомогою мотор-тестера.

Машина заводиться і відразу глохне: ремінь чи ланцюг ГРМ

Мотор може глухнути невдовзі після запуску також внаслідок порушення регулювання чи зношеності ременя (ланцюга) газорозподільного механізму (ГРМ).

3.jpg

ГРМ синхронізує роботу поршнів та клапанів силового агрегату. Завдяки ГРМ подача повітряно-паливної суміші в циліндри двигуна відбувається з необхідною періодичністю. Синхронізація може порушитися через пошкоджений або неправильно встановлений ремень (ланцюг), який зв'язує один з одним розподільний вал і колінвал.

Ігнорувати цю проблему в жодному разі не можна, тому що обрив або соскок ременя, особливо на великих обертах, може з великою ймовірністю обернутися капітальним ремонтом двигуна.

Датчики та ЕБУ

Крім датчика колінвала перешкоджати нормальному запуску двигуна може несправний датчик положення дросельної заслінки. В обох випадках це зазвичай вказує індикатор Check Engine.

Електронний блок управління (ЕБУ) також може бути винуватцем того, що двигун глохне після запуску. Збої в роботі ЕБУ відбуваються не так вже й рідко, але далеко не завжди це відбивається на панелі приладів. Провести діагностику ЕБУ без спеціального обладнання не вдасться. Довірте це спеціалістам сервісу.

Машина на газі заводиться і глохне?

Причин несправності кілька, але найпоширеніша – поганий прогрів редуктора. Це наслідок неправильної організації системи теплообміну від дроселя. Необхідно підключати до обігріву піч патрубками достатнього діаметра.

4.jpg

Інша причина, коли під час перемикання на газ машина глухне – підвищений тиск у магістралі, який потрібно довести до нормального. Також несправність може виникнути через невідрегульований холостий хід. Цю проблему усувають обертанням гвинта редуктора, скиданням тиску подачі.

Серед причин, чому машина на газі заводиться і глухне можуть бути:

  • Засор форсунок та фільтрів;
  • Конденсат у газовій суміші;
  • Несправність електромагнітного клапана;
  • Порушення герметичності ГБО, підсмоктування повітря.

Найнеприємніший варіант

Розглянуті симптоми можуть мати місце і у випадку загального зносу двигуна. В автосервісі можна виміряти рівень компресії у циліндрах. Якщо вона занадто низька, то двигун вичерпав свій ресурс і потрібно готуватися до дорогого капітального ремонту.

УкраїнськаРосійська
Вiтаємо, увiйдiть в кабiнет
Центр допомоги
Телефон гарячої лінії:
+380 99 509 60 69